Beauty Insider #39: Céline Dion zpátky ve formě, čichová krajina Markéty Baňkové a pumpkin spice na rtech

Céline Dion slaví velký comeback u Charlotte Tilbury. Parfémy Markéty Baňkové dokazují, že čich může být nástrojem sebepoznání, Ayuna vrací důvěru v cílenou péči o nejjemnější partie obličeje, Armani znovu objevuje krásu kůže a Rihanna vydává místo alba nové primery. Přidejte k tomu dýňový koláč na rtech, biotechnologické oblečení od Coperni a vánoční limitky Glossier, které se vyprodají dřív, než napadne první sníh, a máte dokonalý výběr novinek.
Josef Šlaich
——
7. října 2025

Céline Dion zpátky ve světle reflektorů

Během své mnohaleté kariéry nasbírala 260 ocenění včetně pěti cen Grammy a její emotivní power balady zůstávají milované stejně jako před třiceti lety. Nedávný dokument přiblížil její život mimo hudební pódia, včetně probíhajících zdravotních obtíží, radosti z převlékání a záliby v botách, ale také síly a odolnosti, které projevuje ve všech rovinách svého života. Není proto překvapením, že pro kampaň oslavující sílu a sebevědomí oslovila Charlotte Tilbury (prodává Sephora) právě tuto kanadskou divu. Zpěvačka se stává hlavní hvězdou letošní sváteční kampaně po boku múz Jourdan Dunn, Quenlin Blackwell a Belly Tilbury. V kampani pro rok 2025 se hudební ikona objevuje v irisující róbě a se třpytivým líčením očí a představuje vzácnou verzi jednoho ze svých největších hitů z nultých let I’m Alive.

„Natáčení s Charlotte byla čistá radost. Její nakažlivá energie proměnila den spíš v párty než v běžné focení. Tahle kampaň oslavuje sílu, kterou nám dává sebevědomí, abychom se cítili pevní v kramflecích a stávali se nejlepší verzí sebe sama,“ řekla Céline Dion exkluzivně pro Harper's Bazaar. „S Charlotte spolupracujeme dlouhá léta, včetně toho, když jsem žila v Las Vegas, takže přivézt ikonického lasvegaského koně do Londýna působilo jako symbolické uzavření kruhu. Jak říká sama Charlotte, bylo to napsáno ve hvězdách.“

Charlotte Tilbury Céline Dion

Zpěvačka si zvolila líčení vytvořené Sofií Tilbury, globální uměleckou ředitelkou značky Charlotte Tilbury, také pro emotivní vystoupení na Olympijských hrách s písní Hymne à l’amour od Édith Piaf.

„Céline je skutečná ikona. Nejen rekordní superstar, ale žena mimořádné síly, humoru a srdce, jejíž hlas a příběh se dotkly milionů,“ dodává make-up artistka a zakladatelka Charlotte Tilbury. „Způsob, jakým proměnila výzvy v sílu, je hluboce dojemný. Ztělesňuje vše, v co věřím. Odolnost, odhodlání a schopnost proměnit život. Je opravdovou inspirací.“

Čichová krajina Markéty Baňkové 

Na české beauty scéně se zrodil projekt, který se vymyká všem konvencím. Spisovatelka, výtvarnice a vědkyně Markéta Baňková, držitelka ocenění Magnesia Litera i České knihy, strávila pět let vývojem vlastní parfémové značky Space Fluid (prodává Ingredients). Zatímco velcí hráči sází na masovou estetiku, Baňková se vrací k původnímu poslání parfumerie a zachycuje pomíjivý okamžik, emoci, sen. Každý parfém vzniká v jejím pražském ateliéru ručně, od míchání po malbu flakonu. Set vzorků je uzavřen do kovové cestovní krabičky, často ze skutečných nerezových artefaktů československé armády z let 1963 až 1985. Limitované edice o maximálně devadesáti kusech jsou výsledkem kombinace vědy, umění a řemesla – a každá z nich má vlastní povídku a výtvarný doprovod.

Kolekce Space Fluid zahrnuje šest unisex vůní, které se pohybují na hraně snu a reality. Narcis Nocturne propojuje teplo mandarinky, vlhkost mechu a temnou sladkost styraxu s hypnotickým nádechem šedé ambry. Whispering Fields evokuje zlatý prach letních polí a aromatický mix vetiveru, pačuli a whisky, zatímco High to Lotus nabízí duchovní rovnováhu slaného oudu, artyčoku a květů lotosu. Nechybí ani experimentální Funky Machine, kouřově animální kompozice s rumem, vanilkou a pepřem, či posvátně smyslný X-Ray s kadidlem, rumem a kávovým květem. Nejnovější hořkosladký a svěžě kořeněný olfaktorický počin nazvaný Lovely Problem proměňuje prožívání přítomnosti v jedinou možnou volbu, protože poddat se slasti místo povinnostem je teď podle autorky vaše jediná povinnost. 

Každá vůně působí jako čichový manifest překračující hranice klasické parfumerie a přibližuje ji spíše k současnému umění. Baňková používá převážně přírodní ingredience nejvyšší kvality a místo běžného alkoholu volí čistý konzumní bez denaturačních látek. Vůně se za každou cenu nesnaží zalíbit, spíš hledají spojení se svým nositelem. „Parfém by měl být zážitkem, ne doplňkem,“ říká Baňková, která pracuje i pod pseudonymem Markéta Maf. Její Space Fluid je poctou autenticitě, odvaze a neustálému hledání krásy v realitě. V době, kdy se trh topí v uniformitě, přichází projekt, jenž dokazuje, že skutečný luxus spočívá v myšlence, detailu a schopnosti zůstat sám sebou.

Space Fluid

Mochi na obličeji

Inovativní textury produktů se vyplatí sledovat. Právě ony totiž určují, jestli se k produktu vrátíme z nutnosti, nebo ze zvědavosti. A máloco teď na sociálních sítích vzbudilo takový zájem jako Rice Mochi Cleanser od korejské značky Arencia (prodává itsskinlab.com). Na tiktoku se stal virálním fenoménem díky své neodolatelné gumově vláčné konzistenci připomínající tradiční rýžové mochi. Influenceři ji mačkají, natahují a tvarují do dokonalých kuliček. Přiznávám, zkusil jsem to taky a pochopil, proč je okolo toho takový hype. Někdy si prostě chcete hrát. Bavit se. Bestseller Fresh Green Rice Mochi Cleanser spojuje zelený čaj, pupečník asijský a vilín, aby pokožku zbavil černých teček a nedokonalostí, aniž by ji zanechal nepříjemně staženou. Můžete ji použít jako pěnu nebo masku. Textura je tak návyková, že se už teď těším na další mytí obličeje. 

Arencia Rice Mochi Cleanser

'Tis (ALMOST) the season with Glossier

Možná se vám zdá, že je na to ještě příliš brzy, ale už je čas začít přemýšlet o vánočních limitkách. A pokud se něco vyplatí nenechat na poslední chvíli, pak právě vůbec první sváteční kolekci Glossier Holiday 2025, která podle mého názoru zmizí z e-shopu rychleji než první sníh. Kultovní značka milovaná mileniály a Gen Z letos poprvé přichází s kompletní kolekcí inspirovanou nostalgií, radostí a společnými chvílemi. Nechybí nová třpytivá verze ikonického Balm Dotcom Sparkling Rosé s jemným růžovým třpytivým finišem, miniaturní Cloud Paint Trio v nových odstínech ani debutující vůně Lilyhaze, hřejivá směs meruněk, vanilky a ambry, jež se objevuje ve formě spreje, svíčky i hedvábného krému na ruce. A protože Glossier ví, že si fanoušci zamilovali parfémovou řadu You, přidává limitovaný set Glossier You Duo. Voňavý dárek je zabalený do designových plechovek připomínajících barvy na malování. Krásné, znovupoužitelné a hodně sběratelské.

Glossier Holiday 2025 Collection

PS: Nenechte si ujít výběr těch nejžádanějších adventních beauty kalendářů roku 2025 v článku níže!

Zase ty exosomy

Dlouho se vedou spory o tom, zda oční krémy či specializované produkty na tuhle přetěžovanou oblast mají smysl. Někteří odborníci mi během rozhovorů tvrdí, že si vystačíme s obyčejným krémem na obličej, zatímco jiní na speciálně naformulované produkty nedají dopustit. Já se, vzhledem k citlivosti a alergiím, hlásím do druhého tábora. Do mého zorného úhlu se při mé poslední návštěvě prodejny Byssine v pražském Karlíně dostala novinka Ayuna Nectar Lip & Eye. Cílí na nejcitlivější části obličeje, které jsou neustále v pohybu, reagují na emoce a nesou první známky únavy a stárnutí. (Pokud navíc spadáte do kategorie 25+, bez očního krému se podle mě neobejdete.)

Bifokální přípravek je výsledkem výzkumu anatomie vermilionu rtů a očního okolí. Kombinuje biotechnologicky získané exosomy z tygří trávy, které obsahují více než pět set unikátních peptidů, se signálními molekulami stimulujícími tvorbu kolagenu a elastinu. Jádro složení doplňují biomimetické ceramidy, jojobové estery a akáciové vosky, posilující kožní bariéru a předcházející transepidermální ztrátě vody. O ochranu před oxidačním stresem se stará stále populárnější astaxantin, antioxidant 6000× účinnější než vitamín C. Co všechno umí zvládnout oční péče v roce 2025? V tomto případě všechno. 

Ayuna Nectar Lip & Eye

S kůží na trh

Giorgio Armani kůži vždy vnímal jako symbol elegance, diskrétní síly a intimity mezi tělem a látkou. Nová vůně Armani Privé Cuir Nu (prodává Douglas) z kolekce Les Mille et Une Nuits na tuto myšlenku navazuje s až chirurgickou precizností. Parfumérka Delphine Lebeau se inspirovala benátskými garbarnami, kde se rodí ten nejjemnější semiš, a vytvořila kompozici připomínající pocit měkké kůže na nahé pokožce. Spojení oudu, růže a kávového akordu působí smyslně, téměř hmatatelně, jako kdyby se vůně dotýkala vnitřního klidu, který Armani celý život vyzařoval.

Giorgio Armani Privé Cuir Nu

Až se pokožka hlavy zeptá...

Období čepic, klobouků a pletených beanies je v plném proudu. Se změnou ročního období také vyvstává otázka, kolik pozornosti věnujete pokožce hlavy, která stejně jako naše pleť potřebuje pravidelnou exfoliaci. Peeling odstraní odumřelé kožní buňky, přebytečný maz, nánosy stylingových produktů (ano, myslím vás, co používáte suchý šampon týden v kuse!) a podporuje lepší prokrvení. Na pomoc přichází švédský Sachajuan (prodává bomtonbeauty.cz) s komplexní Clarifying řadou, v níž najdete kromě peelingu také šetrný šampon a nezatěžující kondicionér. Hladká hlava = zdravá hlava. 

Kdo je tady BOSS?

Cesta k úspěchu vede přes vytrvalost, selhání a hlavně odvahu jít dál, když už to ostatní vzdávají těsně před cílovou rovnkou. Tuhle filozofii přetavuje Boss do nové kapitoly své ikonické vůně Bottled Beyond (prodává FAnn). V kampani k jednomu z nejprodávanějších flankerů posledních let obsadil Bradleyho Coopera, Malumu a Viniciuse Júniora. Každý z nich ztělesňuje různorodé podoby úspěchu, ať už v hudbě, sportu, či filmu. Parfémová kompozice mísí svěžest a sílu, dvě protichůdné emoce, které v rukou trojice mistrů z DSM-Firmenich našly kýženou rovnováhu. Parfémářka Daphne Bugey vtiskla vůni kontrast mezi zemitostí a smyslností, Frank Voelkl dodal evropskou preciznost a Bruno Jovanovic technickou dokonalost a pořádnou výdrž. V řeči vůní to znamená explozivní kombinaci zázvorového extraktu postaveného proti drsnému koženému akordu. Bottled Beyond nakonec působí jako vůně jistoty a moderní interpretace klasického mužství. Pokud tedy stále nevíte, co dát svému milému pod stromeček, tahle novinka může být jednou z odpovědí na každoroční zapeklitou otázku: „Co si muži přejí k Vánocům?“

Boss Bottled Beyond

Dáme dýňové lattéčko?

A k tomu kus koláče. Limitovaná edice Laneige Pumpkin Pie Lip Sleeping Mask (prodává Sephora) proměňuje proslulou noční péči korejské značky v rituál podzimního hygge. Vůně dýňového koláče, vanilky a koření evokuje první doušek pumpkin spice latte, zatímco složení s vitamínem C, kokosovým olejem a exkluzivní Moisture Wrap technologií regeneruje a vyživuje přes noc. Ráno se probudíte se rty jemnými jako dýňová pěna a zjištěním, že začátek podzimu nutně nemusí přinést pocit popraskaných vysušených rtů. 

Laneige Pumpkin Pie Lip Sleeping Mask

Cítit rozdíl

Oblečení odjakživa existovalo proto, aby nás chránilo. Až později se stalo zrcadlem identity, prostorem pro sebevyjádření. Pařížská značka Coperni od svého vzniku staví na propojení módy a technologie. Teď posouvá hranici zcela novým směrem k myšlence, že látka může nejen zdobit, ale také nepřetržitě pečovat o tělo. Jejich nejnovější projekt C+ Carewear přináší první generaci regeneračního oblečení – legíny, body a top, které fungují jako doslova nositelná skincare rutina. Ve spolupráci se švýcarskou biotechnologickou firmou HeiQ vyvinul Coperni látku se čtyřsměrnou elasticitou.

Obsahuje patentovanou směs probiotik a prebiotik s pozvolným uvolňováním. Tření, pohyb a tělesné teplo aktivují mikroorganismy, které přirozeně posilují kožní bariéru, obnovují rovnováhu mikrobiomu a podporují regenerační procesy. Každý gram textilie ukrývá až 140 000 živých bakterií CFU/g, přičemž materiál zůstává prodyšný, měkký a šetrný k pokožce. Dermatologicky testovaná technologie je bezpečná, udržitelná a zachovává účinek až do čtyřiceti praní. „Oblečení nemusí být jen druhou kůží,“ říkají zakladatelé Arnaud Vaillant a Sébastien Meyer. „Může tělo vyživovat, chránit a podporovat tam, kde je nejvíce živé.“

Coperni C+ Carewear

Pořádný beat

Nového alba se nejspíš nikdy nedočkáme. Rihanna nicméně právě vydala něco, co stojí za poslech – nebo spíš za nanesení. Fenty Beauty Grip Trip Primers přicházejí ve dvou verzích, matující a rozjasňující. Spirálový design dokazuje, že hranice mezi skincare a make-upem se definitivně prolínají. Obě varianty zpevňují, vyhlazují a udržují požadovaný finiš až dvanáct hodin. Grip Trip Mattifying + Blurring Primer využívá chia extrakt pro kontrolu lesku a javorovou mízu pro dokonalý grip, zatímco Grip Trip Hydrating + Plumping Primer s motýlí levandulí a stejným javorovým extraktem dodává pleti pružnost a přirozený glow.

Fenty Beauty Grip Trip Primers

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu