Why Would You: Čím nás beauty brandy celebrit přitahují doopravdy?

Diana Vreeland pro Harper’s Bazaar psala sloupek Why Don’t You?, kde čtenářům radila, co mají dělat. Já se ve Why Would You? zamýšlím nad tím, co by šlo udělat lépe a bez čeho bychom se nejspíš obešli docela.
Martin Váša
——
22. října 2022

Foto: Getty Images

Jako každý pračlověk, co vyrůstal bez internetu, jsem i já byl odsouzen k rozčarování: Celebrity jsou – horore hororů – také lidé. Kamarádka randila s chlapcem, který upravoval fotografie pro nejmenovaný módní časopis a já nikdy nezapomenu na moment, kdy mi potají poslala portrét nejmenované supermodelky před retuší. Jak se mi bortí svět, bylo slyšet na míle daleko. Můj dosavadní zdroj reality, ukázalo se, měl s realitou ještě méně společného, než jsem tušil. Musíte chápat jedno – má naivita dosahovala takových výšin, že jsem měl za to, že Naomi Campbell určitě voní po některém z těch deodorantů z drogerie, co nesly její jméno.

Během následujících dvaceti let, z nichž více než polovinu jsem strávil prací pro módní časopisy, jsem nabyl přesvědčení, že už mě nic překvapit nemůže. Mýlil jsem se. Překvapuje mě, kolik celebrit se rozhodlo dobýt kosmetický průmysl. Jen letos to je Scarlett Johansson, Hailey Bieber, Kim Kardashian, Kate Moss, Brad Pittt a Jared Leto. Určitě jsem na někoho zapomněl. Větší přehled má Oli Egler, její článek o beauty brandech slavných najdete zde.

Na jednu stranu to chápu. Konotace. Když loni Jennifer Aniston uvedla značku přípravků na vlasy, okamžitě jsem po nich zatoužil, protože vlasy jako Rachel z Přátel zkrátka chcete, i když na hlavě žádné nemáte. Ale Brad Pitt? Vizuální identita jeho značky Le Domaine vypadá jako vtip ze SNL. Také jsem četl, že nechce být její tváří. Zkrátka prý stojí za značkou, která jemu coby člověku, který kosmetice nikdy moc nedal, připadá dobrá. Jistě nás všechny nyní dělí pár kliknutí od zjištění, čím jsou jeho přípravky výjimečné, ale zajímá vás to natolik, abyste se opravdu podívali?

Nevykládejte si to špatně, jestli některé rčení fakt nezestárlo dobře, pak „ševče, drž se svého kopyta“. V době (doufejme) postpandemické není na profesní úrovni větších předností, než jsou flexibilita a slabost pro nové začátky. Ale přísahám, že jestli ještě jednou uslyším o tom, jak si někdo založil vlastní beauty brand, protože mu trh s kosmetikou připadal málo saturovaný a nemohl na něm najít to pravé ořechové, praskne mi hlava.

Věříte, že Scarlett, Hailey, Kim, Kate, Brad nebo Jared svou kosmetiku doopravdy používají? A co víc – věříte, že na tom záleží? Já si nejsem jistý.

Pár týdnů zpátky jsem pro vás psal sloupek o monogramech. O tom, jak jimi v podstatě dáváme najevo, za jaký tým kopeme, a tedy beze slov komunikujeme své názory a hodnoty. Myslím, že s kosmetikou slavných se to má podobně. Buďme upřímní. Nakonec si ji stejně koupíme, protože nás člověk za ní fascinuje víc než její složení. Vždy je aspoň 50% šance, že budeme příjemně překvapení.

Když s kosmetikou začínala Victoria Beckham, uvedla ve spolupráci s Estée Lauder produkt Morning Aura – zčásti hydratační krém, zčásti podkladová báze, zčásti rozjasňovač. Kamarádka mi ho tehdy darovala a ihned si na mojí poličce v koupelně získal čestné místo. Miloval jsem, jak dovedl pleti propůjčit takový ten zdravý lesk, co umí vytvořit jen kvalitní spánek. Ale víte, jak vím, že to dokázal? Protože jsem ho vyzkoušel. Protože za ním stála Victoria. Kdyby s Morning Aurou přišel Brad, nejspíš bych si toho ani nevšiml.

Mimochodem, Courteney Cox letos uvedla vlastní značku také. Nikoliv kosmetiky, ale mycích prostředků. Přičtěte elegantní kolekci La Droguerie od Diptyque, kterou najdete v novém pražském butiku, co na Vězeňské 6 otevřeli před pár dny, nebo stylové prachovky z pštrosího peří Andrée Jardin (prodává Potten & Pannen), a máte hned pár vlaštovek dalšího velkého trendu.

Myslím, že mycí prostředky jsou chytřejší směr, jak si vyzkoušet nové „kopyto“. Vzhledem k tomu, co se v posledních letech děje ve světě, je důležitější než kdy dřív, abychom se doma cítili dobře. A od Courteney, která měla hrát v Přátelích původně Rachel, ale řekla si o Moniku, protože se v úklidem posedlé postavě našla, si milerád nechám poradit.

#whywouldyou

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu