Evoluce stylu Mary-Kate a Ashley Olsen: od teenage ikon k The Row

Připomeňme si stylové okamžiky nejslavnějšího sesterského dua.
Linda Svobodová
——
13. června 2025

Foto: Getty Images

Kalifornské rodačky Mary-Kate a Ashley Olsen se ve filmové branži začaly pohybovat již od útlého věku, a to doslova ještě předtím, než se naučily mluvit a chodit. Jejich první společná role totiž byla v sitcomu ABC s názvem Full House, kde dvojčatům nebyl ani pouhý rok. Z důvodu splnění zákonu o dětské práci se tak při natáčení sestry střídaly, aby dodržely omezený čas. Zprvu recenze na seriál nebyly nikterak vlídné a během prvních dvou let se vysílání sitcomu nedostalo ani do žebříčku 30 nejsledovanějších televizních pořadů. Až teprve po pár letech se Full House vyšplhal na sedmé místo. V následujících letech hvězdný potenciál dvojčat nadále rostl a Hollywood nabídl spoustu možností, kde mohly být mladé „Olsenky“ obsazeny. Nadcházející seriálové a filmové role se tak točily převážně okolo jejich sesterství.

V roce 1992 vznikl snímek zasazený do vánočního období s názvem To Grandmother's House We Go (Jedeme k babičce). Dále si sestry také zahrály například v It Takes Two (Malé dohazovačky), Billboard Dad (Táta z billboardu), Passport To Paris (Výlet do Paříže) či New York Minute (Jeden den v New Yorku). S popularitou hereček rostla i jejich fanouškovská základna, která se mimo jiné zasadila o to, že se snímky Passport to Paris a Our Lips Are Sealed (Sestry v akci) zařadily mezi nejprodávanější tituly na žebříčcích videí pro děti a mládež. To, že sestry doslova ovládly branži, si začali uvědomovat i manažeři jiných společností. Prodalo se totiž doslova vše, co mělo jejich jméno či image, a to vůně, videohry, telefony a hlavně módní a beauty doplňky. Kýžená pak byla zejména jejich kolekce představená ve Walmartu v roce 2001 či vlastní řada panenek od Mattel, která vyrobila Barbie s jejich podobiznami.

Díky herectví a prodanému merchi sestry ještě během dospívání velmi zbohatly a zařadily se mezi nejmladší milionářky v Americe. I tak ovšem uvedly, že se snažily žít život normálních teenagerek, které tráví svůj volný čas s kamarády.  Období okolo roku 2012 pak můžeme považovat za pomyslný bod zlomu v jejich životě, jelikož se dvojčata rozhodla ukončit hereckou kariéru.

Fashion éra

Po odchodu z filmové branže se začaly soustředit na módní průmysl, který se stal brzy odvětvím, jež bylo sestrám velmi blízké a v němž začaly podnikat. New York Times prohlásil Mary-Kate za módní ikonu a za průkopnici tzv. „homeless“ či „boho chic“ stylu. Mary-Kate totiž byla oproti své sestře Ashley, která se držela spíše moderních či klasických střihů, více výstřední. Kromě vrstvení oblečení často volila oversize kousky, které na první pohled tvořily dojem obnošení, velké sluneční brýle či kozačky. V roce 2006 pak sestry založily značku The Row, která se stala symbolem ultra minimalistického luxusu. Rychle získala uznání a oblibu mezi módními kritiky, stylisty i celebritami. V roce 2007 pak spolu založily Elizabeth and James, která je zaměřena na mladší a více cenově dostupnou módu.

Za svou kariéru Mary-Kate a Ashley spolupracovaly i s různými módními a kosmetickými brandy. V roce 2012 se staly tvářemi francouzského módního domu Superga a vytvořily limitovanou edici tenisek. Díky usilovné práci si tak Mary-Kate a Ashley Olsen vybudovaly respektovanou pozici v módním průmyslu a jejich píle byla oceněna i několika prestižními cenami včetně CFDA Fashion Awards.

V módním průmyslu a podnikání jsou Mary-Kate a Ashley Olsen aktivní doposud. Ve veřejném prostoru se ovšem za výjimky MET gala objevují již zřídka a dávají přednost spíše soukromí. O tom mimo jiné vypovídá i jejich minimální či spíše nulová přítomnost na sociálních sítích, kdy se veřejně neangažují a kanály využívají takřka výhradně k propagaci svých módních značek.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu