Fashion news: jaro 2024

Chanel reinkarnoval A Man and a Woman, Victoria Beckham představí kolekci pro Mango a český Virulent spojil síly s Lukášem Macháčkem. Ve světě také začíná politická razie proti greenwashingu, ultra rychlé módě, ba i ultra tichému luxusu.
Oli Egler
——
11. dubna 2024

Foto: Chanel

„The Iconic Bag“ od Chanel

Kampaň v hlavní roli s Penélope Cruz a Bradem Pittem byla inspirovaná filmem Clauda Leloucha A Man and a Woman (Muž a žena), který byl uveden v roce 1966 a získal Zlatou palmu na filmovém festivalu v Cannes a Oscara za nejlepší zahraniční film téhož roku. Pro Chanel tuto nadčasovou romantiku přetvořili režiséři Inez & Vinoodh – ti reinkarnovali záběry z filmu, kde se „The Iconic Bag“ ocitla ve středu záběru na stole mezi hlavními hrdiny. Tehdy se však jednalo o milovanou kabelku herečky Anouk Aimée, kterou nosila na plátně i mimo něj.Kampaň byla natočena ve slavném letovisku Deauville, kde si Mademoiselle Chanel otevřela butik s klobouky a debutovala své vůbec první haute couture kousky.

Lukáš Macháček x Virulent

27. března byla představena limitovaná kolekce ve spolupráci značky VIRULENT a návrháře Lukáše Macháčka. Kolaborace představila fúzi sportswear a luxusního oděvu s pečlivým řemeslným zpracováním a důrazem na detail. Limitovaná kolekce vznikla ve spolupráci s Preciosou, jejíž krystaly pokrývají trička, raincoaty, legíny a mikiny s MV logem vytvořeným z takřka 3 000 krystalů. „Chtěl jsem už dávno vytvořit něco luxusnějšího, ale přitom zůstat věrný své značce. Sportovní kostýmy jsou součástí runway kolekcí high end značek v rámci týdnů módy a mám radost, že i nám se podařilo vytvořit vyšší úroveň streetwear, a to ve spolupráci s lokálními tvůrci – Lukášem Macháčkem a společností Preciosa,“ řekl Otakar Šenkýř, zakladatel VIRULENT. Kolekce je k dispozici v showroomu Virulent na adrese Na Moráni 345/11 Praha 2 nebo na e-shopu

Kadeřnický salon RED a YOGAGANG spojily síly a představí novou sportovní kolekci

RED salon, který letos slaví 10. narozeniny, není jen vyhledávaným kadeřnictvím, ale také inspirativním místem pro lidi a setkávání se. Jedno takové proběhne 25. dubna v rámci pop-up party. YOGAGANG Kláry Pokorné představí svoji limitovanou sportovní kolekci „Coming in hot“. Instalace kolekce se ujme uznávaný módní návrhář Jan Černý. „S Klárou nás pojí přátelství. Myslím, že máme stejné nadšení pro práci a smysluplné projekty. Jsem ráda, že nás oslovila, abychom společně prezentovaly její kolekci. Vše do sebe zapadá. Naše desáté narozeniny chceme slavit v duchu LOVE YOUR BODY a neumím si představit lepší start než právě s Yogagangem,“ těší se Jana Šafářová, zakladatelka RED salonu a RED Concept Store. YOGAGANG pop-up party v RED salonu se uskuteční 25. dubna 2024 v 18 h.

Nová kolekce Lukáše Macháčka pro AutTalk

Módní návrhář Lukáš Macháček vytvořil kolekci MERCH na podporu nadačního fondu AutTalk Kateřiny Sokolové. Kolekce je symbolizována modrým srdcem, protože téma autismu je pro nadační fond AutTalk srdeční záležitost, a modrá je navíc barvou autismu a komunikace. Na tvorbě kolekce spolupracovali autisté Mathias Pova, Hana Rosenthal a Dodo K. Doudová. Výtěžek z prodeje bude věnován na podporu rodin pečujících o autistické děti. Předměty si můžete zakoupit na mconcept.cz. 

Late Checkout od Pilates Village

Česká fashion a lifestyle značka Pilates Village vydala novou kolekci s názvem Late Checkout. Součástí jsou trička s dlouhým rukávem se zeleným nápisem, ponožky a zelené kšiltovky, které zapadají do celkového merche brandu. Kampaň tentokrát nebyla focena v přímořském prostředí plném pláží a vysokých vln, nýbrž hlučném New Yorku. Tento kontrast však perfektně zapadl do konceptu kolekce i brandu samotného – mezi žluté taxíky, Brooklynský most a staré stanice nadzemního metra.

Victoria Beckham vytvoří kolekci pro Mango

Španělský řetězec vydá limitovanou kolekci vytvořenou s britskou návrhářkou již na konci tohoto měsíce. Prý se bude jednat o „dokonalou kolekci klasického britského luxusu“, do které bude nepochybně patřit Beckham klasika jako oversize kalhotové kostýmy či splývavé šaty, které již Beckham odhalila na sociálních sítích. V prodeji bude již koncem dubna. 

Asos a Boohoo musí dokázat své „zelené sliby“

Britští prodejci rychlé módy budou muset zřejmě změnit způsob propagace svých „ekologických kolekcí“ poté, co byli obviněni z greenwashingu. Asos Plc, Boohoo Group Plc a oděvní značka Asda George podepsaly formální dohody s Competition and Markets Authority o tom, že budou používat pouze „přesná a jasná“ tvrzení o ekologičnosti. Požadavek zahrnuje transparentnější informace, vyhýbání se vágním termínům k popisu organických nebo recyklovaných látek a používání zavádějících obrázků, jako jsou zelené listy, které naznačují, že je produkt šetrnější k životnímu prostředí, nežli je tomu ve skutečnosti. „Závazky nastavují měřítko pro to, jak by maloobchodníci s módou měli uvádět své produkty na trh, a očekáváme, že sektor jako celek – od hlavních ulic až po designové značky – ho vezme na vědomí a přehodnotí své vlastní postupy,“ řekla Sarah Cardell, generální ředitelka CMA.

Francie zvažuje právní kroky proti ultra fast fashion řetězcům Shein a Temu

Dolní komora francouzského parlamentu jednohlasně schválila návrh zákona, který požaduje postihy za ultrarychlé módní produkty. Návrh zákona požaduje postupné zvyšování sankcí až do výše 10 eur (11 dolarů) za jednotlivý kus oblečení a také zákaz reklamy na takové produkty. To vše v době, kdy Shein více než zdvojnásobil své zisky, a to na více než 2 miliardy dolarů, a v tuto chvíli již čeká na schválení pro vstup na burzu v New Yorku a Londýně. Návrh zákona přichází ve chvíli, kdy francouzské ministerstvo životního prostředí uvedlo, že navrhne Evropské unii zákaz vývozu použitého oblečení ve snaze vyřešit zhoršující se problém s odpadem z textilu. Podle tamního ministerstva ekologie Francouzi za rok vyhodí 700 000 tun oděvů, z nichž dvě třetiny končí každý rok na skládkách.

Škatulata, hejbejte se

Nemůžeme nezmínit, že Pierpaolo Piccioli v březnu opustil pozici kreativního ředitele domu Valentino. Na jeho místo byl rychle povolán bývalý kreativní ředitel Gucci – Alessandro Michele. Piccioliho odchod po 25 letech ve společnosti (kde coby kreativní ředitel působí od roku 2016) přišel uprostřed přívalu změn spojených s majitelem domu Valentino a Balmain, Mayhoola. Dům Balmain již opustili generální i marketingový ředitelé, zatímco se do týmu naopak připojil bývalý generální ředitel Chloé Riccardo Bellini v roli, která dosud nebyla oznámena. S ohledem na velké změny tak Valentino v červnu 2024 neuvede své nadcházející módní přehlídky ready-to-wear pro muže a haute couture.


Dries Van Noten opustí svou značku, aby dal příležitost mladší generaci „Chci se soustředit na všechny věci, na které jsem nikdy neměl čas. Se smutkem i radostí vám chci oznámit, že na konci června opustím svůj post. Chvíli jsem se na tento okamžik připravoval a cítím, že je čas ponechat prostor nové generaci talentů, aby přinesly svou vizi značce,“ napsal Van Noten. Své poslední defilé tak uskuteční v rámci pánské show v červnu v Paříži. Jeho nástupce zatím nebyl jmenován.

BTW: 

Novou kolekci pro Jeana Paula Gaultiera navrhl Nicolas Di Felice, umělecký ředitel značky Courrèges.

Po teprve jedné sezoně v Blumarine svou pozici kreativního ředitele opouští Walter Chiapponi. 

Loro Piana má předložit důkazy o tom, že nevykořisťuje domorodé obyvatele Peru, odkud pochází velká část produkce luxusní značky. Na základě zprávy Bloomberg Businessweek líčící to, jak se značce prý dostatečně nepodařilo zlepšit živobytí některých nejchudších pracovníků v Peru, byl kongresmanem Robertem Garciou poslán dopis ředitelství značky – v něm žádá, aby značka poskytla důkazy (o opaku) do konce dubna. Ředitelství Loro Piana naopak poznamenalo, že pomáhá zachovat populaci lam vikuní po tři desetiletí. „V posledních letech jsme také zvýšili naše investice do zavlažování, vzdělávání a infrastruktury v Peru a zavázali jsme se věnovat další zdroje ve prospěch místního obyvatelstva,“ uvedla společnost v e-mailovém prohlášení.

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu