Nejlepší (a nejhorší) kolaborace Louis Vuitton

Retrospektiva slavných spoluprací francouzského domu pod vedením čtyř kreativních ředitelů. Která je mezi kritiky ta nejlepší a která nezískala žádné příznivce?
Oli Egler
——
4. srpna 2023

Foto: Profimedia

Od narození zakladatele uplynulo 202 let, a Maison Louis Vuitton je stále jedním z nejslavnějších a nejpopulárnějších módních domů na světě. Za jeho úspěchem stojí především inovativní vize kreativních ředitelů značky a schopnost zůstat relevantní napříč dekádami. Je absolutně nezpochybnitelné, že kolaborace se streetwearovými značkami a moderními umělci byla jednou z nejlepších strategií, jak toho docílit. Byl to právě Marc Jacobs, který započal tento „trend“ mezi luxusními hráči, a jeho příkladu následovali i jeho nástupci Nicolas Ghesquière, Kim Jones i zesnulý Virgil Abloh.  Byť letošní spolupráce s japonskou umělkyní Yayoi Kusama zaplavila (přední i zadní) obálky všech světových magazínů, rozhodně se nejedná o první ani největší úspěch brandu. Připomeňme si všechny kolaborace domu a všechny ikonické kusy, které díky nim vznikly.

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu