H &M slaví dvacet let svých módních kolaborací a tentokrát obrací pozornost k Latinské Americe. Nejnovějším jménem na seznamu prestižních spojení je mexická návrhářka Lorena Saravia, jejíž estetika mísí syrovost, řemeslnou preciznost a nenucený šarm.

Kolekce, která půjde do prodeje již 16. října, nabídne 29 modelů – ready-to-wear, doplňky a obuv, včetně cowboy boots, které jsou pro Saraviu téměř signature kusem a aspirují na must-have sezóny. V celé kolekci se prolíná vizuální jazyk Mexika: laserem vyřezávané vzory inspirované tradičním papel picado, jemně třásňové semišové sukně a pásky připomínající tkaní rohoží petate. Každý kousek nese příběh.

„Díky této spolupráci jsem mohla zkoumat nové techniky a přístupy, které bych si ve svém studiu v Mexico City nemohla dovolit,“ říká návrhářka. Ať už šlo o retro knoflíky inspirované šicími potřebami její babičky, nebo střihy vycházející z rodinných fotografií, vše je promyšlené do posledního detailu.
„Nic není zbytečné,“ potvrzuje Ann-Sofie Johansson, kreativní ředitelka H&M. „Je to kolekce, která nese příběh, je univerzální, a přesto výjimečná.“
Saravia ji popisuje jako „jednoduchou, ale výraznou“.
