Co je dnes cennější než nejnovější rtěnka nebo luxusní krém na obličej? Podle nejnovější zprávy společnosti Euromonitor International s názvem Top Global Consumer Trends 2025 je odpovědí dlouhověkost. Dlouhý a zdravý život má být jedním z klíčových wellness trendů roku 2025. Z průzkumu mezi více než 40 000 spotřebiteli vyplynulo, že lidé mají stále větší zájem o preventivní péči, snaží se zůstat fit po co nejdelší dobu a věří, že již brzy budou zdravější, než jsou dnes. Čísla hovoří jasně: 52 % dotázaných věří, že jejich zdravotní stav se do několika let zlepší (oproti 46 % v roce 2023).
Tento posun souvisí s rostoucím zájmem o preventivní, specializovaná řešení a investicemi do technologií a produktů, které pomáhají udržet tělo i mysl v kondici. Digitální zdravotní a fitness aplikace, doplňky stravy s koenzymem NAD+ a ženský segment (mateřská péče či menopauza) — to vše bude v roce 2025 získávat na síle. Přesto v sektoru neexistuje pouze jeden univerzální směr či jediné wellness dogma. Vznikají dva kontrastní, avšak stejně důležité přístupy: softcare a hardcare.
Co přinese budoucnost wellness?
Podle odhadů globální trh s wellness poroste ze současných 5,6 bilionu dolarů až na 8,5 bilionu v roce 2027. Pro většinu lidí se přitom wellness stalo naprostou prioritou. Každý hledá efektivní způsoby, jak skloubit péči o tělo i duši, a jedním dechem se inspiruje novými technologiemi, které nabízejí třeba reálnou zpětnou vazbu v podobě koučinku v reálném čase.
Vstupujeme tak do nové éry, kdy se vyspělé technologie prolínají s holistickým přístupem ke zdraví – a to jako nikdy dříve. Neznamená to ale, že by existoval pouze jeden jediný způsob, jak přistupovat k péči o sebe. Naopak. Global Wellness Summit definuje dvě sílící, na první pohled protikladné tendence: softcare – jemnější, pomalejší a emočně orientovaný přístup. A oproti tomu hardcare – razantnější, technologicky vyspělý a na výkon zaměřený přístup. Obě cesty ovšem sdílejí společný cíl: usilovat o dlouhý, zdravý a kvalitní život.
Softcare: jemné pohlazení pro duši
Mnozí z nás vyrostli v kultuře, která glorifikuje tvrdou práci, přesčasy a neustálou produktivitu jako cestu k úspěchu. Nové generace si ale uvědomují, že stoprocentní nasazení v pracovní sféře dlouhodobě vede k vyhoření – a že pro zachování fyzického i duševního zdraví je potřeba vyváženost mezi prací a soukromím.
V softcare (či tzv. soft living) jde právě o toto hledání rovnováhy. Tato filozofie nabádá k pravidelnému zařazení klidových aktivit, které přinášejí radost a pohodu, aniž by člověk musel neustále podávat výkony nebo se vystavovat tlaku. Může jít o jógu, meditace, Lazy Girl Workout, vedení deníku, pálení svíček, dlouhé procházky, ale i bed rotting – tedy prospat, prolenošit nebo prostě jen strávit den v posteli, pokud je to potřeba k mentálnímu odpočinku. Softcare tak klade důraz na emoční a sociální well-being – a jeho popularitu podtrhují miliony zhlédnutí na TikToku.
Hardcare: technologické maximum pro vaše tělo
Zatímco softcare se soustředí na pocity, myšlenky a vytváření vztahů s okolím i se sebou samými, hardcare představuje protipól. Tento přístup se zaměřuje na optimalizaci, výkon, data a výsledky. Místo naslouchání emocím a intuici se tu preferují vědecké metody, chytré aplikace, nositelná elektronika (wearables) a biohacking.
Stoupenci hardcare milují hi-tech LED masky, biohacking, zlepšování výkonnosti a důsledné měření vlastních ukazatelů zdraví — od počtu kroků, srdečního tepu či hladiny glukózy až po hladiny stresu. Neustálé sledování osobních metrik může částečně vycházet z nedůvěry vůči státním zdravotnickým systémům po covidu-19, a tak se lidé konečně snaží převzít zodpovědnost do svých rukou.
Proto roste popularita fitness koučinku s umělou inteligencí, virtuálních realit pro meditaci či headbandů pro neurostimulaci.

Digitální health tracking
Jak upozorňuje Euromonitor International, jedním z hlavních center zájmu v roce 2025 budou chytré hodinky, náramky a aplikace, které dokážou sledovat třeba kroky, hladinu cukru v krvi, spánek, hormonální cyklus či úroveň stresu.
Od roku 2020 se u generace Z zvýšil podíl uživatelů nositelných zařízení z 18 % na 27 % v roce 2024; mileniálové pak vykázali nárůst z 27 % na 33 %. Velkými hráči jsou firmy jako Apple, Oura, Whoop, Flo či Garmin, které nabízejí analýzy v reálném čase a personalizované rady. Další etapou je zapojení umělé inteligence – ta by mohla zpřesnit měření a potenciálně i odhalit rizika problémů s klouby či oběhovou soustavou dříve, než se objeví vážné příznaky.
NAD+ a další doplňky stravy
Trh s vitamíny a doplňky stravy má podle odhadů Euromonitoru do konce roku 2025 dosáhnout globální hodnoty až 139,9 miliardy dolarů (oproti 127,2 miliardy v roce 2024). Lidé hledají cílená řešení – ať už se týkají fyzických změn, psychické pohody, nebo nutriční podpory.
NAD+ je v současnosti jednou z nejprobíranějších složek. Tato látka se využívá v kosmetických produktech (značky jako Invity či Intuisse) i v doplňcích stravy, jako jsou For Vital či Longevity české topmodelky Pavlíny Němcové. V praxi má pomáhat s opravou kožních buněk, buněčným metabolismem a vitalitou. Nejúčinnější formou aplikace jsou však infuze, které nabízí například IEM Spa v Praze. Mezi oblíbené terapie patří multivitaminový infuzní koktejl, který se zaměřuje na nedostatek mikroživin a podporuje trávení. Tento super roztok vitamínů, minerálů, stopových prvků a unikátní molekuly NAD+ přispívá ke správné látkové výměně pro tvorbu energie, podporuje normální hormonální činnost, obranyschopnost a imunitu organismu. Komplex vitamínů skupiny B podporuje nervový systém a udržuje mozek zdravý, zatímco vitamín C a kyselina listová působí jako antioxidanty. Biotin podporuje růst a kvalitu vlasů a rovněž přispívá ke správné látkové výměně pro tvorbu energie. Pro optimální výsledky se doporučuje podstoupit terapii 1-2krát týdně, ideálně pak celkem 10-15 infuzí.
Ženské zdraví: prostor pro inovaci
Dalším významným segmentem, který Euromonitor označuje jako zásadní, je právě ženské zdraví. Kategorizuje ho do několika oblastí – od mateřské péče až po podporu během menopauzy. „Dosud tabuizované či opomíjené aspekty, jako je sexuální zdraví, duševní pohoda nebo menopauza, získávají stále větší pozornost,“ říká Irina Barbalova, globální vedoucí pro zdraví a krásu v Euromonitor International.
Start-up Issaviva se například spojil se společností Joylux a v roce 2023 uvedl na trh domácí zařízení využívající červené světlo, které podporuje produkci kolagenu a elastinu ve vaginální tkáni, čímž napomáhá snižovat některé nepříjemné projevy menopauzy.
Značka Vichy rozšiřuje řadu Neovadiol o tři krémy a sérum speciálně naformulované pro péči o pleť během období peri- a postmenopauzy. Pro matky pak vznikla platforma Mamalift, jež nabízí personalizovaný terapeutický plán s cílem zmírnit úzkosti a poporodní deprese. Aplikace umožňuje sledování spánku, nálad či denních aktivit; dohlížejí na to akreditovaní kouči a terapeuti, kteří tak ženám pomáhají lépe zvládat přechod do mateřství. Pozadu nezůstává ani česká značka výživových doplňků WeCare, která vyrukuje s tobolkami nejúčinnějších přírodních ingrediencí pro zmírnění nepříjemných projevů menopauzy a pro celkové zlepšení komfortu v tomto náročném období.
Budoucnost wellness je tedy pestrá a proměnlivá. Rozprostírá se od svíčkami prosvětlené jógové místnosti až po high-tech laboratoře analyzující naše DNA. Ať už preferujete cestu klidu, anebo milujete technologický pokrok, hlavním cílem zůstává jediné: délka a kvalita života. A rok 2025 naznačuje, že wellness konečně přestává být výsadou vybraných a stává se neoddělitelnou součástí našeho každodenního života.