New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Podnikatelka Anna Palátová: Základem úspěchu je dál vše zdokonalovat

Není jednoduché začít v dnešní době úspěšný byznys, který navíc postupně vzkvétá. Podnikatelce Anně Palátové se to však podařilo a její projekt s názvem Skříň má už nejen kamennou prodejnu, ale rozšiřuje se online v podobě hned dvou možností prodeje a nákupu. Jak nápad na tento podnik vnikl, co bylo prozatím nejtěžší a co naopak největším úspěchem? A můžeme se těšit na speciální vánoční akce a nabídky z jejich luxusního sortimentu? Nejen to nám Anna prozradila v krátkém rozhovoru.
Lucie Švábenská
——
27. listopadu 2021

Foto: archiv Anna Palátová

Jak a kdy vás napadlo začít podnikat? Proč jste zvolila zrovna tento sektor?

Podnikat jsem začala v roce 2014 a nápad se zrodil vyloženě přes noc. Jednoho rána jsem se probudila a měla jsem to v hlavě, nepředcházelo tomu žádné plánování ani vymýšlení, prostě to přišlo. V odvětví módy jsem pracovala v podstatě celý předešlý čas, takže byl vývoj opravdu přirozený.

Myslíte si, že je v tom budoucnost?

Dnešní doba je skvělá v tom, že dává možnost realizovat se skoro ve všem a je otevřená novým nápadům. Módní trendy se stále vracejí a točí, a tak je udržitelnost nyní tématem číslo jedna. Lidé více přemýšlejí nad tím, co si koupí a co budou nosit, nad kvalitou a materiály, a v tom je velká budoucnost. Zákazníci si rádi koupí věc s tím, že ji pak budou moci zase prodat. Koupit si kabelku za lepší cenu a k tomu vědět, že ji časem mohu poslat dál a např. vyměnit za novější kousek, je skvělé.

Co bylo prozatím nejnáročnější?

Náročné je všeobecně nevzdávat se, když se zrovna nedaří nebo když přijdou situace spojené s pandemií. My jsme tehdy naštěstí zareagovali tak, že jsme vložili všechnu sílu a finance do nového e-shopu skrinshop.cz, a tím jsme tento za mě zatím nejnáročnější čas překonali.

Co je prozatím vaším největším úspěchem?

Pro mne je velký úspěch to, že jsme vytvořili tým, který funguje, a že se k nám zákazníci vracejí a samozřejmě i přicházejí noví a noví. Udržet si to a dál se zdokonalovat považuji za základ úspěchu. Lidé se ve Skříni cítí dobře a to je pro mne úspěch největší.

Co všechno nyní provozujete/děláte?

Provozujeme kamennou prodejnu v centru Prahy (Revoluční 20, Praha), dále pak e-shop skrinshop.cz a náš zbrusu nový projekt www.market.skrinshop.cz, který slouží jako „online tržiště“, kde zákazníci mohou své zboží nakupovat i prodávat sami. Dále pak pravidelně vyjíždíme do evropských metropolí, kde nakupujeme online při tzv. personal a online shoppingu.

Proč nakupovat luxusní zboží právě u vás?

Můžu říct, že těch důvodů mě napadá víc. Za prvé klademe velký důraz na kontrolu a výběr zboží, které přijímáme do prodeje nebo sami nakupujeme. Nejen co se týče originality zboží, ale také stavu, materiálů, udržitelnosti i nositelnosti – na výběru zboží si dáváme opravdu záležet. Další věc je cena, snažíme se nabízet zboží za co nejlepší ceny a rychle jej prodávat, aby se naše nabídka stále obměňovala. Pomáháme zákazníkům s výběrem a snažíme se pro ně sehnat to nejlepší. Od toho funguje i naše služba – wait list – kde se snažíme sehnat i nesehnatelné.

Je jasné, jak postupovat při koupi. Jak ale postupovat, když mám doma produkt, který bych u vás chtěla prodat?

Nakoupit u nás může zákazník již na třech místech – online na našich e-shopech a fyzicky u nás na prodejně. Kontaktovat nás může ale také přes naše sociální sítě, které spravujeme 24 hodin denně. Pokud chcete své zboží prodat, existuje opět několik cest, jak se k nám dostat. V komisních dnech je možné přinést zboží přímo k nám na prodejnu, můžete nás kontaktovat přes e-mail, dotazník na e-shopu, nebo nám napsat přes sociální sítě. Rádi zákazníkovi nejprve poradíme, zda a jak své zboží může prodávat, když se na nás obrátí online nebo telefonicky.

Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Vstávám velmi brzy a již od časného rána komunikuji se zákazníky a se svým týmem. Většinu dne pak ale trávím na prodejně. Jsem stále v přímém styku se zákazníky, přijímám zboží a řeším běžné fungování e-shopů a obchodu. Kontakt se zákazníky a naslouchání jejich potřebám a přáním jsou pro mne velmi důležité. V současné chvíli svůj čas nejvíce soustředím na náš již zmiňovaný nový projekt Marketplace.

Co dalšího nyní chystáte? Bude například nějaká speciální akce, když se blíží Vánoce?

Na Skříni je krásné to, že se snažíme vycházet s cenami zákazníkům stále vstříc, zlevňujeme, pořádáme soutěže a různé slevové akce. Nedávno například proběhla soutěž na instagramovém profilu influencerky @miluxure o naši novou peněženku Prada. Před Vánoci plánujeme pro naše zákazníky nějaký dáreček ve formě slevových dní, tak nás sledujte na @skrin.shop, ať vám nic neunikne.

Pokud byste mohla, udělala byste něco jinak?

Je to možná klišé, ale nelituju ničeho a beru vše, co se stalo a děje, jako cestu, která je pro mne cíl.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu