Místo konání nebylo zvoleno náhodou – značka Gucci se vrátila do Florencie, kolébky své historie a symbolu toho nejlepšího z italského řemesla. V době, kdy se luxusní značky potýkají se změnami kreativních ředitelů (po odchodu Sabata de Sarna v únoru bylo oznámeno právě jméno Demny) a klesajícími tržbami, má tato volba hlubší symboliku. Florencie, jejíž jméno pochází z latinského výrazu pro kvést, představuje znovuzrození, nový začátek.
Kolekce Cruise 2026 rozevřela své okvětní lístky v Palazzo Settimanni, domově archivu Gucci, a dala tak jasně najevo, že nové Gucci hodlá znovu vsadit na opulenci, drama a nadčasovou italskou eleganci. Inspirací se stala historie značky zejména ze 60. a 70. let, kolekce však propojuje různé dekády, od hippie svobody až po osmdesátkovou extravaganci. Mix and match je klíčovým prvkem celé kolekce. Punčochy s ikonickým dvojitým G se kombinují s výraznými vzorovanými šaty, brokátové saténové košile zase s tartanovými sukněmi. Gucci nabídlo spektrum stylů pro všechny generace – od decentních siluet s balónovými rukávy a midi délkami po odvážné outfity plné transparentních materiálů, hlubokých výstřihů a třpytivých detailů.
Materiálová rozmanitost byla taktéž neomezená. Samet, hedvábí, žakár, satén a krajka v zářivých odstínech dokonale vystihly talent florentských textilních mistrů. Logo Gucci, ačkoli méně dominantní, se harmonicky integrovalo do látek i kožených doplňků. Novinkou byla kabelka Gucci Giglio, inspirovaná symbolem Florencie, lilií. Šperky vznikly ve spolupráci s Pomellato a odkazují na archivní designy značky z roku 1984.
Každý detail kolekce Cruise 2026 jasně vypovídal o tom, kam Gucci míří. K návratu k velkoleposti, sebevědomí a okázalosti, jež značku vždy definovaly. Všichni tak s napětím očekávají, jak se tato vize naplno projeví v následujících kolekcích pod kreativním vedením Demny.