Vivian Hoorn: Jak holandská fotografka učarovala celému světu a stvořila (opravdovou!) plus size značku oblečení…

Fenomen(ální) Vivian Hoorn

Jak holandská fotografka učarovala celému světu a stvořila (opravdovou!) plus size značku oblečení…
Oli Egler
——
9. června 2023

Foto: Nanda Moira Hagenaars

Majitelka talentové agentury, influencerka, modelka a podnikatelka s vlastní fashion značkou pendlující mezi Amsterdamem a Ibizou – to je žena mnoha talentů, Vivian Hoorn. Její instagramové posty, kterým propadlo již přes 625 tisíc lidí z celého světa, jsou plné pozitivní energie, fashion inspirace, slunce (a dobrého jídla). Tvůrkyně obsahu však také krom oko hypnotizující estetiky barev a tvarů nezapomíná ani na humor. Stejně jako Celeste Barber paroduje sebe sama a potažmo i celý influencerský svět, který se občas bere až moc vážně.

Móda je neoddělitelnou součástí jejího já, a po dlouhých kolaboracích s nezávislými niche značkami se rozhodla založit svou vlastní. Tak vznikl brand Viveh nabízející unikátni, kvalitní kusy pro ženy velikosti 36–50 aka „řecké bohyně“ (jak píše na svém webu), kde navíc působí jako kreativní ředitelka. Semi-formální skandinávský styl je okořeněn středomořskou lehkostí pro pocit věčné siesty – à la Vivian.

Horn není pouze hlasitou plus size aktivistkou soustředěnou na absolutní destrukci diktátu štíhlosti coby jediného beauty standardu, který stále potichu přetrvává v průmyslu (navzdory našim domněnkám). Její přínos také nespočívá v banální glorifikaci tloušťky, ale spíše v normalizaci svůdného a glam oblečení větších velikostí. Aneb i „ne-tak-štíhlé“ holky chtějí nosit stylové a sexy kousky.

Díky autentickému obsahu oslavujícímu krásu všech velikostí se stala jednou z nejpopulárnějších (a také nejstylovějších) body-positivity guruů, a letos se dokonce zúčastnila přehlídky značky Gestuz na kodaňském fashion weeku coby modelka. Její přístup je natolik inspirující (a vizuálně vábivý), že se již stala hlavní hrdinkou mnoha editorialů světových lifestyle časopisů – včetně obálky dubnového business issue Harper’s Bazaar Netherlands.

Majitelka značky byla schopna skloubit nejdůležitější aspekty pravidel aktuálního módního brandu – celebrity efekt, diverzitu, unikátnost, udržitelnost a „instagram friendly“ fotogenický efekt, které pohromadě zaručují dlouhodobý úspěch. Její klientskou základnou se zcela organicky stali sledující na Instagramu (již delší dobu prahnoucí po jakémkoliv kusu jejího šatníku), kteří se rázem proměnili v samostatnou komunitu – další klíčová ingredience business de jour.

Značka Vivian Hoorn Viveh nabízí skandinávskou módu pro plus size ženy

Viveh je tak další skandi značkou, jejíž modus operandi poslouží v budoucnu jako vzorec pro nastávající tvůrce. Severské značky jsou zodpovědné za mnohé precedenty, které si jejich kolegové po celém světě adaptovali v rámci nové „normálnosti“ – použití deadstock materiálů, upcyklace, ba i odtajňování svého výrobního know-how ve jménu udržitelnosti se stalo mezi mladými tvůrci vzhlížejícími ke skandinávské módě zcela běžnou praxí.

Krom schopnosti vytvořit niche, udržitelný brand bez potřeby velké marketingové strategie má však Horn ještě jedno eso v rukávu – Viveh má totiž potenciál stát se značkou, která jako vlajkonoš povede další jména ke stejné strategii. V minulosti jsme viděli mnoho pseudo pokusů o organické rozšíření řady konfekčních velikostí. Plus size trend posloužil velmi dobře fast fashion hráčům, kteří na tento vlak naskočili jenom jako – a tvořili trendové oblečení pokrývající poptávku pouze pro Gen Z. Vysoká móda nabídla jednu XL modelku na mole za sezónu (a to jen aby utišila rozhněvaný dav) a jiní zahnali strategicky debatu do outu (tj. do končin „obezita je nezdravá, a tečka“). Mezera na trhu se však nezaplnila zcela, a proto zůstává na niche hráčích, jako je Viveh, aby nabídli dlouhodobé řešení pro seriózní klienty…

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu