Chanel Haute Couture 2023: ryze francouzská la garçonne

Virginie Viard jako krotitelka lvů (vlčic a leopardů)
Oli Egler
——
25. ledna 2023

Foto: Imaxtree

Zatímco módní značky hledají všechny možnosti, jak se zviditelnit ve světě sociálních médií, a fashionisté zas to, čím se nechat pobouřit, Chanel úspěšně ignoruje oba tábory. Dům očividně nemá zapotřebí hrát „likebaitový“ badminton se svými konkurenty či za každou cenu strhávat pozornost publika. Kreativní ředitelka značky Virginie Viard moc dobře ví, kdo jsou její klienti a co je gró domu.

Možná je to dáno i tím, že se letos domu dostane speciální pozornosti ažaž – krom   galavečera a výstavy v Metropolitním muzeu v New Yorku, věnované poctě Karla Lagerfelda (jenž u Chanelu strávil čtyři desetiletí), bude koncem tohoto roku následovat i velká retrospektiva tvorby Coco Chanel v muzeu V&A v Londýně.

Modelky se tak v rámci show proměnily nikoliv ve zvířata ztělesňující hříchy, nýbrž v jejich krotitelky – v cylindrech a bílých white tie rukavičkách a s motýlky místo chokerů. Sartoriální element jinak velmi elegantní kolekci dodávaly jak dekorace abstraktních zvířat vytvořených ze dřeva, papíru a kartonu (za kterými stojí umělec Xavierem Veilhanem) na catwalku, tak i malé dekorativní kočky, psi, králíci, ptáčci, jeleni a další tvorové. Krom klasických tvídových kostýmů představujících nestárnoucí klasiku jsme tu ale mohli najít i malou ozvěnu pozdních 20. let silně evokující kabaret a jazzovou éru předválečné Evropy. Právě ono balancování mezi stroze formálním tvídem a ryze francouzsky drzým „la garçonne“ je onou unikátní nuancí, kterou ve své tvorbě neumí zohlednit nikdo jiný tak jako právě Chanel.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu