Pokud pro vás léto podobně jako pro mě neznamená odhalenost, možná si každou sezónu lámete hlavu, co nosit i v těch nejteplejších dnech? Léto je pro mě již několik let znamená stylingovou šipku do lněné sekce, která se v mém šatníku aktivně rozšiřuje. Z původních lněných setů nyní přidávám i saka, která na dopoledních pracovních schůzkách působí upraveně. Kde zaostávám, jsou krásné letní šaty. Zde jsou mi velkou inspirací mé vážené klientky a kamarádky, díky kterým mohu sdílet většinu dnešních tipů. Kde tedy nakoupit letní garderóbu vhodnou jak do práce, dopolední brunch, dovolenou, tak i na svatbu? Které značky jsou dobrou investicí a jejich kousky s námi mohou při správném zacházení vydržet i několik let?
CIURI
Není len jako len a nová řada leisure produktů gruzínské návrhářky Ciuri Malah žijící v Čechách je toho důkazem. Po úspěšném založení značky postavené na kvalitních mušelínových kimonech Ciuri rozšířila své portfolio o očekávanou lněnou sekci. Pracuje s vysokou gramáží certifikovaného 100% eko lnu, který není tolik náchylný k přehnanému mačkání, jak je této látce přirozené. Kimona již dávno nejsou pouhý loungewear na doma. Vypadají skvěle po celý den, nositelce propůjčí elegantní, upravený vzhled, který působí nenuceně. To vše v doprovodu nepopsatelného pohodlí, prodyšnosti a volnosti pohybu. Můžete je nosit jako set utažený v pase pro definici této oblasti, ale i separátně. Kimono vypadá nádherně s tílkem, džínami a sandálky jako definice letního looku „na lítačku“. Tím, že jsou veškeré produkty ručně šité v České republice samotnou autorkou, je možné při objednávce dle libosti upravit délku kalhot a rukávů. Nově můžete svůj šatník obohatit i o košile a áčkové maxi šaty CIURI, které budou nádherné i na svatbu, kam jdete coby host, nebo moc příjemné v těhotenství.
OBSESSION CONCEPT STORE
Butik OBSESSION již více než dekádu přináší svým věrným klientkám módní velikány formátu Elie Saab, Oscar de la Renta, Etro nebo Erdem, kteří pravidelně září v módních editorialech nebo na červených kobercích karlovarského filmového festivalu. Tyto dokonalé róby však nejsou tím jediným, co butik nabízí. Do svého portfolia zařadil značku Jil Sander, Nanushka a Zimmermann. Právě Nanushka a Zimmermann jsou výbornou volbou letošního léta, díky které vystoupíte z davu. Summer dress snů od australské značky Zimmermann reprezentuje sofistikovanou ženskost s pečlivě vybranou barevností a nezaměnitelnými vzory. Sestry Nicky a Simone Zimmermann založily stejnojmennou značku již v roce 1991 a dnes jsou jejich kolekce očekávanou součástí pařížského fashion weeku. Mladší budapešťská značka Nanushka založená v roce 2006 Sandrou Sándor přináší moderní pohled na odkaz maďarské kultury, bohemian spirit podtržený silným důrazem na udržitelnost celé módní produkce značky, která však neubrala na nekompromisní kreativitě. Pokud v nejbližších dnech navštívíte OBSESSION CONCEPT STORE, potěší vás právě probíhající letní zvýhodnění na značku ZIMMERMANN se slunnou 30% slevou.
