Byť se listopad považuje za tiché období před (vánoční) bouří, kdy se spustí největší roční limitky, speciální akce a také neregulovatelné množství písně „All I want For Christmas“ od Mariah Carey, není tomu letos zcela tak. S neutuchající poptávkou po exkluzivním zboží, které si našlo formu kolaborací, tak přichází malé i velké značky, jež touží rozšířit řady svých klientů a zároveň vyzkoušet třeba i novou kreativní vizi.
Collab & Other Stories a A.W.A.K.E Mode
Niche značka A.W.A.K.E Mode, patřící mezi nejoblíbenější brandy světových fashion gourmetů, tentokrát spojila síly s dceřinou společnosti H&M Group, představující tak velmi zajímavou „high-low“ spolupráci. Značku A.W.A.K.E Mode založila v roce 2012 Natalia Alaverdian, bývalá módní ředitelka ruského Harper's Bazaar. V průběhu let si získala mnoho příznivců, mimo jiné i z řad hvězdných jmen, jako Kim Kardashian, Katy Perry, Chloë Grace Moretz, Kendall Jenner nebo Hayden Christensen – ti všichni byli vyfoceni v jejích modelech. Podle Karoliny Ekman, vedoucí collabs v & Other Stories se jedná o dokonalou souhru estetiky dvou značek – obě totiž představují postmoderní vizi business casual pro neobyčejné ženy, co mají rády klasiku s velmi netradiční jiskrou.

Burberry a Minecraft
Po střemhlavém skoku do Metaverse, kolaboraci s Roblox a vytvoření vlastního NFT nyní britský gigant upevňuje svou pozici ve virtuální realitě, tentokrát v rámci spolupráce s hrou Minecraft. Projekt s názvem Burberry: Freedom to Go Beyond je jak kapsulová kolekce dostupná ve hře samotné – ve formě tzv. skins (doplňkové výbavy herní postavy, tedy avatara), tak fyzicky. Světovým zájemcům představil brand Waterloo Trench Coat, mikiny, čepice a šátky s pixelovou úpravou designu již začátkem listopadu.
Comme des Garçons a Diana Ejaita
Novým přírůstkem do dlouhého seznamu uměleckých collabů s CDG je nyní berlínská umělkyně Diana Ejaita, specializující se ilustrace, textilní design a sítotisk. Pro značku navrhla design tří peněženek v hravém (a trochu retro) stylu pestrobarevných, abstraktních a geometrických vzorů s lidskými a zvířecími siluetami. Tři druhy různých velikostí byly představeny již 29. října a jsou k dispozici na webu brandu.

NFT Rimowy ve spolupráci s RTFKT
Značka luxusních kufrů spadajících pod konglomerát LVMH stále rozšiřuje své obzory – od kolaborace s nejžhavějšími hvězdami až ke značkám jako Off White nebo Dior. Tentokrát se Rimowa rozhodla proniknout i do virtuálního světa, a to s pomocí projektu RTFKT (čteno „artefakt“). Tato iniciativa vznikla jako kryptografický projekt během pandemie – skupina grafických umělců získala pozornost veřejnosti díky tvorbě unikátních designů virtuálních tenisek a sportswear. Není proto divu, že byla již v roce 2021 koupena sportovním gigantem Nike. RTFKT tvůrci tak navrhli kolekci NFT, která vychází společně s fyzickými sběratelskými předměty, jako je kufr Original Cabin v limitované edici, kterých bylo vyrobeno jen 888 kusů.

Kapsulová kolekce Fendi Peekaboo kabelky
Hned po „bagetce“ jde nejspíš o nejoblíbenější model kabelky italského brandu. Vloni značka vytvořila pro jaro/léto 2022 speciální retro design ve spolupráci s archivem Antonia Lopeze, a pro letošní podzim/zimu 2022 byla představena nová podoba v rámci kapsulové kolekce. Ta opět nabídne modely Peekaboo ISeeU Medium, Small a Mini s výběrem pletených kašmírových doplňků včetně čepic, šál a náušnic. Hladké kožené nebo vlněné provedení je tentokrát obohaceno o výrazné stehy Selleria, které kabelce dodávají #ClassyVibe.

Gucci a Harry Styles
Po nekonečné záplavě dystopického streetwear panujícího unisex módě se kreativní ředitel Gucci, Alessandro Michele, rozhodl dodat trochu života pánskému šatníku. Kolekce s názvem HA HA HA je společným výtvorem Michela a zpěváka Harryho Stylese. Spojením klasické britské elegance a retro hravých potisků vzniká vizuální mišmaš – příjemný pro oko a zároveň povznášející pánskou módu a její styling na úroveň „snového šatníku“ eklektického romantika. #YesPlease

Khaite a Elhanati
Pro velký úspěch se newyorská značka opět spojila s dánsko-izraelskou šperkařskou Orit Elhanati pro vytvoření nové kolekce inspirované stylem art deco. Sortiment z jedenácti kusů náhrdelníků, náramků, spon do vlasů a náušnic vyrobených z 24karátového stříbra potaženého zlatem představují skandinávský minimalismus v kombinaci s mystikou blízkého výhodu. Podle zakladatelky a kreativní ředitelky společnosti Khaite Catherine Holstein bude kolekce kreativní a svěží a bude dokonalým doplňkem pro každý den i hlavní ozdobou večerní toalety.
