Loungewear is the new black aneb nejlepší loungewear brandy českých designérů
Foto: archiv značek WildMoon, Virulent a WeConcept
Foto: archiv značek WildMoon, Virulent a WeConcept
Název značky založené Otakarem Šenkýřem odpovídá nejen době jejího vzniku, ale také rychlosti, kterou získala popularitu (nejen) u lokálního publika. Dámské a pánské teplákové soupravy se již od poloviny první dekády nového milénia staly neoficiální street uniformou modelek a influencerek (společně s kšiltovkami, teniskami a „coffee to go“). V době lockdownů tak právě tento druh domácího casual oblečení (vhodného na denní procházky i večerní posezení u televize) zažil svou renesanci. Díky kvalitě materiálů, širokému výběru, ba i upřímné prezentaci se Virulent pro mnohé stal srdcovým brandem, který si byl schopen zachovat přízeň zákazníků i dlouho po konci pandemie.
Byť letos značka založená Terezou Goktas oslaví teprve pět let na trhu, velmi rychle se stala favoritem „divokých dětí a jejich rozcuchaných matek“, pro které byl Wildmoon původně vytvořen. Malé kapsulové kolekce obsahují mušelínové župany, popelínová pyžama, tencelové kaftany nebo bavlněné sety v minimalistickém provedení. Důraz je kladen na transparentní získávání materiálů a fair trade, které si zakladatelka hlídá s každou novou kolekcí.
Na tomto seznamu nesmí chybět ani jedna z nejpopulárnějších českých značek, kterou založila designérka Iva Burkertová. Její univerzální šaty, oversize cropped mikiny nebo plisované maxi kalhoty se staly nesmrtelným evergreenem, hodícím se jak na doma, tak i na daleké cesty za mořem v karavanu (na kterých sama Burkertová testuje odolnost materiálů a praktičnost střihů). Malé kolekce v základních (dvou či třech) barvách jsou #noseason a navržené tak, aby velikostně vyhovovaly (a lichotily) každé postavě.
„Zodpovědná značka oblečení z Prahy“ je pouze část většího konceptu, kterému se Veronika Mušková věnuje. WeConcept se také coby rodinný podnik zabývá produkční činností, a to konkrétně plánováním svateb (či jiných slavnostních událostí) a zajišťováním cateringu. „Na klíč“ tak Mušková krom oslav dělá i oblečení – v jejím ateliéru si klienti mohou objednat zavinovací mušelínové šaty, lněná pyžama nebo kimona a sety různých materiálů a barev formou „preorder“, která zajišťuje, že nedochází k nadbytečné produkci. Krom dámských oděvů značka také nabízí župany pro muže a dětské šaty.
Specialistou na kimona je v rámci lokálních značek návrhářka Ciuri Imerlišvili. Její brand se soustředí pouze a výlučně na nadčasový design, maximální kvalitu materiálů (používá pouze biobavlnu s OEKO-TEX certifikátem) a precizní ruční výrobu tvořenou na zakázku do dvou týdnů. Šest základních kusů (dostupných až v sedmi barvách) je tvořeno nejen coby stylový loungewear, ale také jako stylový casual na každý den.