Beauty review 2022 – největší události roku
Foto: The Outset
Foto: The Outset
Letos oslavila značka Shiseido 150. výročí svého založení. V souvislosti s tímto datem byla vydána kolekce věnovaná symbolu letošního roku, tygrovi. Součástí řady jsou také speciální produkty včetně dvou sér – Ultimune Power Infusing Concentrate III, Future Power Shot a také Eudermine Revitalizing Essence Lotion. Všechny výrobky byly vydány v limitovaných baleních.
Na veletrhu CES 2022 představila společnost L'Oréal své nejnovější technologické inovace v podobě dvou produktů pro domácí a salonní péči o vlasy. Prvním byl Colorsonic – přenosný přístroj, který umožňuje rovnoměrné míchání a nanášení barev na vlasy v domácích podmínkách. Druhým je Coloright – systém barvení vlasů s umělou inteligencí pro kadeřníky, který pomocí virtuální zkoušky barvy a algoritmu barví vlasy v 1 500 odstínů, z nichž si můžete vybrat ten svůj.
„Chci žít tady a nikde jinde,“ řekl kdysi Christian Dior. Jeho vlajkový butik se tak letos po dvouleté rekonstrukci znovu otevřel v Paříži na Avenue Montaigne – na tom samém místě, kde zakladatel značky otevřel svůj vůbec první obchod v roce 1946. Na ploše 10 000 m² se nachází jedna z největších módních výstav včetně archivních exponátů ze 75leté historie módního domu. Butik, jehož součástí je i samostatné podlaží pro kosmetické oddělení, je nyní nejnavštěvovanějším místem značky.
Značka Off-White uvedla na trh kosmetickou řadu Paperwork, na které před svou smrtí pracoval její kreativní ředitel Virgil Ablo. Kolekce obsahuje čtyři vůně se zajímavým designem flakonu, bez názvu, pouze očíslované od jedné do čtyř: dřevité, citrusové, květinové a eukalyptové. Kolekce obsahuje barevné tužky na obličej a tělo, nehtové nálepky a laky na nehty – fluorescenční a s třpytivým efektem.
Společnost Lancôme oznámila otevření Le Domaine de la Rose v Grasse. Tato ekologická zahradnická farma se rozkládá na 4 hektarech půdy a věnuje se pěstování růží druhu Centifolia, jasmínu a levandule, a to udržitelnými a ekologickými metodami. Brand také rekonstruoval dům na farmě s využitím místních zdrojů, recyklovaných a biologických materiálů. Plánuje se tu i vybudování vzdělávacího centra.
Značka Revlon, která byla v 80. a 90. letech známá pro své luxusní červené rtěnky, letos vyhlásila bankrot. Po vstupu společnosti na burzu vedení mnohokrát získalo různá aktiva, avšak nepříliš úspěšně. Společnost byla odkoupena, znovu se stala soukromou a poté opět veřejnou. Pandemie bohužel společnosti (zaměřené primárně na dekorativní kosmetiku) prohloubila finanční dluhy, které letos vyústily v hlasité soudní spory – a ty způsobily její bankrot. Dluhy v té době dosáhly výše 3,3 miliardy dolarů, avšak i přesto vše vedení doufá, že bude moci najít investora, který ji vykoupí a provede restrukturalizaci – to vše, jelikož se v červnu na obzoru objevilo jméno indického magnáta, Mukeshe Ambaniho, který koupi společnosti zvažoval.
Španělský koncern Puig letos koupil značku parfémů Byredo. Finanční podrobnosti transakce nebyly zveřejněny, ale pravděpodobně půjde o miliardu eur. „Do rozvoje tohoto jedinečného brandu budeme v Puigu investovat odborné znalosti a zdroje,“ slíbil generální ředitel Marc Puig. Rozhodnutí společnosti Puig získat Byredo od společnosti Manzanita Capital vychází z nárůstu prodeje niche parfémů. Podle poradenské společnosti NPD se poptávka po nich zvýšila o 49 %. V roce 2021 společnost Byredo vykázala tržby ve výši 119 milionů eur. To je o 63 % více než ve stejném období loňského roku a téměř dvojnásobek částky před pandemií (70 milionů dolarů).
Módní návrhářka Stella McCartney ve spolupráci s LVMH uvedla na trh vlastní řadu péče o obličej. Konceptem kolekce byl vrcholný minimalismus a vzpomínky na její dětství ve Skotsku, kde se nacházela rodinná farma. Stella říká, že ze všeho nejvíc chtěla dělat něco, co upřímně doplňuje její životní styl a smýšlení: „Chci méně a chci, aby to fungovalo. Samozřejmě jsem chtěla vytvořit co nejlepší a nejčistší péči o pleť.“ Kolekce obsahuje pouze tři produkty – cleanser, krém a sérum, které se společnost snažila vyrobit s ohledem na všechny současné ekologické požadavky. Bylinné vůně výrobků vyvinul parfumér Francis Kurkjian.
Estée Lauder koupila značku Tom Ford za 2,8 miliardy dolarů. 61letý Tom Ford si ke svým významným zásluhám coby módní návrhář, kreativní ředitel, autor a režisér přidal i status miliardáře. Podle insiderů má Ford ve společnosti stále kontrolní podíl a licence na brýle, kosmetiku a parfémy. Návrhář řekl, že nemůže být šťastnější, protože Estée Lauder je pro jeho značku dokonalým domovem.
Letos bylo na trh uvedeno tolik kosmetických značek celebrit, že je těžké si je všechny zapamatovat. Tak třeba: