Devět hodin týdně na kosmetice
Paris Hilton má ve svých 44 letech pleť jako porcelán a harmonogram jako profesionální sportovkyně. V podcastu Aspire with Emma Grede přiznala, že týdně stráví devět hodin na kosmetice. Třikrát týdně k ní domů dorazí kosmetička Heather Nicole a pokaždé následuje stejný maraton: Neurotris mikroproudy, Skin Sculpt, HydraFacial, kyslíková terapie i červené světlo. „O svou pleť se starám jako olympionička,“ přiznala s úsměvem Paris, která si během toho stíhá vyřídit call s investory nebo třeba psát hudbu. Pleť jako projekt, domácí spa jako kancelář. Ukázkový multitasking, který jen potvrzuje, že zatímco většina lidí má skincare rutinu, Paris má skincare režim.
Intenzivní prožitky
Parfémová komunita prahne pro extrémní výdrži a Byredo si to moc dobře uvědomuje. Proč chtít míň, když můžete mít víc? Temné flankery Night Veils (prodává Ingredients) se vrací v koncentraci extraits de parfum s vyššími flakony, pozlacenými víčky a s jednou zbrusu novou vůní od Jérôma Epinetta. Pětice zahrnuje Rouge Chaotique, Cuir Sellier, Vanille Antique, Casablanca Lily a novinku Bois Obscura se šafránem, temným oudem a santalem. Koncentrace na maximu, projekce i výdrž pro večerní rituály. Švédský parfémový dům pod křídly koncernu Puig od roku 2022 míří výš, odchod Bena Gorhama v červnu 2025 jen potvrdil posun k ještě luxusnější parfémové linii. Jerôme mluví o hranicích, o práci s ušlechtilými surovinami a o výrazu, který jednoduše nemůžete přehlédnout. Night Veils představuje doposud nejhlasitější hlas značky, přesto působí intimně, skoro až komorně.

Dobré světlo
LED zařízení už dávno není výstřelek dermatologických klinik. Domácí beauty tech se stává stejnou samozřejmostí jako retinol na poličce a Therabody to stvrzuje novou generací masky TheraFace Mask Glo, kterou uvádí Kendall Jenner jako historicky první beauty ambasadorka značky. LED protokoly pracují rychleji, cíleněji a s vyšší intenzitou, přitom ve formátu, který má být dostupnější a real-life friendly. Kampaň Glo Your Own Way odstartovala v Londýně, kde Therabody proměnilo Soho v „GloHo“ a vyslalo do ulic Kendall Cab, tedy ikonické černé taxi upravené v mobilní LED studio. Účastníci si mohou užít dvanáct minut jízdy, během níž vyzkouší na vlastní kůži inovovanou světelnou terapii.

Sláva retinolu
Svatý grál v kosmetickém světě. Nejlepší ingredience pod sluncem. Absolutní must have pro všechny typy pleti. Ano, se všemi těmito označeními se v souvislosti s retinolem můžete setkat. Perricone MD (prodává perriconemd.cz) přidává novou kapitolu a uvádí dvojici High Potency sér s trojitým retinolem pro obličej a oční okolí. Vyniká kombinací tří forem retinolu včetně rostlinného fyto retinolu s koenzymem Q10 a beta karotenem. Pleťové sérum cílí na jemné linky, hlubší vrásky, ztrátu jasu i pevnosti, výsledkem je hladší textura a rovnoměrnější tón. Oční varianta zase přináší okamžitou hydrataci, postupně ustupují tmavé kruhy i otoky, vějířky kolem očí se zjemňují. Klinické hodnocení potvrdilo změny po čtyřech až osmi týdnech použití. Textury působí lehce, rychle se vstřebají a nabízejí maximální výkon spojovaný s retinolem, avšak bez zbytečného podráždění. Zařaďte je do své večerní beauty rutiny, začněte ob den, ráno nikdy nezapomeňte na SPF!

Šťavnatá broskvička
Neogurmánky roku 2025 už nutně nemusí automaticky znamenat přeslazenou cukrárnu. Zjemnil se, pracuje s čaji, světlými dřevy, čistými pižmy a nechává pokožku promluvit vlastní teplotou. Do této nálady vstupuje Múza od české niche značky Kintsugi Perfumes jako vůně pro chvíle ztišení a návratu k sobě. „Múza je vůně sebepřijetí. Jemná, a přitom výrazná připomínka, že inspiraci i klid nosíme v sobě,“ pokračuje v popisu novinky parfémář Martin Švach. Otevírá se svěžestí bergamotu a broskve, které na kůži působí jako první hluboký nádech po dlouhém dni. Palo santo a list magnólie dávají úvodu zemitou rovnováhu, zatímco srdce z jasmínového čaje, fenyklu a růžového dřeva přináší hřejivý intimní moment, téměř meditační. Základ postavený na ambře, pižmu a santalu dává vůni měkkost, hloubku a dlouhý uklidňující dojezd. „Výsledkem je parfém, který působí přirozeně, vyváženě a harmonicky. Je v něm krásná a čistá energie,“ dodává Martin.

