Huda je zpět ve hře: Beauty impérium se vrací pod kontrolu své královny
Dvanáct let v kosmetickém průmyslu je jako sto dvacet v běžném podnikání. Přesto Huda Kattan, průkopnice beauty influencerství a zakladatelka Huda Beauty (prodává Sephora), stále vládne. Minulý týden oznámila, že znovu získala většinový podíl ve své značce. Odkoupila zpět akcie od investiční skupiny TSG Consumer Partners, která do brandu vstoupila v roce 2017. K tomu jí dopomohla i sestra Mona Kattan, která nedávno ovládla značku Kayali, a výtěžek z této transakce částečně přesměrovala právě do Huda Beauty. Jedná se tudíž o dokonalý sesterský manévr o multimilionových proporcích.
Značka Huda Beauty má podle posledních údajů obrat kolem 450 milionů dolarů ročně, distribuci po celém světě a stálé portfolio bestsellerů. Co ji ale opravdu odlišuje od nové vlny celebritních značek typu Rhode nebo Rare Beauty, je neuvěřitelná vytrvalost. I po dvanácti letech zůstává Huda nejen relevantní, ale stále největší hvězdou vlastního impéria. V době, kdy ani miliony followerů automaticky nezaručují obchodní úspěch, je její schopnost přetavovat digitální vliv v reálné tržby důkazem, že Huda Beauty nestojí jen na jméně, ale na mimořádné vizi a práci.

Slovenská letní bomba: Vitamínoví gumídci Bloom Robbins chutnají jako tropy
Mango, meloun a marakuja. To jsou tři příchutě limitované letní edice vitamínových gumídků Bloom Robbins, které dokazují, že Slováci umí vytvořit doplňky stravy, co mohou konkurovat i těm zahraničním od Kourtney Kardashian. V každém kousku se ukrývá 15 aktivních látek včetně biotinu, vitamínu C, zinku nebo kyseliny listové. Kombinace bez lepku, želatiny a barviv je přitom natolik sofistikovaná, že odpovídá všem nárokům moderní funkční výživy.
Gumídci nejen chutnají jako tropický koktejl, ale skutečně fungují a snižují vypadávání, podporují růst, zvyšují lesk a vyživují pokožku hlavy. Efekt je znatelný už po třech měsících. A balení? Designově připravené na instagram, účinkem na dermatologickou konferenci. Slovenská odpověď na hair gummies od Kardashians možná nepřichází s reality show, zato s účinným plánem péče, co fakt funguje.

L’Oréal kupuje Medik8. Spekuluje se o miliardové částce
Letos se očividně s miliardovými akvizicemi roztrhl pytel. Podle zprávy deníku Financial Times francouzský gigant L’Oréal potvrdil, že kupuje britskou značku Medik8, přičemž hodnota obchodu má podle zákulisních informací přesáhnout miliardu eur. Značka zaměřená na vitamín A a vědecky podloženou péči o pleť by tak měla dále rozšířit L’Oréal portfolio v oblasti dermokosmetiky. Vyjednávání údajně probíhalo s vlastníkem značky, oficiální oznámení přišlo v uplynulých dnech.
Medik8 vznikl v roce 2009 jako vize zakladatele Elliota Isaacse přiblížit klinickou efektivitu běžnému uživateli. Značka se stala synonymem pro formuli Crystal Retinal – stabilní derivát vitamínu A, který tvořil 82 % všech prodaných retinoidních produktů značky v roce 2023. Letos se očekává, že Medik8 překročí hranici 115 milionů dolarů v tržbách, přičemž za rok 2024 hlásí 50% růst.

Louis Vuitton a Pharrell Williams představují sběratelský parfém za 5 000 eur
K prvnímu výročí vůně LVERS uvádí Louis Vuitton výjimečný flakon Copper Edition. Limitovaná série o třiceti kusech přetváří klasický flakon do uměleckého objektu z patinované mědi, vyráběného tradiční metodou ztraceného vosku v dílnách poblíž Florencie. Rytiny monogramu i ručně leštěný povrch odkazují na historické dědictví značky a zároveň reflektují současnou estetiku kreativního ředitele pánské módy Pharrella Williamse. Měď zde nepředstavuje pouze luxusní materiál, ale symbol vitality, regenerace a spojení s přírodními elementy. Samotná vůně, vytvořená parfumérským mistrem Jacquesem Cavallierem Belletrudem, překládá sluneční světlo do olfaktorické řeči. Kombinuje galbanum, zázvor, bergamot, santal a cedrové dřevo v kompozici, která evokuje energii listů zalitých sluncem i hřejivou zeminu pod nohama.

Útěk od reality
Osvěžení během parného dne nemusí znamenat jen sklenici limonády nebo ponoření do bazénu. Glossier představuje dvě nové tělové mlhy, které zvládnou totéž, jen mnohem elegantnějším způsobem. Orange Blossom Neroli je jako slunečná dovolená ve flakonu. Mísí se v ní bergamot, neroli a kapky pižmového cypřiše. Sandstone zase evokuje kalifornské pobřeží v Big Sur, s tóny fíkového listu, šalvěje a santalového dřeva obaleného v kokosovém mléce. Obě vůně vznikly jako pokračování ikonické kolekce Body Hero. Neroli se stalo její charakteristickou vůní už v roce 2017 a časem se rozšířilo do deodorantů i svíček, kde se objevila i vůně Sandstone. Teď přichází obě v podobě hair & body spritz, které lze nosit zvlášť, míchat i vrstvit podle nálady.

