Nejlepší lokální loungewear značky od českých designérů

Loungewear is the new black aneb nejlepší loungewear brandy českých designérů

Pět českých značek casual oblečení, které budete chtít nosit nejen doma. Mušelínová kimona, bavlněné kaftany, stylové teplákové i oversize sety MADE IN ČR.
Oli Egler
——
17. března 2023

Foto: archiv značek WildMoon, Virulent a WeConcept

Virulent

Název značky založené Otakarem Šenkýřem odpovídá nejen době jejího vzniku, ale také rychlosti, kterou získala popularitu (nejen) u lokálního publika. Dámské a pánské teplákové soupravy se již od poloviny první dekády nového milénia staly neoficiální street uniformou modelek a influencerek (společně s kšiltovkami, teniskami a „coffee to go“). V době lockdownů tak právě tento druh domácího casual oblečení (vhodného na denní procházky i večerní posezení u televize) zažil svou renesanci. Díky kvalitě materiálů, širokému výběru, ba i upřímné prezentaci se Virulent pro mnohé stal srdcovým brandem, který si byl schopen zachovat přízeň zákazníků i dlouho po konci pandemie.

Wildmoon 

Byť letos značka založená Terezou Goktas oslaví teprve pět let na trhu, velmi rychle se stala favoritem „divokých dětí a jejich rozcuchaných matek“, pro které byl Wildmoon původně vytvořen. Malé kapsulové kolekce obsahují mušelínové župany, popelínová pyžama, tencelové kaftany nebo bavlněné sety v minimalistickém provedení. Důraz je kladen na transparentní získávání materiálů a fair trade, které si zakladatelka hlídá s každou novou kolekcí.

Odivi

Na tomto seznamu nesmí chybět ani jedna z nejpopulárnějších českých značek, kterou založila designérka Iva Burkertová. Její univerzální šaty, oversize cropped mikiny nebo plisované maxi kalhoty se staly nesmrtelným evergreenem, hodícím se jak na doma, tak i na daleké cesty za mořem v karavanu (na kterých sama Burkertová testuje odolnost materiálů a praktičnost střihů). Malé kolekce v základních (dvou či třech) barvách jsou #noseason a navržené tak, aby velikostně vyhovovaly (a lichotily) každé postavě.

We Concept

„Zodpovědná značka oblečení z Prahy“ je pouze část většího konceptu, kterému se Veronika Mušková věnuje. WeConcept se také coby rodinný podnik zabývá produkční činností, a to konkrétně plánováním svateb (či jiných slavnostních událostí) a zajišťováním cateringu. „Na klíč“ tak Mušková krom oslav dělá i oblečení – v jejím ateliéru si klienti mohou objednat zavinovací mušelínové šaty, lněná pyžama nebo kimona a sety různých materiálů a barev formou „preorder“, která zajišťuje, že nedochází k nadbytečné produkci. Krom dámských oděvů značka také nabízí župany pro muže a dětské šaty.

Ciuri

Specialistou na kimona je v rámci lokálních značek návrhářka Ciuri Imerlišvili. Její brand se soustředí pouze a výlučně na nadčasový design, maximální kvalitu materiálů (používá pouze biobavlnu s OEKO-TEX certifikátem) a precizní ruční výrobu tvořenou na zakázku do dvou týdnů. Šest základních kusů (dostupných až v sedmi barvách) je tvořeno nejen coby stylový loungewear, ale také jako stylový casual na každý den.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu