Když se Timothée Chalamet nedávno objevil s metalickou kabelkou Chanel ledabyle přehozenou přes rameno, módní svět zatajil dech. Jeho růžová puffer bunda, doplněná elegantní šálou Chanel, vypadala nejen svěže, ale především přirozeně. A právě v té nenucené eleganci možná tkví odpověď na otázku, kterou si módní experti kladou už léta: Nastal čas, aby Chanel oficiálně vstoupil do pánské módy?
Timothée efekt
„Muži a tašky Chanel jsou budoucnost,“ prohlásil nedávno jeden z nejvlivnějších insiderů módního průmyslu. A když se zamyslíte nad tím, jak se pánská móda v posledních letech proměnila, nelze nesouhlasit. Genderové hranice se stírají, unisexová móda vládne přehlídkovým molům a muži nosí Birkin kabelky stejně přirozeně jako jejich ženské protějšky. Tak proč by Chanel měl zůstat výjimkou?
Historicky vzato byla značka vždy synonymem pro ženskou eleganci. Karl Lagerfeld prý roky bojoval s majiteli Chanel, rodinou Wertheimerů, aby značku rozšířil i o pánskou linii, ale nikdy se mu to nepodařilo. Dnes je situace jiná. Luxusní domy, které se dříve soustředily výhradně na dámskou módu, se čím dál více přizpůsobují poptávce moderního muže po exkluzivitě a individualitě.

Blazyho vize
Matthieu Blazy, nový umělecký ředitel módních aktivit Chanel, by mohl být tím, kdo tuto změnu přinese. Jeho návrhy pro Bottega Veneta si získaly oddané fanoušky mezi muži i ženami, a když bylo oznámeno, že přechází k Chanel, mnozí se obávali konce jeho inovativní pánské linie. Ale je to opravdu konec? Blazy není „kreativním ředitelem dámské módy“, ale „módních aktivit“. A právě to otevírá dveře ke spekulacím, zda Chanel konečně nabídne i pánské kolekce.
Jestli existuje muž, který dokonale ztělesňuje vizi Chanel pro pánskou módu, pak je to Jacob Elordi. Na veřejnosti jsme ho několikrát viděli s kabelkou Chanel a ve své sbírce jich má hned několik. Navíc zářil v reklamní kampani na vůni N°5 po boku Margot Robbie. Jeho bezchybný vkus, přirozený šarm a schopnost nosit cokoli s naprostou nonšalancí z něj dělají ideálního ambasadora pro případnou pánskou kolekci.
Vidět ho na Rue Cambon, v ikonickém salonu Chanel, jak si vybírá smoking s jemně vetkaným logem dvojitého C, by nebylo vůbec překvapivé. A co víc, Chanel už svou přítomnost v pánském segmentu otestoval – řada Boy de Chanel, zaměřená na mužskou pleťovou péči a make-up, se prodává po celém světě, včetně butiku na Pařížské v Praze. Pokud tedy značka dokáže oslovit muže v oblasti beauty, proč by nemohla i v módě?
Jestli Chanel skutečně přinese pánskou módu, znamenalo by to nejen revoluci v rámci značky, ale také potvrzení toho, že muži v luxusní módě už nejsou pouhými okrajovými hráči. Místo, kde se snoubí elegance, inovace a tradice, by se tak mohlo stát epicentrem nové vlny pánského stylu. Možná ještě není čas na oficiální oznámení, ale jedno je jisté – muži v Chanel už nejsou jen módním experimentem, ale nedílnou součástí budoucnosti.