PINK PUNK: Módní rebelka Ann-Sophie

5 otázek pro hvězdu březnové photo story Harper's Bazaar, modelku Ann-Sophie.
Redakce Harper’s Bazaar
——
2. března 2023

FOTO: ANDREAS ORTNER

Nový editorial časopisu Harper's Bazaar se jmenuje Pink Punk. Tyto zdánlivě protikladné styly však nemohou být jeden bez druhého – co pro vás „Pink Punk“ znamená? 

Ve skutečnosti bych tyto dva styly za protikladné nepovažovala. Pink punk je pro mě spojen s ženskou energií na punkové scéně, která je často přehlížena. Punková móda značně zkomerčněla a my máme tendenci zapomínat, že původně šlo o antikapitalismus a antikonzumerismus. Ženy vždy hrály na punkové scéně velkou roli – nejen jako módní ikony, ale také jako politické osobnosti. Spojení punku a růžové barvy mohlo znamenat mnoho různých věcí od nonkonformní ženskosti až po ženský vztek a rebelii.

Zúčastnila jste se přehlídek v rámci světových týdnů módy i focení editoriálů pro světové značky – co vás bavilo víc a jak se liší přípravy?

Zatím jsem měla tu čest zažít díky modelingu spoustu různých, vzrušujících scénářů. Přípravy se vždy trochu liší, ale obecně se snažím být ve zdravé a dobře vypadající kondici a naladit se na sebevědomí a otevřenost novým lidem a zážitkům. Přehlídka pro Valentino bude vždycky jedinečnou vzpomínkou – byl to neuvěřitelný den a můj malý okamžik slávy. Focení mám ale také velmi ráda, protože mohu cestovat a vyzkoušet si věci, které bych normálně nedělala, například jízdu na motorce v tuniské poušti při focení pro editorial.

Jaké jsou dnes největší výzvy pro všechny modely a modelky? 

Jednou z největších výzev je podle mého názoru zůstat sebevědomý a udržet si emocionální odstup od módního průmyslu, který si samozřejmě cení především vzhledu a vystupování. Všimla jsem si, že někteří z nejkrásnějších lidí, které jsem v tomto odvětví potkala, jsou zároveň nejméně sebevědomí. Modelky denně čelí tvrdé kritice, jsou oceňovány hlavně za svůj vzhled a málokdy za svou osobnost. Je důležité mít na paměti, že modeling je práce jako každá jiná a že neurčuje, kdo jste jako člověk.

Přestože jste už pracovala s některými z největších jmen v oboru, máte nějakou vysněnou značku, se kterou byste chtěla pracovat? 

Upřímně, na tuto otázku jsem čekala! Když už mluvíme o růžovém punku... Moje vysněná značka, se kterou bych chtěla pracovat, je – bezpochyby – Vivienne Westwood. Vždycky bude ikonou punku a já miluji její kreativitu a originalitu. Kromě toho je její značka absolutním průkopníkem, pokud jde o udržitelnou a ekologickou (vysokou) módu. Vivienne Westwood je v tomto ohledu velkým vzorem a ostatní značky by si z ní měly vzít cenný příklad.

Jaký byl váš nejúžasnější zážitek, který jste dosud ve svém profesním životě zažila? 

Absolutním vrcholem mé kariéry bylo uzavření přehlídky pro značku Valentino. Navždy budu mít velmi hezké vzpomínky na „brnící“ nervozitu v zákulisí, na všechny ty milé lidi, které jsem ten den potkala, a na tu čest projít se po mole nejen v nádherných šatech Valentino, ale také s oholenou hlavou, kroužkem v nose a odbarveným obočím. Tímto vzhledem jsem rozhodně neodpovídala klasickým standardům krásy, což mi dodávalo ještě větší sebevědomí a pocit drsňáctví! (smích)

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu