Je to již půl roku, co nás opustila IT girl Jane Birkin – žena, která dům Hermès inspirovala k vytvoření nejslavnější kabelky na světě (a jejich nejprodávanějšího kusu vůbec). Sítě tak zaplavily archivní fotografie herečky, a to ve většině případů právě s její „birkinkou“ v ruce – otrhanou, přeplněnou k prasknutí, ale také polepenou nálepkami a ověšenou talismany, amulety, náramky a všemožnými přívěsky.

Módní entuziasté se tohoto nápadu chytli již v rámci minulého týdne módy, a mezi značkami byl tentokrát vlajkonošem trendu dům Balenciaga. Ten v rámci své letní ready-to-wear kolekce pro letošní rok představil kabelku Rodeo s milionem klíčenek a dekorativních elementů.

Jumbo bags jsou po trendu mikrokabelek opět in podle Hermès (of course!), Prada či Miu Miu a po newyorském fashion weeku se na seznam přidává i značka Coach – ta spojila všechno dohromady, a dala tak vzniknout dvojkombinaci micro a macro společně s baseballkou (nebo hrníčkem I LOVE NY) na všechny případy. V rámci Coach se jednalo o zrcadlení chaotické energie metropole, kde zkrátka jedna kabelka nestačí. Jumbo bag není jen symbolem „emotional baggage“, který nosíme stále na jednom rameni, ale náhradním domovem, který nosíme s sebou. Obsahuje všechno – od kosmetické taštičky přes termohrnek (s nímž šetříme za nápoj v kavárně a zároveň zachraňujeme planetu) až po přezůvky na odpolední cvičení. Aneb Hermionina taška se všemi knihami, převlečením a stanem, ale bez kouzel. #MugglesLifeSucks!
Coby neodmyslitelná část každodennosti jsou tak kabelky oficiálně novými klíčenkami 90's (a zároveň náramky Pandora z 00's). Roztomilá zvířátka, klíče, náhrdelníky, perly nebo stuhy – to vše má (zatím pouze na rok) imunitu vůči nálepce infantility.

Na druhou stranu, proč také ne – rozbíjí homogenitu IT kabelek, které mají najednou úplně všichni, a zároveň vytváří jakýsi osobitý jazyk vyjadřující unikátnost, často velmi hravou a poutající pozornost. #WhyTFNot?
