Jan Černý odhalil svou olympijskou kolekci
Není to tak dávno, co se (nejen ve virtuálním prostoru) dokola ozývala otázka, kdo by měl dělat kolekce pro olympijské a paralympijské sportovce reprezentující Českou republiku. V roce 2021 si totiž návrhářka Zuzana Osako vysloužila ostrou kritiku za svou kolekci, která na pozadí jiných zemí působila esteticky velmi zaostale.
Kolekce Jana Černého pro AlpinePro se však setkala s velkou chválou od módních redaktorů i široké veřejnosti. Jeho olympijský outfit také doplňuje amulet z českého skla z dílny značky Lasvit ve tvaru lipového listu, symbolu ochrany a síly potřebné při sportovních výkonech.
BTW: V USA navrhuje kolekci pro americký tým Ralph Lauren!

Yohji Yamamoto navrhl ve spolupráci s adidas dresy japonských fotbalistů
Yamamoto není v tomto oboru nováček – dlouhá léta spolupracuje v rámci Y-3 s Realem Madrid. Tentokrát vytvořil dresy pro japonský národní fotbalový tým, které jsou také k prodeji pro veřejnost a na stránkách fotbalových fanoušků právě začala unikat chystaná domácí trička týmu.
Grafika plamenů v „samurajské modré“ má svůj původ v roce 1998 – tento motiv dresů měl japonský tým poprvé, když se kvalifikoval na mistrovství světa. Dresy zdobí také japonský fotbalový erb a logo Y-3 na hrudi.
Dresy měly premiéru na poli 22. června a pro veřejnost jsou dostupné společně s celou kolekcí od 1. července prostřednictvím adidas a vybraných prodejců.
Sir Elton John prodává v aukci svůj šatník
Skladatel a zpěvák byl vždy znám svou vášní k extravagantní módě – v jeho skříni je proto nespočet raritních designérských kusů jako zakázkový kostým od Driesa Van Notena, košile s třásněmi od Yohji Yamamota, loafery a háčkovací set (ano, čtete správně) od Gucci, set od Versace a brýle od Louis Vuitton.
Tyto kusy se rozhodl věnovat do aukce, která bude probíhat online na webu eBay po dobu 10 dnů. Výtěžek půjde na jeho vlastní AIDS nadaci.
Dries Van Noten se oficiálně rozloučil
Belgický návrhář se v rámci pánské červnové přehlídky na pařížském týdnu módy oficiálně rozloučil. Na molo vyšel coby kreativní ředitel své značky naposledy, aby dle svých vlastních slov mohl uvolnit místo mladým talentům.
Pětašedesátiletý návrhář a člen Antverpské šestky založil svůj brand pánské módy v roce 1986, k němuž časem přidal i womenswear kolekce. V roce 2018 prodal velkou část značky španělskému gigantovi Puig s módou a parfémy, pod nějž spadají Nina Ricci, Charlotte Tilbury, Jean Paul Gaultier nebo také Paco Rabanne a Carolina Herrera.

Lanvin našel svého (dalšího) kreativního ředitele
Francouzský dům Lanvin (od roku 2018 dceřiná společnost Lanvin Group patřící čínské společnosti Fosun International) našel svého nového kreativního ředitele – Petera Coppinga. Jedná se tak o zcela novou kapitolu domu, který po (nedobrovolném) odchodu Albera Elbaze, působícího v domě 14 let, provází velmi nestabilní období.
Lanvin patří mezi nejstarší francouzské módní domy. Poté, co všichni potomci prodali velkou část svých podílů, připadl dům nejprve L'Oréal a poté v roce 2001 taiwanské mediální magnátce Wang Shaw-Ian (a její společnosti Harmonie S.A.). Téhož roku se kreativním ředitelem domu stal Alber Elbaz – a jeho neshody s Shaw-Ian jej bohužel stály jeho místo o 14 let později.
Po něm se v roli prostřídali Bouchra Jarrar (2016–2017) a Bruno Sialelli (2019–2023). Na prázdnou židli tak usedne Peter Copping – bývalý kreativní ředitel domů Nina Ricci a Oscar de la Renta.

Nová kolekce Natalie Dufkové propojuje módu a sklo
Nejnovější kolekce Natalie Dufkové a její značky Naniche s názvem Inspirality byla inspirována tvorbou skláře a umělce Vladimíra Klumpara. Asymetrické formy a pulzující barvy sochy ze skla byly převedeny do tafety, šifonu a organzy, čímž podtrhla kontrastní lehkost materiálů. V kolekci však také využila skla jako takového, a to v podobě uch kabelek, náramků a náhrdelníků, vytvořených ve spolupráci se studiem Klumpar & Pavlik a designérem Vascem Novosadem. Tyto doplňky tak přesáhly status oblečení a staly se uměleckým objektem.
ADEMI studio představilo letní edici doplňků
Kolekce Frutta Fresca nabídla nové, letní odstíny i nové formy v prázdninovém (menším) provedení. Tváří kolekce se stala zpěvačka Barbora Poláková a kampaňové video bylo natočeno v areálu pražské Holešovické tržnice. Společně s doplňky byly představeny také dvě halenky a šaty.
Značky Dior a Stone Island vytvořily kolaboraci
Kapsulová kolekce francouzského domu a italské streetwear značky se zcela nepochybně stane dalším sběratelským snem všech fashionistů. Kim Jones – kreativní ředitel divize Dior Homme a Massimo Osti – zakladatel Stone Island se shodují na tom, že tato na první pohled neslučitelná kombinace „haute couture“ a „military funkčnosti“ oslavuje především krejčovské řemeslo, k němuž oba domy mají úctu.

BTW: Teniskový collab New Balance a Miu Miu je nyní dostupný v černé
Včera byl oficiálně spuštěn prodej tenisek 530 SL, které společně vytvořily značky Miu Miu a New Balance. Černé tenisky byly představeny po kolosálním úspěchu kožených a semišových kusů v bílé a camel barvě. Nová verze si zachovává detaily trojitého šněrování, ale nahrazuje barevné bavlněné tkaničky několika tvary kůže a voskovaných tkaniček.
