Phoebe Philo se vrací! Co víme o návratu obdivované návrhářky
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images
Když na konci roku 2017 odcházela Phoebe Philo z pozice kreativní ředitelky značky Celine, všichni jsme doufali, že ji co nevidět uvidíme v nové roli. Jenže britská návrhářka se rozhodla jinak a z módního světa se téměř stáhla. Od té doby se její jméno objevilo vždy, když se spekulovalo o nějaké personální výměně v čele luxusních značek. Půjde snad k Burberry, Chanelu, nebo do Salvatore Ferragamo? Nakonec dopadlo vše jinak – s podporou skupiny LVMH, která vlastní i Celine, oznámila zbožňovaná designérka start své vlastní stejnojmenné módní značky.
O tom, že se k něčemu takovému schyluje, se začalo šuškat již na začátku loňského roku. List Women's Wear Daily tehdy reportoval o tom, že Philo nabírá nové designéry. Až nyní se ale zpráva definitivně potvrdila. „Být znovu v ateliéru a znovu tvořit je vzrušující a neuvěřitelně uspokojující. Těším se na to, až se znovu setkám s diváky a lidmi po celém světě. Být nezávislá a vést si svůj vlastní experiment je pro mne velkým krokem,“ uvedla návrhářka v krátkém prohlášení. Bernard Arnault, šéf skupiny LVMH, která Philo v jejím podnikání podpoří, uvedl, „že se na společné podnikatelské dobrodružství těší a že Philo přeje hodně štěstí.“
Sídlo bude mít nová značka v Londýně, odkud matka tří dětí, která si pečlivě střeží své soukromí i svůj rodinný život, tvořila již v dobách Celine. Již nyní je jasné, že oblečení, které bude vytvářet, se bude řadit do kategorie vysokého luxusu. Očekává se, že Philo, která se stala všeobecně uznávanou díky svým minimalistickým návrhům, které se popisují jako „oblečení, které ženy skutečně mohou a chtějí nosit“, se své estetiky bude držet.
Někteří mají ale od návratu návrhářky velká očekávání. „Jestliže se Philo vrací, znamená to, že má světu co říct a možná něco úplně nového,“ zamýšlí se pro list New York Times Vanessa Friedman. „Možná se úplně vymkne ze sezonního kolotoče a představí novou verzi slow fashion, která bude skutečně udržitelná. Možná se stane designérkou, která se postaví trendu nekonečného konzumu a hladovému chřtánu onlinových příšer jako je TikTok a Instagram,“ spekuluje.
O založení vlastní značky Philo dlouho snila, s LVMH se na tom snažila dohodnout již v roce 2006 po svém odchodu z Chloé. Nakonec ji ale vedení skupiny přemluvilo k tomu, aby se ujala kreativního vedení Celine a dál už ten příběh známe. Sen se tak konečně plní nejen samotné Phoebe Philo, ale i tisícům jejích fanynek po celém světě.