Jizvy mají slovo
V předvečer Světového dne duševního zdraví uvedla značka La Roche-Posay pětadvacetiminutový dokument Scars of Life. Projekce proběhla v pařížském kině Pathé Palace po renovaci architektem Renzem Pianem a film je už na YouTube. Snímek skládá autentické výpovědi dermatologů, sociologů a lidí s kožními problémy. Cílem je ukázat dopady jizev viditelných i těch skrytých na kvalitu každodenního života. Značka s padesátiletou historií mluví o závazku ulevit více než dvěma miliardám lidí s kožními obtížemi a podle globální ředitelky Alexandry Reni-Catherine nejde o lehký úkol. La Roche-Posay patří k nejčastěji doporučovaným značkám v dermatologii a filmem otevírá dialog, aby zažitá stigmata vystřídala péče a porozumění.
Čarodějka: Druhá část
Ariana Grande proměňuje svou lásku k muzikálu ve skutečnou beauty scénu. R.e.m. Beauty (prodává Sephora) uvádí kolekci Wicked: For Good, temnější a filmovější pokračování loňského hitu. Paletka Ozian Forest pracuje s intenzivními zelenými odstíny, metalické linky Emerald City připomínají siluetu města leskem i tvary víček, zatímco tři Poppy Plumping Lip Glosses odkazují na opiovou krásu makových polí a pH Adaptive Lip Oil So Popular se na rtech mění do nejlichotivějšího odstínu růžové. Look dotahují k dokonalosti holografické eye masky a tvářenky Cherry Blossom, které obstojí jak u denního líčení, tak u večerní premiéry.

Noc vosku a zlata
Fracnouzský Diptyque zve do svého vlastního zimního snu. Letošní vánoční kolekce pod názvem Noc vosku a zlata je poctou fantazii, literárním kavárnám Saint-Germain-des-Prés a tradici vyprávění, jíž se značka nikdy nevzdala. Spisovatel Victor Pouchet napsal příběh o knihkupectví, zlaté šišce a kočce, která má blíž k alchymii než k mazlení, ilustrátor Vincent Puente mu vtiskl poetickou vizualitu a umělkyně Inès Mélia jej rozšířila do prostoru objektů a dekorací. Z jejich společného světa se zrodila limitovaná kolekce, zachycující kouzlo zimy v objetí světla a zlata.
Ústřední roli hraje vůně Sapin, zasazená do svíček se zlatými detaily, adventních formátů a ručně foukaného muránského difuzéru. Adventní kalendář připomíná vzácnou knihu a skrývá pětadvacet drobných kapitol určených k postupnému objevování během prosince. Kolekci doplňují dekorativní objekty, jako jsou porcelánové podnosy, foukané ozdoby, svícny a další sběratelské drobnosti, které proměňují interiér v zimní kabinet kuriozit.

Ještě více peptidů
Peptidy coby velmi zajímavá a především velmi účinná ingredience zůstávají i koncem letošního roku v centru pozornosti vývojářů, tentokrát jsou však ještě víc propojené s vědeckým výzkumem a jasnými daty o jejich účinnosti. Ukázkovým příkladem je Advanced Pro-Collagen+ Peptide Cream značky Medik 8 (prodává medik8.cz), který díky patentovanému peptidu prokázal 45% nárůst produkce kolagenu a viditelnou změnu kontur už během sedmi dnů, současně klesá hloubka vrásek a zvyšuje se hydratace. K tomu přidává NAD⁺ Longevity Booster pro udržení kvality tkáně v čase a Anti-A.G.E. peptid snižující glykaci. Polyglutamová kyselina pracuje jako dlouhodobý hydratační rezervoár a zapouzdřená endonukleáza podporuje obnovu po UV zátěži, takže pleť zvládá stres všedního dne lépe a rychleji.

Kering prodává beauty divize L’Oréalu za zhruba 4 mld. eur
L’Oréal přebírá celé beauty portfolio Keringu včetně značky Creed a licencí pro beauty liniie módních domů Bottega Veneta, Balenciaga a Alexander McQueen. Součástí dohody je i budoucí přechod Gucci Beauty pod L’Oréal po skončení stávající smlouvy s Coty, která má vypršet v roce 2028. Firmy zároveň zakládají společný podnik v poměru padesát na padesát, jenž má hledat nové příležitosti v oblasti beauty a wellness. Strategický smysl je zřejmý. L’Oréal Luxe získá další silný pilíř v prémiových vůních a prostor pro rychlé globální škálování, Kering uvolní ruce a opře vývoj kosmetiky svých domů o největšího hráče v oboru.
„Společně s globálním lídrem v beauty segmentu urychlíme rozvoj vůní a líčení pro naše hlavní značky a uvolníme jejich dlouhodobý potenciál, stejně jako se to pod vedením L’Oréalu podařilo Yves Saint Laurent Beauté,“ uvedl generální ředitel Keringu Luca de Meo. „Toto partnerství nám umožní soustředit se na to, co nás definuje nejvíce, tedy na kreativní sílu našich domů.“