SYMBOLS PRAGUE
Koncept butiku SYMBOLS se zrodil v roce 2016 díky vytříbenému vkusu a vášnivému zájmu o cestování majitelek. Jejich selekce značek zaručuje unikátní zážitek z nakupování opravdu nevšedních kousků zaměřených na udržitelnost a dlouhověkost každého z artiklů. Při správné péči o oblečení by ve vaší šatně mělo vydržet řadu let. Mezi mé nejoblíbenější značky patří bez pochyby kimona značky Kleed, dovolenkové šaty Kasia Kulenty, lněné sety NALA nebo definice boho odívání, značka DODO BAR OR. Pokud na dovolenou hledáte pouze plážovou kabelku, nepřehlédněte „košíčky“ od Cult Gaia nebo klobouky značky Ruslan Baginskiy. Oba typy doplňků snadno vynesete i po návratu z ráje do velkoměsta.

SUMMER WARDROBE LONGEVITY
Letní šatník nemusí být zdaleka pomíjivou letní láskou, která nám na dva měsíce propůjčí ty nejlepší vlastnosti a po zazimování bude další sezónu opotřebená. Základem dlouhověkosti veškerého oblečení je nekompromisní důraz na správnou péči, která u letního, převážně bavlněného a lněného oblečení platí dvojnásob. Vysoká mačkavost je přirozenou vlastností zmíněných materiálů a nemůžeme jim ji tedy mít za zlou. Ruční steamer rovná se nejlepší přítel člověka. Co si mnohdy neuvědomujeme, je skutečnost, že len není žádný levný špás. Při výběru střihově identických kusů budou ty zpracované ze lnu cenově vzdálenější od bavlněných. Jak je to možné? Než se budeme zaobírat cenou jako takovou, je důležité pochopit celý proces zpracování tohoto zázračného materiálu. Prvotřídní len, který od semínka po rostlinu roste 90 dní, musí být následně po sklizni stébel dva až tři týdny namočený. Pro docílení dostatečného změkčení louhováním a uvolnění obsaženého vlákna musí být ručně předené. Tato příze je následně ponechána ve své přirozeně světle béžové formě nebo barvena. Len je jako jeden z mála materiálů 100% zpracovatelný. Slupky stébel nevhodných k přízi se dále využívají ve stavebnictví nebo výrobě nábytku. Skvěle se mu daří v oblastech Francie, Belgie, Itálie, Irska nebo Pobaltí, kde je jeho zpracování a celková životní úroveň pracovníků na dobré úrovni a náležitě finančně ohodnocena.
Len absorbuje vlhkost, proto je při nošení i přes nezaměnitelnou strukturu velice jemný a skvělý jako ložní prádlo či ručníky. Přirozeně obsažený repelent odpuzuje hmyz a bakterie, které se ve lněných přízích na rozdíl od polyesterových nehromadí a nedochází k tvorbě nežádoucích odérů. Len je zcela hypoalergenní. S časem jeho vlákna měknou, čímž se stává ještě příjemnějším pro pokožku a vizuálně krásnějším. Sama jsem byla překvapená, jak mi lněné sety, které nosím na denní bázi, vydrží v kombinaci s šetrnou péčí, což bohužel dnes není samozřejmostí u většiny oblečení (speciálně z řetězců rychlé módy, kterým nevěnuji žádnou pozornost). Z ekologického úhlu pohledu je len nenáročný na spotřebu vody při pěstování. Vyroste v podstatě kdekoliv a nežádá si ani postřik proti pesticidům, které přirozeně odpuzuje. Pravý opak produkce bavlny, kde je spotřeba vody dvojnásobná. Pokud len do svého šatníku teprve testujete, jistě najdete skvěle padnoucí kousky od skandinávské značky ARKET, která má i pestrou divizi věnovanou domácnosti.

#LetsGetPersonal
V oblasti módní produkce a stylingu se Daniela Pilná pohybuje více jak jednu dekádu. Během deseti let měla možnost vypilovat styling pro přední módní magazíny, stěžejní komerční klienty a mezinárodní reklamy. V posledních letech se primárně věnuje individuálním klientům, kde oceňuje přenesení módních fantazií do nositelné praxe. Vstup do individuálních světů a šatníků klientů následně zvyšuje úroveň oblékání u nás, což považuje za dlouhodobé osobní poslání.