New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Hrabárny jsou in… Alespoň podle Yeezy Gap

Nový zážitek z prodeje svým fanouškům představil Kanye West s novou kolekcí v rámci neohlášeného pop-upu v newyorské pobočce Gap. Již čtyři hodiny před otevřením se dělaly nekonečně dlouhé fronty.
Oli Egler
——
24. července 2022

Foto: Getty Images

Ve čtvrtek si fanoušci Demny a Ye mohli poprvé pořídit osm kusů z kolaborace (s velmi dlouhým názvem) „Yeezy Gap Engineered by Balenciaga“, a to přímo v obchodě Gap na newyorském Times Square. Klientům, kteří čekali ve frontě i dlouhé hodiny, byl nabídnut zcela nový,  dystopický zážitek. Místo stojanů a naleštěných výloh bylo oblečení naskládáno do gigantických černých plastových pytlů, kterými se nakupující museli doslova prohrabovat. Tento koncept plánují oba kreativní ředitelé pro své fanoušky zopakovat a následně tento koncept „hrabáren“ rozšířit po celých Státech.

Zatímco kolaborace vyvolala pozitivní ohlasy mezi fanoušky Kanyeho Westa, Gap byl silně odstrčen do pozadí. Právě tato spolupráce ale měla pozvednout jméno bývalého sportovního giganta, jenž poslední dobou společně s Old Navy (kdysi jedna z nejsilnějších značek v portfoliu Gap Inc.) eviduje velké ztráty a odliv klientů. Uvedení značky Yeezy Gap proto mělo být krokem k získání bývalé slávy a přilákání streetwear fanoušků zpět na mateřskou loď. Byť se mikiny z této spolupráce prodávaly dobře, samotnému Gapu to příliš nepomohlo. Naopak se zdá, že kolaborace stále více prohlubuje propast mezi dvěma hráči i jejich estetikou, což potvrdily také reakce některých klientů, které v rámci krátých výstupů vyzpovídal web Business of Fashion. Prý v rámci kolekce viděli silný vliv Balenciagy, ale nikoliv Gapu.

I přesto, že samotný pop-up nebyl nijak propagován, již čtyři hodiny před otevřením se před obchodem vytvořily obrovské fronty. Ortodoxní fanoušci rappera si buď vypěstovali šestý smysl na dropy, nebo komunity na sociálních sítích opravdu věcí více než prostí smrtelníci. Mnozí se prý zdráhali předchozí dropy nakupovat online – ať už kvůli tomu, že si chtěli kolekci prohlédnout předem, nebo ze strachu volby špatné velikosti. Fyzický prodej tak zřejmě čeká nová kapitola, a pokud se i jiné značky rozhodnou pro volbu tohoto dystopického modelu, c'est la vie.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu