Michaela Tomišková: Ve dvou se to lépe táhne

Dokázala, že i čokoláda může být designová a poetická záležitost, a to díky značce Rozbíjím se, kterou má společně s Yvetou Kroupovou. Její hlavní tvůrčí aktivity směřují ke značce Dechem. Ani v Dechem na to není sama, jde o úzkou kooperaci s manželem Jakubem Janďourkem. Rozhovor je součástí projektu 25 žen, kterým oslavujeme 25. výročí vstupu Harper’s Bazaaru na náš trh.
Kristýna Mazánková
——
16. listopadu 2021

Foto: archiv Michaela Tomišková

Na čem zrovna pracujete?

Připravujeme novinku – barevné skleničky, které chceme prezentovat v předvánočním čase, vybíráme nové barevné kombinace pro naše skleněné vázy a řešíme showroom s dílnou, který bychom chtěli otevřít začátkem roku. Zároveň připravujeme několik projektů osvětlení pro klienty do soukromých bytů, to je práce na dlouho, často se prolíná celým rokem. Jinak je tento listopad pro mě, mimo jiné, ve znamení nikdy nekončící dětské rýmy.

Jak probíhá vaše spolupráce s manželem? 

Spolupráce s manželem je skvělá! Mám to opravdu ráda, jen mě to někdy strašně štve. Určitě to každý zná, situace, kdy máte pocit, že z vašeho partnera snad vyskočíte z kůže. Tak já to mám doma i v práci. Ale myslím, že mi to dává příležitost se učit toleranci a poslouchat druhého. Tyto dvě věci mi občas chybí. 

A co jsou vaše silné stránky?

Těmi jsou určitě cit pro detail, umění pochopit materiál a snaha o harmonii estetické čistoty a funkčnosti.

Od vašeho studia Dechem jsou ikonickým produktem vázy Bandasky. Jaký nejzajímavější příběh jste s nimi zaznamenala?

Bandasky je moje oblíbená kolekce váz. Je to produkt, který se chytl na mezinárodním trhu a v menších počtech se prodává skoro po celém světě. A to je vážně skvělé. Někdy nám přijde e-mail s oslovením „Dear Bandaska studio”, a už jsem slyšela i „paní Bandaska”… To jsem se jen tak zasmála a mezi zuby procedila, že to není moc vtipný, ale možná je.

Jak se při tvorbě pozná, že vzniká hit?

To se nepozná. Nebo tedy já to nepoznám. Ale naučila jsem se, že to, co mě baví v navrhování, má smysl dotahovat. Tam je potenciál.

Proč je tolik designérů z podstaty minimalisty?

Myslím si, že na nás útočí tolik věcí, barev a zvláštních tvarových kombinací, že se designéři snaží z té spleti informací nějak očistit a najít rovnováhu a estetickou čistotu, která často končí minimalismem. Ne u každého… Asi úplně nedokážu popsat náš styl, ale minimalismus to moc není.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu