Martina Polachová: CESTA DO LABORATOŘÍ POD ŠIRÝM NEBEM

Návštěva zahrad na jihu Francie, z nichž čerpá svou klíčovou ingredienci značka Chanel, byla na mém wishlistu už delší dobu. Nyní si zážitek, který nadevše předčil má očekávání, můžu odškrtnout. I když se tam kdykoli ráda vrátím.
Martina Polachová, Katie Intner
——
16. dubna 2024

Foto: Chanel

Moje představa byla taková, že se přesuneme do městečka Gaujacq na úpatí Pyrenejí, kde nám odborníci z výzkumného týmu představí onu unikátní farmu, na níž pěstují vyhlášené kamélie, a poodkryjí ještě pár dalších tajemství spojených se zákulisím péče o pleť. Skutečnost však byla mnohem zajímavější.

Výlet začal netypicky, ve vyhrazeném vagónu Chanel v TGV jedoucím z Paříže na jih do cílové destinace Biarritz. Během té nás čekal nejen skvělý servírovaný oběd, ale také „hand spa“ – uvolňující masáž rukou doprovázená wellness playlistem linoucím se ze sluchátek.
Následující den, před odjezdem ze sluncem rozpáleného Biarritzu, kde jsme bydleli, přišlo jedno mírně překvapivé upozornění. V hodinu cesty vzdáleném Gaujacq totiž údajně bývá nestálé klima a teplotní rozdíl může dělat až sedm stupňů. Zdánlivá nepříjemnost, která se nám naštěstí vyhnula, však paradoxně velmi přeje právě kaméliím. Ne náhodou vznikla Chanel Camellia Farm zrovna v této oblasti.

PŘÍRODA JAKO NEJLEPŠÍ LABORATOŘ

Už při vstupu na farmu je zřejmé, že se zde odkaz jednoduchosti a autenticity Gabrielle Chanel zachoval. A zároveň rozvinul. Zatímco totiž značka zůstává věrná kořenům, přizpůsobuje se požadavkům moderního světa.
Kamélie jako nejoblíbenější květina Mademoiselle Chanel, která se stala nejen symbolem značky, ale postupně také důležitou součástí některých přípravků péče o pleť, odstartovala v roce 1998 spolupráci s hlavním botanikem a mezinárodním odborníkem na kamélie, Jeanem Thobym. Unikátní zimní zahrada čítá přes dva tisíce odrůd – dalo by se říct, že jde o takový živý archiv vášně Gabrielle Chanel pro tuto květinu. Mimochodem, i Thoby potvrzuje, že klima v Gaujacq je známé častými srážkami po celý rok, současně bezvětřím a nestálými teplotami.

Během procházky zahradou plnou všemožných druhů kamélií se pochopitelně zastaví u té, kterou považuje za skutečný botanický poklad, a sice Camellia japonica Alba Plena. Tato hvězda celé farmy, která kvete i v zimě, má stále zelené listy, ale především vyniká výjimečnými hydratačními vlastnostmi, se díky tomu stala hlavní aktivní složkou řady Hydra Beauty.

V přenádherné záplavě květů pochopitelně nemůže Jean Thoby minout ani další klíčovou krásku – Camellia japonica „Czar“, základ řady N°1 de Chanel. Extrakt z červené kamélie významně zlepšující buněčnou vitalitu, hydrataci a posilující obranyschopnost tedy, jinými slovy, pomáhá pokožce se zlepšením její pružnosti, zářivosti a se snížením výskytu vrásek či viditelnosti pórů.

Přehlídku kamélií a lahodný tříchodový oběd z lokálních surovin vystřídalo setkání s jiným stěžejním členem výzkumných laboratoří. Philippe Grandry, jako provozní manažer farmy, se s námi podělil o postřehy týkající se odborných a etických sítí dodavatelů rostlin a také biologické rozmanitosti. Navíc, protože příroda není obývána pouze rostlinami, zdůraznil Grandry i okolní ekosystém a fakt, že kamélie umožnily návrat četného hmyzu, jež rovněž zvyšuje bohatost půdy. Zkrátka nejen rostliny, ale také fauna a pochopitelně i tým mužů a žen, kteří zde pracují, vkládají své hodnoty a odbornost do služeb kamélie.

Následovala návštěva laboratoře fytoanalýzy Gaujacq s ředitelem pro inovace a vývoj aktivních látek Chanel Nicolou Fuzzatim, kde se spojení mezi pokročilým výzkumem značky a jejím závazkem k pěstování přírodních surovin naplno projevilo. Stačilo vidět, jak se pečlivě pěstované rostliny přeměňují na vysoce kvalitní účinné složky, a o transformačních schopnostech péče o pleť nebylo nejmenších pochyb.
Později odpoledne jsme se také ponořili do praktického workshopu. Udržet totiž ekosystém farmy naživu – nejen nyní, ale i v příštích deseti letech, kdy bude třeba řešit změny klimatu – předpokládá také vytváření obydlí pro hmyz. A v tomto směru jsme měli možnost přiložit ruku k dílu.

„Sky laboratory“, jak jsem se přesvědčila, není pouze zařízením pro výzkum a vytváření nových kosmetických produktů, ale hlavně je základem vize značky Chanel, která vnímá krásu jako wellness pro tělo i mysl. Přístup je velmi holistický, ctí bohaté dědictví, ale zároveň přijímá výzvy udržitelnosti a inovací. A být svědkem toho, jak značka doslova i přeneseně kultivuje krásu a vyvíjí se, je nesmírně inspirativní.

Martina Polachová

Beauty redaktorka Harper’s Bazaar na stránkách i webu sdílí se čtenáři velkou lásku ke kosmetice a péči o sebe. Zastánkyně přirozenosti, minimalismu a dobrého spánku je kromě jiného milovnicí zimy a sportů na sněhu, rychlých aut, upraveného obočí, kvalitního červeného (vína), intimity i skrytého jiskření.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu