O síle péče (nejen) pro muže s generálním ředitelem L’Occitane Franckem Thomasem
Foto: Benedikt Renč
Foto: Benedikt Renč
Ve společnosti L´Occitane pracuji už 13 let, takže se značka stala neodmyslitelnou součástí mého života. Je výjimečná zejména svými kvalitními produkty, atmosférou – a z každého produktu je cítit závan Francie, odkud pocházím. Po příchodu do České republiky jsem pracoval v jiné společnosti, pak jsem nějaký čas podnikal s francouzskými víny a poté přišla nabídka od společnosti L´Occitane, kde jsem začínal jako finanční ředitel a poté jsem se stal generálním ředitelem společnosti pro střední Evropu, tj. Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Polsko.
S kosmetickými rituály to nepřeháním, asi jako většina mužů, navíc s malými dětmi na to není doma ani úplně čas. Základem všeho je používání kvalitního krému na obličej. Já sám si ráno a večer čistím pleť pleťovým gelem pro muže a ráno používám revitalizující krém, oba z řady Cade (pichlavý jalovec). Osobně mám rád intenzivní a povzbuzující vůni Cade. Co mám ale opravdu rád, jsou naše sprchové gely, zejména v létě je velmi dobrá osvěžující citrusová řada Cap Cédrat. Manželka se neobejde bez našeho šamponu a kondicionéru.
Covidové období byla velká změna životního stylu pro všechny. S odstupem času ji v něčem mohu hodnotit i pozitivně, a to v tom, že jsme jako team drželi při sobě, zrychlili jsme všechny procesy a udělali velký krok směrem k digitalizaci. Dnešní svět je onlinový a i tradiční značky se tomuto trendu musely přizpůsobit, čemuž toto období velmi pomohlo. Také jsme všichni trávili více času doma, což dalo prostor věnovat se více rodině a dětem. Takže ano, bylo to těžké, ale i na tom všem lze najít pozitiva. A o tom vlastně celý život je, nevidět ho černobíle.
L´Occitane en Provence je tradiční značka, která se prodává zejména v našich vlastních obchodech, ale jak jsem již zmiňoval v odpovědi předtím, posílilo to zejména digitalizační procesy a e-shop, který je dnes již velmi důležitou součástí našich prodejních kanálů. Samozřejmě, abychom zůstali v kontaktu s našimi zákazníky, jsme se více zaměřili na sociální media. Jinak filozofie značky zůstává stejná. L´Occitane vždycky byla, je a bude filantropická firma a covid nám potvrdil, že naše závazky jsou správné: podporovat posílení postavení žen v Burkina Faso, podporovat pěstitele, chránit životní prostředí, respektovat biodiverzitu a omezovat odpad.
L´Occitane nečekala, až udržitelnost a ekologie budou „hot“ tématy. Od začátku existence firmy v sedmdesátých letech Olivier Baussan, zakladatel značky, recykloval obaly. Udržitelnost a ekologie jsou v DNA společnosti. Postupně děláme další a další kroky v tomto směru. Snažíme se omezit množství spotřebovaného plastu a už dávno vyrábíme náplně, které je možné doplňovat do původního zakoupeného obalu. Více než rok zákazníci mohou doplňovat sprchový gel, šampón či kondicionér díky doplňující stanici v našem pražském obchodě (OC Chodov). Navíc díky prověřenému partnerství s pěstiteli L´Occitane zaručuje i důvěryhodnost svých ingrediencí. To samozřejmě není vše, značka se účastní mnoha projektů a iniciativ v tomto ohledu. Například jeden projekt, který mě osobně hodně zajímá, je Plastic Odyssey. L´Occitane je hlavním partnerem tohoto projektu. Je to fantastický projekt, který se zaměřuje na boj proti plastům v oceánech.
Provence je region se silnou kulturní a historickou identitou. Všude se můžete setkat s historií, kulturou, s uměním a řemeslem nebo s gastronomií v nádherných vesničkách. Evokuje vůně, barvy a chutě, ať už na trzích, ve vesnicích, nebo v přírodě. Lidé v Provence jsou inspirativní zejména tím, že respektují tradice a žijí úzce spjati s krásnou přírodou kolem sebe, a ta je také základním stavebním kamenem naší kosmetiky. Z vůně našich produktů cítíte přírodu, levandulová pole, sluníčko, moře a neopakovatelnou atmosféru jižní Francie. Nicméně lidé jsou pro mě inspirativní všude, ve volném čase velmi rád cestuji a každý kout země, ať je to v Evropě, Asii, nebo jinde, je pro mě velkou životní inspirací, co se týká kultury, přírody, jídla a vůní.
Já bych řekl, že naším HERO produktem se stalo olejové reset sérum Slaměnka, to je noční sérum na všechny typy pleti a pro všechny věkové skupiny. Výborně regeneruje plet´ a dodává mladistvý vzhled. Uváděli jsme ho na trh před 4 lety a okamžitě slavilo velký úspěch. Z našich TOP výrobků bych volil omlazující pleťový krém Divine ze slaměnky – je to unikátní rostlina, která se pěstuje na Korsice. Tento krém získal několik patentů. Samozřejmě bych rád zmínil náš ikonický krém na ruce z bambuckého másla. Na suché ruce je to opravdový zázrak. Na třetí pozici bych dal sprchový olej Mandle, který vyživuje a zjemňuje pleť.
Naše kosmetika je vyráběna ve Francii (Manosque, Provence), takže většina základních ingrediencí jsou lokální bylinky jako třeba levandule, verbena či mandle. Slaměnka se pěstuje na Korsice. Myslím, že L´Occitane je jediná kosmetická firma, která používá slaměnku ve svých produktech. Například bambucké máslo kupujeme z Burkina Fasa a z Ghany, kde má L´Occitane program na podporu žen, které pěstují rostlinu shea a z ní vyrábějí bambucké máslo. Důležité je umět z kvalitních přírodních ingrediencí vykouzlit kosmetiku, která pečuje, pomáhá a nádherně voní.
Kromě ikonického adventního kalendáře L´Occitane s novým designem a obsahem nabízíme kolekci plnou nových vůní. V říjnu uvádíme na trh limitovanou edici Růže a hruška. Tato řada obsahuje produkty péče o tělo a toaletní vody. Od listopadu nabízíme 2 vánoční limitované edice: řada péče o tělo s bambuckým máslem a kurkumou a řada péče o tělo s bambuckým máslem a kaštany. Všechny novinky jsou nádherné, s unikátní vůní.
Ve společnosti L´Occitane jsem už 13 let, takže setkání se zajímavými lidmi bylo opravdu hodně, ať už z řad kolegů, či zákazníků. Já osobně se snažím neztratit kontakt s našimi zákazníky v obchodech, do našich poboček často chodím a každé setkání s klientem, který má radost z našich produktů, a zaměstnancem, který je rád, že naše produkty prodává, a věří jim, je pro mě to úplně nejdůležitější a nejhezčí.