Jako jako birkinka Jane Birkin aneb přívěsky na kabelky jsou opět in

Jako birkinka Jane Birkin aneb přívěsky na kabelky jsou opět in

Na jednu sezónu máme pro roztomilá zvířátka, šátky, klíčenky i perlové náhrdelníky na kabelkách „carte blanche“.
Oli Egler
——
20. února 2024

Foto: Spotlight

Je to již půl roku, co nás opustila IT girl Jane Birkin – žena, která dům Hermès inspirovala k vytvoření nejslavnější kabelky na světě (a jejich nejprodávanějšího kusu vůbec). Sítě tak zaplavily archivní fotografie herečky, a to ve většině případů právě s její „birkinkou“ v ruce – otrhanou, přeplněnou k prasknutí, ale také polepenou nálepkami a ověšenou talismany, amulety, náramky a všemožnými přívěsky.

Módní entuziasté se tohoto nápadu chytli již v rámci minulého týdne módy, a mezi značkami byl tentokrát vlajkonošem trendu dům Balenciaga. Ten v rámci své letní ready-to-wear kolekce pro letošní rok představil kabelku Rodeo s milionem klíčenek a dekorativních elementů.

Jumbo bags jsou po trendu mikrokabelek opět in podle Hermès (of course!), Prada či Miu Miu a po newyorském fashion weeku se na seznam přidává i značka Coach – ta spojila všechno dohromady, a dala tak vzniknout dvojkombinaci micro a macro společně s baseballkou (nebo hrníčkem I LOVE NY) na všechny případy. V rámci Coach se jednalo o zrcadlení chaotické energie metropole, kde zkrátka jedna kabelka nestačí. Jumbo bag není jen symbolem „emotional baggage“, který nosíme stále na jednom rameni, ale náhradním domovem, který nosíme s sebou. Obsahuje všechno – od kosmetické taštičky přes termohrnek (s nímž šetříme za nápoj v kavárně a zároveň zachraňujeme planetu) až po přezůvky na odpolední cvičení. Aneb Hermionina taška se všemi knihami, převlečením a stanem, ale bez kouzel. #MugglesLifeSucks!
Coby neodmyslitelná část každodennosti jsou tak kabelky oficiálně novými klíčenkami 90's (a zároveň náramky Pandora z 00's). Roztomilá zvířátka, klíče, náhrdelníky, perly nebo stuhy – to vše má (zatím pouze na rok) imunitu vůči nálepce infantility.

Na druhou stranu, proč také ne – rozbíjí homogenitu IT kabelek, které mají najednou úplně všichni, a zároveň vytváří jakýsi osobitý jazyk vyjadřující unikátnost, často velmi hravou a poutající pozornost. #WhyTFNot?

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu