Jan Černý: Svou značku vnímám jako celý svět sám pro sebe
Foto: Lexus Česká republika
Foto: Lexus Česká republika
Momentálně začíná mnoho projektů – mimo jiné třeba práce na další JAN SHOW, kterou plánuji na podzim. Takže nyní dělám research, skládám do sebe různé směry, inspirace a plánuji kolekci.
Kapsulová kolekce je složená z dobře kombinovatelných a dobře nositelných kusů. Byl to úplně jiný přístup k práci, než když děláte kolekci na show. Tato kapsule je menší, s tlumenou barevností a skládá se z kusů, které jsem chtěl už dlouho udělat, ale třeba se mi nehodily do konceptu show.
Byla to pro mě krásná doba a vzpomínám s radostí na to, co se nám podařilo vytvořit a změnit směrem k modernitě značky. Myslím, že se mi podařilo značku posunout jak novými produkty, tak současnými a moderními vizuály.
Já jsem vlastně naprosto proti těmto „must haves“ a myslím si, že pro každého by to mělo být úplně něco jiného. To, co odpovídá jeho osobnosti a životnímu stylu. Pro mě to je například černé JAN triko, černé kalhoty a prsten od Ondřeje Stáry.
Hledat svoji pravdu a svůj pohled na svět a na módu. Ti, kteří začínají, si musí vytvořit signature styl, který nebude zaměnitelný s nikým jiným. To je to nejtěžší v dnešní přeexponované době.
Obdivuji architekturu, takže určitě jména jako Ludwig Mies van der Rohe nebo Bjarke Ingels.
Vždycky říkám, že úplně všechno. Ono nepřepnete mozek do „inspiračního“ přemýšlení a do přemýšlení bez inspirace. Hlava pracuje pořád a v mém případě je to pak spíš o roztřídění každodenní inspirace na tu důležitou a zajímavou a na tu, kterou nechám jít dál, haha.
Myslím si, že základní pravidlo je nekupovat kvanta oblečení, ale vybrat si lepší a kvalitnější produkt, který vydrží déle. Je to jako s jídlem. V Česku jsme se už naučili ocenit dobré a kvalitní jídlo, teď se to učíme s oblečením.
Já svou značku vždycky vnímám jako celý svět sám pro sebe. Proto miluju pracovat na projektech jako je spolupráce s Lexusem, kdy vznikne opravdu ojedinělý výsledek, který by jedna nebo druhá strana nikdy nevytvořila sama. Díky propojení sil tak vznikl unikátní výtvor, kdy je celý vůz pokrytý mým signature vzorem Rorschachova testu. Propojila se tak moje práce na oblečení s autem.
Myslím, že se bohužel omezil hlavně element zážitku, který z módy musel na chvíli vymizet. Nekonaly se žádné přehlídky, nebo se konaly v omezeném formátu. Schůzky s klienty jsou omezené, komunikace s dodavateli se řeší hlavně online. Chybí osobní kontakt na všech stranách. A jako každá krize, tak samozřejmě i tato oddělí nepotřebný produkt od potřebného pro ten moment.