Spekulace kolem budoucího kreativního vedení Versace nabírají na intenzitě. Po náhlém odchodu Daria Vitaleho, který v čele značky stihl představit sebevědomý debut, se pozornost módního průmyslu přesouvá k jednomu jménu: Pieter Mulier. Podle několika zdrojů z prostředí Versace i skupiny Prada je současný kreativní ředitel domu Azzedine Alaïa dlouhodobě favoritem na tuto pozici.
Mulier byl podle některých zdrojů zvažován jako možný nástupce domu ještě předtím, než skupina Prada oficiálně převzala Versace od Capri Holdings. Zákulisní informace naznačují, že Vitaleho angažmá mohlo být od počátku vnímáno spíše jako přechodné řešení než jako dlouhodobá strategie. O jeho odchodu se podle insiderů rozhodlo dávno předtím, než došlo ke změně vlastníka.
Prada ani Versace se ke spekulacím oficiálně nevyjadřují a opakují pouze, že interní týmy se nyní soustředí na kolekci Fall/Winter 2026. Přesto shoda informací přicházejících z okruhu obou značek naznačuje, že nejde jen o plané fámy. Podle zdrojů z konce minulého týdne je Mulierův příchod „velmi pravděpodobný“, i když v módním světě nikdy není nic definitivní až do poslední chvíle.
Mulierova atraktivita pro Versace je zřejmá. Dům Alaïa dokázal i po smrti zakladatele udržet na módním Olympu a to díky kulturní a estetické relevanci neztrácejíc vizuální odkaz zakladatele. Bez honby za hype vybudoval stabilní růst, což je v dnešním nestabilním trhu výjimka.
Neméně důležité je jeho profesní zázemí. Mulier strávil roky po boku Rafa Simonse – v jeho vlastním ateliéru, ale také v Jil Sander, Dioru či Calvin Klein, kde také získal hluboké zkušenosti s budováním značek v globálním měřítku. Právě tato historie ho přirozeně propojuje s kreativní kulturou a vedením skupiny Prada.
Ještě donedávna se předpokládalo, že Mulier zůstane v domě Alaïa několik dalších sezon. Skupina Richemont se však dlouhodobě soustředí především na jiný druh luxusu a oděv pro ni pravděpodobně nebude hlavním motorem růstu. Versace naopak představuje výjimečnou příležitost: globálně známé jméno s obrovským kulturním dosahem, jehož komerční potenciál zůstává z velké části nevyužitý.
Navzdory své viditelnosti Versace v posledních letech nedosahovalo prodejních výsledků odpovídajících jeho vlivu. Akvizice ze strany Prady signalizuje přesvědčení, že značka potřebuje zkušené kreativní vedení, které dokáže zpřesnit její identitu, aniž by oslabilo její ikonickou sílu. Mulierova práce naznačuje, že přesně tuto rovnováhu ovládá.
Načasování případného přechodu zatím zůstává nejasné. Richemont i Alaïa mají mít slovo v tom, jak by celý proces probíhal, a Mulier je nadále aktivně zapojen do prezentace Alaïa. Versace by každopádně mělo představit svou další kolekci v Miláně už v únoru, bez ohledu na to, zda bude nový kreativní ředitel do té doby oficiálně oznámen.
Pokud by se Mulier skutečně ujal vedení Versace, posílil by tím rostoucí belgickou stopu v Miláně – po boku Rafa Simonse v Pradě, Glenna Martense v Diesel a Maison Margiela či Meryll Rogge v Marni. Pro Versace by to mohl být začátek nové, strategičtější a soustředěnější kapitoly.
MFW FW22 den 5. aneb konec s grácií a úctou
To nejlepší ze streetstylu prvního dne MBPFW SS22
Šťastné Vánoce s výběrem těch nejlepších editorialů Harper’s Bazaaru roku 2021