Jména těchto designérů rezonovala módním světem ještě předtím, než vůbec dokončili univerzitu – každý z nich má svou vlastní estetiku, které se navzájem doplňují mezi sebou.
Tomáš Němec své ženy vidí jako femme fatale z noir filmu. Těsné korzety, přiléhavé, průhledné šaty a krátké sukně odhalující punčochy jsou jako stvořené pro Catherine Tramell z Basic Instinct v podání Sharon Stone nebo Kim Basinger coby Elizabeth z Nine ½ Weeks. Něčím možná dokonce modelky připoměly Madame X od Johna Singera Sargenta – za to může samet snad. Stejně svůdné a zároveň trochu pobuřující (na tehdejší dobu).
Hybrid mezi oděvem a druhou kůží silně připoměl vibe zimní kolekce Anthonyho Vaccarella pro Saint Laurent – jak materiály, tak i snad barevnou kombinací.
V době oversizu, smart casual oděvu a ugly fashion je osvěžující vidět tuto stránku femininitu – s trochou erotiky avašak bez laciné vulgárnosti.
Alexandra Gnidiaková se inspirovala postavou Toyen – její kolekce v sobě proto snoubila dualitu mužského a ženského střihu. Neuškodila ani teatrálnost některých kusů (Gnidiaková často pracuje s divadelními kostýmy) v podobě klobouků a zavinovacího pláště. Byla to velmi zajímavě zahraná partie androgenity, kdy některé kusy na ženách působily záměrně mužně a jiné, oblečené na mužském modelu, naopak velmi unisex a organicky. Do některých kusů bylo nemožné se ihned nezamilovat – overal à la kostýmové kalhoty, korzetové šaty se spadlými ramínky nebo vlněný top (působící jako starší a rozvážnější sestra vlněné bralette podprsenky, zpopularizované Katie Holmes pár sezón zpět). Dokonce i evergreen vlněného svetru a sametové, krémové sukně s krajkou byl jasným prorokem návratu 90's trendu.
Záchtným bodem kolekce Valerie Jurčíkové byla uspěchaná žena z velkoměsta, kde se proto mísilo nespočet elementů naráz – řetízky, krajka v podobě punčoch a overalů a také samet a denim. All in!
Mezi vizuálně (záměrně) herkickými modely se však rýsovaly některé výrazné favority – vrstvený top s cut out kruhem uprostřed hrudníku nebo černé, sametové šaty s art deco ornamenty rýsující křivky. Protichůdné prvky imitovali ruch a chaos města – glitter & grit, doslova. Denimová sukně na průhledném, organzovém kaftanu, saténový top s denimovými midi šortkami nebo přiléhavé, rolákové mini s 3D elementem kolem pasu. Ulice metropole jsou holt někdy chaos.