Glenn Close ztvární legendární šéfredaktorku Harper’s Bazaar
Foto: ROGER DO MINH / Getty Images
Foto: ROGER DO MINH / Getty Images
Herečka, která získala cenu Emmy, nazvala Snow „jednou ze skutečně ikonických postav v historii módy, které změnily podobu průmyslu“. Jednu z největších velikánek světa módy, která upevnila odkaz Harper’s Bazaar jako lídra v oboru, přivede k životu nový seriál Apple TV+ s názvem The New Look.
Streamovací služba oznámila, že Glenn Close ztvární Carmel Snow, šéfredaktorku Harper’s Bazaar (1934 až 1958), v 10dílném historickém dramatu. Obsazení Close znamená její opětovné setkání s tvůrcem seriálu a výkonným producentem Toddem A. Kesslerem, se kterým také spolupracovala na Damages (Patty Hewes – nebezpečná advokátka) oceněných Emmy a Zlatým glóbem.
„Pravdou je, že bych pro Todda udělala cokoli poté, co jsem zažila jeho brilantnost jako spisovatele, režiséra a spolupracovníka na Damages,“ řekla Close pro Bazaar v exkluzivním rozhovoru. „Byla jsem nadšená, když mě požádal, abych si na sebe vzala roli Carmel Snow v The New Look, a jen doufám, že patřičně vzdám hold jedné ze skutečně ikonických postav v historii módy, které změnily podobu průmyslu.“
Na prvních fotkách, kde je herečka v roli Snow, vyzařuje stejně elegantní postoj jako žena, jež vytvořila frázi, která propůjčila jméno oné nejslavnější show. Poté, co byla Snow svědkem vůbec první show Christiana Diora na jaře roku 1947, shrnula nadšení nad návrhářovým převratem současných sartoriálních standardů takto: „To je zcela revoluční, drahý Christiane. Tvoje šaty mají zcela nový look.“
Společně s uměleckým ředitelem Alexeym Brodovitchem a módní redaktorkou Dianou Vreeland Snow v Bazaaru „skutečně znovuobjevila tento módní časopis, jak ho známe“, jak řekl šéfredaktor Bazaar Stephen Mooallem. Její mise, kterou sama iniciovala, byla vytvořit časopis pro „dobře oblečené ženy s dobře oblečenou myslí“ a učinila z Bazaaru odrazový můstek pro ty, kteří stejně jako Dior měli nový způsob pohledu na styl a umění. Pomohla nastartovat kariéru některých dnešních nejuznávanějších kreativců, včetně Richarda Avedona a Trumana Capoteho. A v době, kdy muži dominovali na poli módní fotografie, představila Snow světu nezměrný talent fotografek jako Diane Arbus, Louise Dahl-Wolfe, Toni Frissell a Lillian Bassman.
Móda dýchala i pod jejím dotykem. Zatímco většina módních časopisů v té době pořádala focení v ateliérech, Snow vzala své editorialy ven, což byla revoluční volba, která umožnila oblečení a modelkám pohybovat se způsobem, který čtenáři ještě neznali.
„Opravdu se na módu dívala moderní optikou a po období, kdy módní časopisy byly velmi normativní a úzké ve způsobu, jakým nahlížely na ženské životy, viděla možnosti pro ženy jako nekonečné,“ říká Mooallem.
Snow měla Bazaar pod taktovkou i během kataklyzmatické druhé světové války, která redefinovala každý aspekt života, jak jej lidé znali. Během tohoto období stránky Bazaaru odrážely posun v prioritách a představovaly americké značky, které se spoléhaly na průmyslové látky, jako je džínovina, a které kvůli nedostatku materiálu navrhovaly štíhlejší siluety. Je možné, že tento posun uvidíme v The New Look, který bude sledovat život Diora, Coco Chanel, Pierra Balmaina, Cristóbala Balenciagy a dalších po nacistické okupaci Paříže v roce 1940.
Zařazení Close do The New Look završuje hvězdně obsazený soubor, který zahrnuje také Bena Mendelsohna jako Diora, Juliette Binoche jako Chanel, Maisie Williams jako Christianovu sestru Catherine Dior, Johna Malkoviche jako návrháře Luciena Lelonga, Emily Mortimer jako Veru Lombardi a Claes Bang jako Spatz. První tři epizody budou mít premiéru na Apple TV+ 14. února 2024 a poté bude nová epizoda vycházet každou středu až do 3. dubna.