Úterní přehlídka domu Chanel rozpoutala na sociálních sítích horké debaty o tom, do jaké míry je módní branže chladnokrevným byznysem. Byť podle domu byla kolekce Haute couture FW 2024 navržena interním týmem, všichni si moc dobře uvědomovali, že se jednalo o kolekci Virginie Viard, pod kterou se nemohla podepsat.
Po třiceti letech věrnosti domu, kterému navíc v těžkých dobách přinesla (navzdory skepticismu celého světa) finanční úspěch? Zvláštní…
The show must go on, a tak již oficiálně vstupujeme do éry post-Virginie Viard, kde se ale její rukopis stále drží zuby nehty. A upřímně – bohudík.
Této krásné kolekci posloužila jako inspirace opera Palais Garnier, kde se také přehlídka konala. Pouto mezi zakladatelkou domu a jevištěm se táhne až do naprostých začátků, kdy mladá Chanel tvořila deníky kostýmů pro mecenáše, baletního impresária a zakladatele souboru Ruské balety, Sergeje Ďagileva – svého nejlepšího přítele až do jeho smrti.
Na jednu stranu jsme mohli jasně vidět kostýmy Viard, ukotvené pevně ve starých (dobrých) základech domu, ale zároveň zdejší styling byl něčím trochu novým – svěžím vánkem do plachet zatím zakotvené lodi. Jednoduchost minišortek pod masivní kápí nebo detaily výrazné na sukních a sakách rozbíjely strohost kostýmů a vinylové kusy pozvedly nejedno obočí.
Virginie Viard tak oficiálně skončila na vrcholu své slávy a budeme doufat, že její nástupce bude moci udržet laťku alespoň v její výši.