Beige is the new red. Proč zpozornět, když uvidíte beige flags?

Všemi známé red flags neboli červené vlajky signalizují potíže, od kterých dá asi většina z nás raději ruce pryč. Jak ale na seznamovacích aplikacích poznat, kdo stojí za váš čas? Pomoci mohou znamení, která vás budou varovat před nudnými konverzacemi – tzv. beige flags.
Linda Svobodová
——
6. listopadu 2022

Foto: Profimedia

Byť seznamovací aplikace už nejsou tak populární jako za pandemie, stále si drží své místo mezi nejjednoduššími způsoby nalezení potencionálního partnera. Hromada povinností a málo volného času totiž přece jen neumožňuje navštěvovat kulturní a společenské akce každý den a hledat mezi návštěvníky spřízněnou duši. Ovšem ani ve virtuálním světě nenajdete ideálního partnera během prvního přihlášení (pokud nepatříte mezi extrémní šťastlivce) a budete se muset prorvat nekonečným množstvím selfies z posilovny i fotek se štěňátky či miminky. Zdání, že jste narazili na toho pravého, ovšem může trvat jen do doby, než s protějškem začnete konverzovat, nebo v horším případě pak až po prvním setkání.

Beige flags 

Byť je tento fenomén starý jako seznamovací inzeráty (ano, dříve měly formu inzerátů v novinách), s novým názvem pro ně přišla TikTokerka Caitlin MacPhail. Tyto béžové vlajky zkráceně symbolizují absolutně vágní popis lidí, kteří nejspíš ani nevědí, co chtějí. Profily na seznamovacích platformách mají hrát roli CV – měly by být maximálně konkrétní a popisovat danou osobu i její zájmy a potřeby v co nejautentičtějším světle. Na mnoha profilech ale najdete stále stejné opakující se fráze nebo zájmy – jako například „mám rád psy a romantické západy slunce“ nebo „žiji každý den naplno“. Stejně tak se opakují fotografie v přírodě nebo z posilovny, které vypadají takřka naaranžovaně, aby přitáhly co největší množství zájemců.

Co se skrývá za onou vágností? 

Komunikační ředitelka seznamovací aplikace Bumble, Lucille McCart, v nedávném podcastu Single at Thirty řekla, že je zde velmi jednoduché vysvětlení. V první řadě je tu „low effort = low expectations“, tedy „nízká usilí = nízká očekávání“. Znamená to, že lidé s těmito béžovými profily nemají potřebu brát tento druh seznamování vážně. Mohou sem zapadat lidé, kteří si aplikaci jen tak zkoušejí nebo jsou pouze na „lovu“ pro krátkodobou zábavu či příležitostný a nezávazný sex. Nepovažují tak za důležité psát o sobě informace, jelikož dlouhodobého partnera vlastně nechtějí.  Druhou možností je neschopnost (či absence potřeby) odkrýt své opravdové já. V tom případě jde o lidi, kteří ve skutečnosti nevědí, co chtějí, a nevědí, jak navázat kontakt – mnohé tak nechávají zkrátka na osudu a doufají, že se „někdo chytne“. Ani jeden případ tak nesvědčí o připravenosti pro dlouhodobý vztah a signalizuje pouze nedostatečnou rozhodnost a neznalost sebe sama.  Pakliže se opravdu chcete seznámit s někým, kdo má zájem o stabilní a smysluplný vztah, je potřeba dát to najevo. Krom sepsání vlastních preferencí aneb „koho hledám“ je podle psychologa a terapeuta Jordana B. Petersona potřeba být schopen určit to, co můžete nabídnout svému potenciálnímu partnerovi, jenž je ochoten s vámi začít budovat vztah.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu