O síle péče (nejen) pro muže s generálním ředitelem L’Occitane Franckem Thomasem

Koupí šamponu můžete dát najevo, že vám není lhostejné, kolik plastů ničí oceány, a krém na ruce může znamenat i podporu žen v Burkina Fasu v Africe. Francouzská značka L’Occitane en Provence neprodukuje jen kosmetiku z nejlepších ingrediencí, ale snaží se aktivně řešit i celospolečenská témata. I o tom mluví Franck Thomas, generální ředitel značky pro střední Evropu.
komerční článek
——
2. listopadu 2022

Foto: Benedikt Renč

V čem je pro vás značka L´Occitane výjimečná a jaká byla vaše cesta na post generálního ředitele pro centrální zónu?

Ve společnosti L´Occitane pracuji už 13 let, takže se značka stala neodmyslitelnou součástí mého života. Je výjimečná zejména svými kvalitními produkty, atmosférou – a z každého produktu je cítit závan Francie, odkud pocházím. Po příchodu do České republiky jsem pracoval v jiné společnosti, pak jsem nějaký čas podnikal s francouzskými víny a poté přišla nabídka od společnosti L´Occitane, kde jsem začínal jako finanční ředitel a poté jsem se stal generálním ředitelem společnosti pro střední Evropu, tj. Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Polsko.


Co patří mezi vaše každodenní kosmetické rituály, máte nějaké? Jaké produkty z pánské řady L´Occitane vy sám používáte a proč právě je?

S kosmetickými rituály to nepřeháním, asi jako většina mužů, navíc s malými dětmi na to není doma ani úplně čas. Základem všeho je používání kvalitního krému na obličej. Já sám si ráno a večer čistím pleť pleťovým gelem pro muže a ráno používám revitalizující krém, oba z řady Cade (pichlavý jalovec). Osobně mám rád intenzivní a povzbuzující vůni Cade. Co mám ale opravdu rád, jsou naše sprchové gely, zejména v létě je velmi dobrá osvěžující citrusová řada Cap Cédrat. Manželka se neobejde bez našeho šamponu a kondicionéru.

Posledních pár let nás donutilo vystoupit z komfortní zóny a ovlivnilo i naše rituály a chování. Jak to vnímáte vy?

Covidové období byla velká změna životního stylu pro všechny. S odstupem času ji v něčem mohu hodnotit i pozitivně, a to v tom, že jsme jako team drželi při sobě, zrychlili jsme všechny procesy a udělali velký krok směrem k digitalizaci. Dnešní svět je onlinový a i tradiční značky se tomuto trendu musely přizpůsobit, čemuž toto období velmi pomohlo. Také jsme všichni trávili více času doma, což dalo prostor věnovat se více  rodině a dětem. Takže ano, bylo to těžké, ale i na tom všem lze najít pozitiva. A o tom vlastně celý život je, nevidět ho černobíle.


Změnila se kvůli covidu a vůbec současné situaci filozofie či strategie značky L´Occitane?

L´Occitane en Provence je tradiční značka, která se prodává zejména v našich vlastních obchodech, ale jak jsem již zmiňoval v odpovědi předtím, posílilo to zejména digitalizační procesy a e-shop, který je dnes již velmi důležitou součástí našich prodejních kanálů. Samozřejmě, abychom zůstali v kontaktu s našimi zákazníky, jsme se více zaměřili na sociální media. Jinak filozofie značky zůstává stejná. L´Occitane vždycky byla, je a bude filantropická firma a covid nám potvrdil, že naše závazky jsou správné: podporovat posílení postavení žen v Burkina Faso, podporovat pěstitele, chránit životní prostředí, respektovat biodiverzitu a omezovat odpad.

Zásadním tématem dnešní doby je udržitelnost a ekologie. Jaké kroky v tomto ohledu podniká značka L´Occitane? 

L´Occitane nečekala, až udržitelnost a ekologie budou „hot“ tématy. Od začátku existence firmy v sedmdesátých letech Olivier Baussan, zakladatel značky, recykloval obaly. Udržitelnost a ekologie jsou v DNA společnosti. Postupně děláme další a další kroky v tomto směru. Snažíme se omezit množství spotřebovaného plastu a už dávno vyrábíme náplně, které je možné doplňovat do původního zakoupeného obalu. Více než rok zákazníci mohou doplňovat sprchový gel, šampón či kondicionér díky doplňující stanici v našem pražském obchodě (OC Chodov).  Navíc díky prověřenému partnerství s pěstiteli L´Occitane zaručuje i důvěryhodnost svých ingrediencí. To samozřejmě není vše, značka se účastní mnoha projektů a iniciativ v tomto ohledu. Například jeden projekt, který mě osobně hodně zajímá, je Plastic Odyssey. L´Occitane je hlavním partnerem tohoto projektu. Je to fantastický projekt, který se zaměřuje na boj proti plastům v oceánech.


V čem je Provence – a lidé, kteří tam žijí – inspirativní? 

Provence je region se silnou kulturní a historickou identitou. Všude se můžete setkat s historií, kulturou, s uměním a řemeslem nebo s gastronomií v nádherných vesničkách. Evokuje vůně, barvy a chutě, ať už na trzích, ve vesnicích, nebo v přírodě. Lidé v Provence jsou inspirativní zejména tím, že respektují tradice a žijí úzce spjati s krásnou přírodou kolem sebe, a ta je také základním stavebním kamenem naší kosmetiky. Z vůně našich produktů cítíte přírodu, levandulová pole, sluníčko, moře a neopakovatelnou atmosféru jižní Francie. Nicméně lidé jsou pro mě inspirativní všude, ve volném čase velmi rád cestuji a každý kout země, ať je to v Evropě, Asii, nebo jinde, je pro mě velkou životní inspirací, co se týká kultury, přírody, jídla a vůní.

Který produkt je váš HERO produkt a který má velký potenciál se jím stát? Kdybyste mohl vybrat 3 vaše TOP produkty, jaké by to byly?

Já bych řekl, že naším HERO produktem se stalo olejové reset sérum Slaměnka, to je noční sérum na všechny typy pleti a pro všechny věkové skupiny. Výborně regeneruje plet´ a dodává mladistvý vzhled. Uváděli jsme ho na trh před 4 lety a okamžitě slavilo velký úspěch. Z našich TOP výrobků bych volil omlazující pleťový krém Divine ze slaměnky – je to unikátní rostlina, která se pěstuje na Korsice. Tento krém získal několik patentů. Samozřejmě bych rád zmínil náš ikonický krém na ruce z bambuckého másla. Na suché ruce je to opravdový zázrak. Na třetí pozici bych dal sprchový olej Mandle, který vyživuje a zjemňuje pleť.


Jaké ingredience používá značka L´Occitane? Jaké výtažky či esence nikde jinde nenajdeme a kde a jak je získáváte?

Naše kosmetika je vyráběna ve Francii (Manosque, Provence), takže většina základních ingrediencí jsou lokální bylinky jako třeba levandule, verbena či mandle. Slaměnka se pěstuje na Korsice. Myslím, že L´Occitane je jediná kosmetická firma, která používá slaměnku ve svých produktech.  Například bambucké máslo kupujeme z Burkina Fasa a z Ghany, kde má L´Occitane program na podporu žen, které pěstují rostlinu shea a z ní vyrábějí bambucké máslo. Důležité je umět z kvalitních přírodních ingrediencí vykouzlit kosmetiku, která pečuje, pomáhá a nádherně voní.

Jaké novinky chystáte a na co se můžeme těšit ve vánoční kolekci? 

Kromě ikonického adventního kalendáře L´Occitane s novým designem a obsahem nabízíme kolekci plnou nových vůní. V říjnu uvádíme na trh limitovanou edici Růže a hruška. Tato řada obsahuje produkty péče o tělo a toaletní vody. Od listopadu nabízíme 2 vánoční limitované edice: řada péče o tělo s bambuckým máslem a kurkumou a řada péče o tělo s bambuckým máslem a kaštany. Všechny novinky jsou nádherné, s unikátní vůní.


Zažil jste díky své práci nějaká výjimečná setkání, která vás ovlivnila?

Ve společnosti L´Occitane jsem už 13 let, takže setkání se zajímavými lidmi bylo opravdu hodně, ať už z řad kolegů, či zákazníků. Já osobně se snažím neztratit kontakt s našimi zákazníky v obchodech, do našich poboček často chodím a každé setkání s klientem, který má radost z našich produktů, a zaměstnancem, který je rád, že naše produkty prodává, a věří jim, je pro mě to úplně nejdůležitější a nejhezčí.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu