Snídaně v Selfridges

Se zakladatelkou dnes již kultovní značky Rodial, Marií Hatzistefanis o naivních představách o podnikání, ze kterého se však vyklubal doslova „overnight success“.
Martina Polachová, Katie Intner
——
14. července 2023

Foto: archiv

Dostanete-li během návštěvy Londýna příležitost setkat se s jednou z ikon světa krásy, Marií Hatzistefanis, která stojí za vznikem a velkolepým úspěchem značky Rodial, neváháte, ale současně jste tak trochu „na jehlách“. Zakladatelka značky sice vzešla ze stejné profese kosmetické redaktorky, ovšem dnes řídí celé stále se rozrůstající impérium, na kontě má už třetí knihu na téma úspěchu v businessu, a navíc nezapře svérázné řecké kořeny.

Napadlo vás, když jste před více než dvaceti lety zakládala vlastní značku, že bude mít jednou tak obrovský úspěch?

Nikdy mě nenapadlo, že vůbec začnu podnikat. Rodiče jsou učitelé, takže žádné podnikatelské zázemí nemám. Ale poté, co jsem se vyčerpala z práce v bankovnictví, díky které jsem se z USA přesídlila do Londýna, jsem se rozhodla následovat svou vášeň. Byla jsem velmi naivní, o podnikání jsem věděla minimum a připadalo mi snadné založit vlastní značku. Tehdy navíc na trhu nebylo mnoho niche produktů, převládaly velké brandy nabízející základní pečující přípravky. Proto jsem chtěla přijít s řadou cílenějších produktů na konkrétní kožní problémy, s použitím specifických ingrediencí, jako je dračí krev nebo hadí sérum, které jsou účinné a přitom nezapomenutelné.

Jako beauty redaktorka, kterou jste v úplných začátcích své kariéry byla, jste musela zkoušet spousty produktů. Testujete i nyní všechny nově vznikající přípravky na sobě?

Ano, testuji vše na sobě. Někdy se třeba stane, že začneme nápadem, zkoušíme vzorky a několik měsíců před uvedením od produktu upustíme. Potřebuji totiž mít jistotu, že je složení dostatečně dobré a zákazník bude přípravek milovat. V tom, co půjde na trh, jsme velmi přísní. Takže pokud se mi nový produkt v něčem nezdá, neuvedeme jej.

Podle čeho se rozhodujete, jaký nový přípravek vyvinout?

Často to vyplyne z rozhovoru s obchodním týmem, který ví, co naši klienti postrádají. Tak vlastně vznikl Banana Lowlighter. Mnoho zákazníků si totiž pravidelně kupovalo oční krémy, ale zároveň upozorňovalo na to, že potřebují rozjasnit oční okolí. Banana Lowlighter má hodně pigmentu, propůjčuje jas a my na něj máme fantastickou zpětnou vazbu.

Dokážete říct, který je pro vás osobně nejoblíbenější produkt Rodial?

Jednoznačně Dragons Blood Sculpting Gel – jeden z prvních, který jsme uvedli na trh. Dračí krev je pro Rodial klíčovou složkou a mnoho lidí nás díky této ingredienci zná. Stimuluje produkci kolagenu a skvěle funguje s kyselinou hyaluronovou, takže hydratuje, vyplňuje a vyhlazuje pleť. Rok poté, kdy jsme přípravek uvedli, se ho prodával jeden kus za minutu…

Takže, pokud byste si mohla na víkend zabalit pouze jeden kosmetický produkt, byl by to…

…opět Dragons Blood Sculpting Gel, ten je zkrátka nejlepší.

Jak moc změnil vaši nabídku nebo strategii covid?

Když začala pandemie covidu, mnoho obchodů se zavřelo a my jsme museli vše přesunout do online zóny. Přece jen jsme přes dvacet let stará značka a nově přicházející brandy dělají rovnou vše online. Nebylo to jednoduché, ale nakonec se ukázalo, že to bylo to nejlepší, co nás potkalo. Marketing jsme přesunuli do digitálních aktivit a jsme tedy blíže zákazníkům.

Liší se zájem o produkty ze strany mileniálů a generace Z? 

Mileniálové se z mého pohledu hodně změnili. Chtějí něco jednoduchého a oproti tomu, co požadovali před pěti lety, následují velmi přirozený, snadný a na údržbu nenáročný styl. Banana Lowlighter má každopádně oblibu napříč věkovými kategoriemi, jelikož více jasu pod očima chce každý.

Jaký je váš oblíbený trik při líčení?

Někdy smíchám pár kapek Banana Lowlighteru spolu s očním krémem, aby se okolí očí trochu vyhladilo a rozjasnilo.

Martina Polachová

Beauty redaktorka Harper’s Bazaar na stránkách i webu sdílí se čtenáři velkou lásku ke kosmetice a péči o sebe. Zastánkyně přirozenosti, minimalismu a dobrého spánku je kromě jiného milovnicí zimy a sportů na sněhu, rychlých aut, upraveného obočí, kvalitního červeného (vína), intimity i skrytého jiskření.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu