Podnikatelka Anna Palátová: Základem úspěchu je dál vše zdokonalovat
Foto: archiv Anna Palátová
Foto: archiv Anna Palátová
Podnikat jsem začala v roce 2014 a nápad se zrodil vyloženě přes noc. Jednoho rána jsem se probudila a měla jsem to v hlavě, nepředcházelo tomu žádné plánování ani vymýšlení, prostě to přišlo. V odvětví módy jsem pracovala v podstatě celý předešlý čas, takže byl vývoj opravdu přirozený.
Dnešní doba je skvělá v tom, že dává možnost realizovat se skoro ve všem a je otevřená novým nápadům. Módní trendy se stále vracejí a točí, a tak je udržitelnost nyní tématem číslo jedna. Lidé více přemýšlejí nad tím, co si koupí a co budou nosit, nad kvalitou a materiály, a v tom je velká budoucnost. Zákazníci si rádi koupí věc s tím, že ji pak budou moci zase prodat. Koupit si kabelku za lepší cenu a k tomu vědět, že ji časem mohu poslat dál a např. vyměnit za novější kousek, je skvělé.
Náročné je všeobecně nevzdávat se, když se zrovna nedaří nebo když přijdou situace spojené s pandemií. My jsme tehdy naštěstí zareagovali tak, že jsme vložili všechnu sílu a finance do nového e-shopu skrinshop.cz, a tím jsme tento za mě zatím nejnáročnější čas překonali.
Pro mne je velký úspěch to, že jsme vytvořili tým, který funguje, a že se k nám zákazníci vracejí a samozřejmě i přicházejí noví a noví. Udržet si to a dál se zdokonalovat považuji za základ úspěchu. Lidé se ve Skříni cítí dobře a to je pro mne úspěch největší.
Provozujeme kamennou prodejnu v centru Prahy (Revoluční 20, Praha), dále pak e-shop skrinshop.cz a náš zbrusu nový projekt www.market.skrinshop.cz, který slouží jako „online tržiště“, kde zákazníci mohou své zboží nakupovat i prodávat sami. Dále pak pravidelně vyjíždíme do evropských metropolí, kde nakupujeme online při tzv. personal a online shoppingu.
Můžu říct, že těch důvodů mě napadá víc. Za prvé klademe velký důraz na kontrolu a výběr zboží, které přijímáme do prodeje nebo sami nakupujeme. Nejen co se týče originality zboží, ale také stavu, materiálů, udržitelnosti i nositelnosti – na výběru zboží si dáváme opravdu záležet. Další věc je cena, snažíme se nabízet zboží za co nejlepší ceny a rychle jej prodávat, aby se naše nabídka stále obměňovala. Pomáháme zákazníkům s výběrem a snažíme se pro ně sehnat to nejlepší. Od toho funguje i naše služba – wait list – kde se snažíme sehnat i nesehnatelné.
Nakoupit u nás může zákazník již na třech místech – online na našich e-shopech a fyzicky u nás na prodejně. Kontaktovat nás může ale také přes naše sociální sítě, které spravujeme 24 hodin denně. Pokud chcete své zboží prodat, existuje opět několik cest, jak se k nám dostat. V komisních dnech je možné přinést zboží přímo k nám na prodejnu, můžete nás kontaktovat přes e-mail, dotazník na e-shopu, nebo nám napsat přes sociální sítě. Rádi zákazníkovi nejprve poradíme, zda a jak své zboží může prodávat, když se na nás obrátí online nebo telefonicky.
Vstávám velmi brzy a již od časného rána komunikuji se zákazníky a se svým týmem. Většinu dne pak ale trávím na prodejně. Jsem stále v přímém styku se zákazníky, přijímám zboží a řeším běžné fungování e-shopů a obchodu. Kontakt se zákazníky a naslouchání jejich potřebám a přáním jsou pro mne velmi důležité. V současné chvíli svůj čas nejvíce soustředím na náš již zmiňovaný nový projekt Marketplace.
Na Skříni je krásné to, že se snažíme vycházet s cenami zákazníkům stále vstříc, zlevňujeme, pořádáme soutěže a různé slevové akce. Nedávno například proběhla soutěž na instagramovém profilu influencerky @miluxure o naši novou peněženku Prada. Před Vánoci plánujeme pro naše zákazníky nějaký dáreček ve formě slevových dní, tak nás sledujte na @skrin.shop, ať vám nic neunikne.
Je to možná klišé, ale nelituju ničeho a beru vše, co se stalo a děje, jako cestu, která je pro mne cíl.