Why Would You: Psí život nikdy nebyl lákavější
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images
Někdo čte z hvězd, někdo z karet, někdo z nemovitostí, já z módních kolekcí. Obvykle se v nich píše, za co jsme zrovna ochotní utrácet, a hádejte, co je to v dnešní době. Haf!
Značka Gucci nedávno představila svou první kolekci pro čtyřnohé miláčky. Najdete v ní obojky a vodítka, misky (s poklopem, co povyšuje krmení na degustaci) a pelíšky (které jsou vlastně spíš sofa), kufřík na cesty i polo triko. A kdo by nosil sáček na exkrementy v kapse, když ho může mít v miniaturní kabelce?
Podzimní kolekce doplňků Hermès je v případě vybavení pro psy jen o sedlářský steh střízlivější. Prudce elegantní obojek s vodítkem z černé kůže doplňuje hravě barvitá mistička z lakovaného dřeva, pravděpodobně na pamlsky, anebo třeba přírodní šampón s pečujícím krémem.
Dávalo by smysl, aby naše Ágnes voněla po Hermès, když sám voním po Hermès, prohnalo se mi na okamžik hlavou, ale pak... pak jsem se na ni podíval. Byla osmá ranní a Ágnes zrovna po krátké úvaze odmítla posnídat lososa. Víte, co jsem měl k snídani já? Nic! Člověk by hádal, že pes z ulice bude méně vybíravý. Člověk by se mýlil.
Psí život z téhle perspektivy nevypadá tak zle. Ágnes má teoreticky dva pelíšky, prakticky bydlíme my u ní, ne ona u nás. Obojků s vodítky má také hned několik. Do parku, do města, slavnostní… Všechny personalizované. Personalizovaná byla i její keramická miska na žrádlo, než mi upadla. A kdyby si Ágnes užívala sprchování, mohla by volit mezi různými vůněmi. Místo toho za ni rozhoduji já a já sahám rád třeba po šampónu od české značky Strudel & Friends.
Zakopaný pes? Když se nad tím totiž zamyslíte, málokterá z extravagancí, co svým psům dopřejeme, na ně udělá dojem. Obávám se, že Ágnes by raději voněla po mrtvém krtkovi v rozkladu než po citronové trávě s mátou.
Fun facts: Praha je jednou z nejvíce dog-friendly metropolí světa a Česko se sebevědomě řadí mezi země s největším počtem psů na obyvatele. Máme jich okolo 2,2 milionu. Jen Praha 7, kde žiji, jich eviduje okolo 1800. Mohu potvrdit, znám je všechny jménem. Na rozdíl od jejich páníčků a paniček. O těch však vím najisto jedno – většina z nich své čtyřnohé parťáky miluje stejně bezpodmínečně, jako jejich parťáci milují je. Snesli by jim snad i modré z nebe. Jaká náhoda, že modré z nebe nyní prodávají u Gucci a Hermès.
Otázka není, jestli do toho jít, nebo ne. Otázkou je, proč se za to cítit provinile. Není to snad samotná definice luxusu – něco nedostupného, co nejspíš nepotřebujeme, ale přináší nám to tolik potřebnou radost? Co na tom, že to samotný pes nedocení? Irelevantní detail. Psí šampon u Hermès nekupujete, abyste potěšili jeho. A to je v naprostém pořádku.