Nejkrásnější pod sluncem
Ať si předpověď počasí říká, co chce, na bronzovou pleť mám náladu vždycky. Stačí pár tahů velkým kabuki štětcem a tvář se rozzáří jako po návratu z dovolené, jen bez negativních dopadů UV záření. Opalování pleti nesvědčí, ale dotek bronzového pudru, tyčinky či kapek je zárukou, že budete vypadat vždy odpočatě. Make-up artistka Gucci Westman dokonce doporučuje vybudovat si tzv. bronzerový šatník na každou příležitost. Letošní sběratelské edice od Chanel, Guerlain či Dior k tomu ostatně přímo vybízejí a dost často balancují na hraně mezi klasickým bronzerem, tvářenkou a highlighterem. Které limitované edice stojí za to mít v kosmetické taštičce? Objevte je v galerii.
Pozvánka na koktejl
Český niche parfémový dům Pigmentarium přináší třetí sběratelskou edici svého ikonického parfému Paradiso a tentokrát voní jako grapefruitový záchvat štěstí. Dvojitá dávka šťavnatého grepu, svěží rebarbora, jalovec a pikantní tóny pepře s pačuli připomínají první doušek letního koktejlu v neznámém městě. Energická vůně plná nadsázky a radosti dostala nečekaný vizuální kabátek od Evy Rampich a bude k dostání jen ve velmi omezeném množství. Paradiso nikdy nebylo blíž slunci.

Challenge accepted
Zabalit všechny své oblíbené krémy do příručního zavazadla je disciplína hodná olympiády. A projít s nimi bezpečnostní kontrolou bez ztráty nervů je téměř nadlidský výkon. Česká značka Smyssly naštěstí přichází s řešením. Perlový výživný krém i hedvábný hydratační krém teď najdete v praktickém 25ml balení, které se vejde i do té nejmenší kosmetické taštičky. Se šroubovacím uzávěrem a vysokou koncentrací účinných látek si poradí s nároky pleti v jakékoli časové zóně.

Happy pride month
V rámci celosvětového Pride Month spojila Sephora síly s Haus Labs by Lady Gaga a společně představují kampaň „We Belong to Something Beautiful“. Po celý červen značka věnuje z každého prodaného produktu Haus Labs 25 korun nadaci Born This Way Foundation, která podporuje duševní zdraví a sebevědomí LGBT mládeže. Kampaň tak připomíná, že krása má sílu spojovat, měnit i chránit.
Ještě více exosomů
Beauty scéna po exosomech doslova šílí. A oprávněně. Ještě než jsem stačil spotřebovat poslední dávku ikonické Awa Essence, dorazila mi na stůl další inovace nadupaná exosomy z laboratoří japonské značky Beauty Esthe Pro Labo (prodává ByFEMME). Nová Charcoal Awa EXO Wash Foam slibuje důkladné čištění a regeneraci v jediném kroku a nezůstává jen u slibů. Můžete ji používat jako cleanser, masku na obličej i deep cleansing rituál na pokožku hlavy. Osobně pěnu nejraději používám jako masku na obličej, nechávám ji vždy na pleti působit dlouho, a přesto nevysušuje. Jemně bublinkuje, postupně mizí do pokožky, ale nezanechává ten nepříjemný pocit napjatosti, který známe z běžných čisticích gelů. Exosomy z japonského ostrova Hokkaido pracují v pozadí, mikrobublinky čistí do hloubky a dřevěné uhlí spolu s botanickými extrakty zklidňuje i tu nejcitlivější pokožku. V kombinaci s Awa Essence tvoří dvojici, na kterou se můžete spolehnout i ve chvílích, kdy už jiné kosmetice dochází dech. Arigato!

Krytí s benefity
Ráno nestíháte, ale vaše pleť to nemusí vědět. Nové tónované SPF od Beauty of Joseon je odpovědí na otázku, jak skloubit ochranu, péči i lehké krytí v jednom kroku a ještě přitom vypadat přirozeně. Korejská značka, která si získala kultovní status na TikToku, spojila síly s newyorskou návrhářkou Sandy Liang a výsledkem je kampaň Busy Girl. Inspirací byla každá z nás, která někdy vybíhá s kávou v ruce, notebookem v tašce a s přáním, aby se její pleť leskla jen tam, kde má. Jemná textura, přirozené odstíny a nulový stres. Protože být zaneprázdněná nemusí znamenat rezignaci na svůj vzhled.

Bailando, bailando
Všechno tančí. Teploty, těla i algoritmy. Značka Sol de Janeiro v minulém roce sesadila Rare Beauty Seleny Gomez z trůnu nejprodávanějšího brandu v parfumeriích Sephora. Nyní se vrací ke kořenůn, a to k pokožce celého těla. Nové tělové mléko Body Badalada je ódou na hydrataci, glass skin a smyslnost, jakou zvládne jen značka zrozená pod brazilským sluncem. Lehké jako vzduch, provoněné kultovní Cheirosa 62 a nabité směsí sedmi typů kyseliny hyaluronové, cukrové třtiny a ořechového oleje dělá z každého nanesení malé karnevalové finále.
