Jak začala vaše cesta k oděvnímu designu?
K designu jsem inklinovala odmalička. Od úplných začátků jsem měla velkou podporu rodiny, věřili v mou uměleckou zručnost i to, že tato cesta pro mě bude ta správná. Mou velkou inspirací byla Coco Chanel, a to nejen kvůli své průbojnosti v oblasti módního businessu, ale také tím, jak byla schopna porozumět touze žen po osvobozujícím oblečení. Přinesla nový pohled na módu, ukázala, jak spojit jednoduchost a eleganci nebo sofistikovanoust se svobodou. Její přesvědčení o své vlastní schopnosti a odhodlání ke změně mě motivovalo ke zlepšování se a rozvíjení svého vlastního talentu každý den.
Kudy vedla vaše cesta do ateliéru Victoria Beckham?
Po absolvování střední školy, kde jsem mimo jiné maturovala z Umění a kultury, jsem pokračovala ve studiu oděvního designu a fotografie v New Yorku. O rok později jsem se přihlásila na vysokou školu v Londýně a dálkově na Instituto Marangoni v Itálii na obor pánského a dámského oděvu. V Marangoni nás měli připravit na situaci, kdy opustíme univerzitu a budeme si muset hledat práci sami. Během posledních dvou ročníků ve škole jsem dostala nabídku pracovat jako stážistka ve značce Victoria Beckham Ltd. (VB), kde jsem pracovala na dvou pozicích – se zaměřením na šperky a doplňky v oddělení accessories, odkud jsem pokračovala do ateliéru na pozici orientovanou na proces výroby oděvů v ateliéru. Jednotlivé kousky pak byly následně představeny na London Fashion Week a Paris Showroom. Byla to skvělá zkušenost, která mě naučila naučila, jak se orientovat v módním průmyslu, jak funguje výrobní proces a co obnáší role návrháře ve světě módy. Zároveň mi ale dodala energii a nadšení, které mě přivedlo k myšlence vytvořit vlastní značku. Po absolvování školy jsem dostala nabídku vrátit se do VB, a to již v divizi orientované na šperky a doplňky, jako jsou kabelky, boty, pásky a další. Můj úkol spočíval v prezentaci různých nápadů a spolupráci s návrháři na vývoji doplňků, kabelek a obuvi. Tato role zahrnovala také kontrolu detailů z technického hlediska, vytváření technických návrhů, digitální úpravy návrhů a podrobnou analýzu finálních výrobků. V rámci této práce jsem získala spoustu zkušeností a správný postoj k módnímu průmyslu a také jsem dospěla k hlubšímu porozumění nabídce a poptávce.

Jak vypadá váš běžný den v rámci ateliéru Victorie Beckham?
Mou úlohou v průběhu přípravy kolekce byla koncentrace na technické provedení a barevnou kompozici doplňků, tedy například přetváření návrhů do jejich digitální podoby a správných barev. Jedná se tak z velké části o práci s grafickými programy, což je jedna z činností, na kterou dodnes kladu velký důraz. Tyto programy představují moji každodenní rutinu a nedokážu si představit, že bych pracovala bez nich. Na začátku jsem věnovala velkou část pozornosti výběru komponentů a tvorbě modelů šperků. Ty byly následně zaslány do výroby, kde prvotním krokem je zformování prototypu a nakonec vytvoření finálního produktu. Samozřejmě na řadu přišly také technické návrhy a jejich barevná provedení. Jelikož jsem zodpovědná za jejich vyhotovení a prezentaci, musím se postarat o to, aby byly zpracovány za stanovenou dobu. Závod s časem se tak stal mou každodenní mánií.
Je pro vás dalším krokem vlastní značka?
Ano, momentálně pracuji na myšlence svého vlastního brandu – tu se snažím realizovat po malých krůčcích, den po dni. Bude zaměřená na doplňky a šperky se šmrncem elegance, sex-appealu, a hlavně vysoké kvality. Chci, aby představovala nejen styl, ale také pocity, nápady a myšlenky, které mě vedly k jejich vytvoření. Každý z nás má vlastní mysl, odvíjí určitou kreativitu osobních myšlenek a jejich spojení s inspirací. Ja jsem se naučila vnášet své pocity a myšlenky do jednotlivých nápadů, a tak tvořit něco unikátního. Hlavní myšlenkou značky „Havalec“ je rozpoutání touhy mezi světem nekonečných snů a světem každodenní reality. Jednotlivé šperky odrážejí intimitu, šarm, nebojácnost a eleganci. Jinými slovy se značka zamýšlí nad tím, jak je možné poskytnout nositeli nejen pohodlí, ale i pocit sebevědomí a krásy.

Jak vypadá výrobní proces vašich kolekcí?
Každý designér používá odlišné metody i postup při práci. Já pracuji se svými abstraktními myšlenkami a jejich kombinacemi s prvky z okolního prostředí. Výraznou část koncentrace věnuji zkoumání své individuality a volnosti v myšlení a umění. Z mého pohledu, jev, ať už vnímatelný, nebo nevnímatelný smysly, lze převést do podoby hmotného designu ve formě výrobku. Proto je třeba pochopit designérský proces jako příležitost ke svobodnému projevu. Využití všestranného tvůrčího myšlení a fantazie, současně i soustředění pozornosti na techniku a styl, je mým odrazovým můstkem v postupu při práci. Oba hrají podstatnou roli při vývoji a výrobě produktů. Zachycováním i těch nejmenších detailů vytvářím technické návrhy, skici a následně na to digitální návrh, který nahrazuje manuální navrhování. Používáním různých technik tak pořizuji finální produkty hodné reprezentace a prodeje.
Jaká je vaše nejvýraznější vzpomínka z práce v módním průmyslu?
Jedním z velmi výrazných momentů pro mě byly jednoznačně přípravy na London Fashion Week a letošní Paris Fashion Week. Zrození kolekce probíhalo v jednotlivých krocích tak, aby všechny části do sebe zapadaly a vyprávěly příběh samy za sebe. Protože každá kolekce přechází do posledního dne neustálými změnami, je důležité, aby na jejím konci návrhy odpovídaly VB stylu. Na konec a především přišel ten dlouho očekávaný moment, prezentace v podobě módní přehlídky. Podílet se na tvorbě a vidět její efekt na molu bylo pro mě velkolepým okamžikem. Tím, že jsem se vyskytla ve středu dění a procházela napětím před přehlídkou, mě ještě více ujistilo, že povolání, kterému se věnuji, je pro mě to správné.