Klub, kde započalo hnutí New Romantic, z něhož vzešly hvězdy jako Boy George, Adam and the Ants nebo Spandau Ballet se stalo jednou z hlavních inspirací kreativního ředitele, Pierpaola Piccioliho. Alternativní hnutí mělo jen jedno pravidlo – vizuálně se odlišit od davu a být co nejoriginálnější (a pochopitelně i nejvýraznější). Před vchodem do Blitz klubu v Londýně totiž vždy stál vyhazovač, který si každého hosta prohlédl od hlavy až k patě a určil, zda je „dostatečně originálně oblečen“ na to, aby vstoupil do klubu. #TrueStory
Od Pierpaola Piccioliho ale nemůžeme očekávat nic jiného – stačí si vzpomenout na jeho kolaboraci s Moncler nebo poslední „Pink PP“ kolekci. Zatímco ready-to-wear jsou většinou vždy přizpůsobeny modernímu, každodennímu životu, haute couture v jeho podání si nespletete s ničím jiným – looky nikdy nepostrádají performativní element a jejich podoba takřka vždy vychází z reinterpretace poznávacích znamení domu (především co se barev týče).
Haute couture kolekci Piccioli tentokrát ukotvil v eklektické klubové subkultuře, v rámci níž nabídl to nejlepší ze tří dekád. Na runwayi jsme tak viděli unisex barevné kostýmy ve stylu Teddy Boys, flitrované looky à la Donna Summer, polka dot se strategickými cut outs nebo volánovou obsesi – „so (New) Romantic“!