Královna světa krásy Barbara Sturm: Medicína byla vždy mé poslání, jen dnes jsem také podnikatelka
Foto: archiv značky
Foto: archiv značky
Holčička z východního Německa, která díky hodinám stráveným v laboratoři dobyla Hollywood, dnes svými vlajkovými butiky úspěšně „kolonizuje“ metropole jako Londýn, New York a Los Angeles. Její příběh by byl fascinující předlohou motivační literatury nebo minisérie na Netflixu.
Doktorka Barbara Sturm vytrvale hlásá své motto „chraňte svoji kůži a ona vás bude také chránit“. V srpnu roku 2006 uvedla na trh svůj dnes již legendární protizánětlivý produkt MC1, který vyvinula ještě jako ortopedka, ale uplatnila jej ve sféře dermatologie. O rok později představila světu tzv. Vampire Facial, kterým vpravuje krevní plazmu obohacenou o živiny zpět do pokožky, čímž ji revitalizuje. Na veletrhu v Düsseldorfu uvedla svůj první komplexní krém na obličej a po něm již následoval počátek terapií známých jako „Sturm Facials“, které se od roku 2018 staly neodmyslitelnou součástí zákulisí příprav předávání cen Americké filmové akademie.
Barbara stihla úspěšné desetiletí završit otevřením prvního vlajkového butiku v New Yorku a velkolepé centrály v Düsseldorfu. V jejích spa centrech si podávají dveře zástupy sofistikovaných influencerů a talentovaných osobností, jako jsou public speaker lady Kinvara Balfour, redaktor Vogue a spisovatel Raven Smith nebo zakladatelka platformy Flowerbx a bývalá ředitelka PR Toma Forda Whitney Bromberg Hawkings. Právě s pomocí Whitney Barbara zazářila v kampani Mother Nature se svojí dcerou Pepper. Barbaru Sturm v jejím prvním českém interview vyzpovídal kreativní konzultant Milosh Harajda.
Sledovala jsem svou babičku, jak míchá různé masti a krémy, protože pracovala v lékárně. Vyrůstala jsem obklopená přírodou a babička mě všechno o stromech a rostlinách naučila. Milovala jsem to. Nikdo by však nepomyslel, že ze mě vyroste ortopedka. Jako malá jsem totiž byla hodně klučičí a jsem taková dodnes. Dalo by se říci, že jsem přesným opakem „beauty junkie“. V běžném životě ani nenosím make-up. Moje desetiletá dcera Pepper mi často říká: „Mami, dej si prosím aspoň řasenku, vypadáš daleko krásnější.“ Když mám nalíčené oči, moje dítě hned přiskočí a dává mi polibky.
Živě si vybavuji moment, kdy jsme se na slunci spálili a máma nás natírala panthenolem, který vytvářel pěnu a měl velmi specifickou vůni. To mě v čase okamžitě přenese zpět.
Měla jsem v tom naprosto jasno už jako čtyřletá. Jinou možnost jsem si nikdy nepřipustila. Nejprve jsem si představovala, že budu pediatričkou, ale to se změnilo, když jsem jako třiadvacetiletá měla své vlastní dítě. Tehdy jsem se rozhodla, že pediatričkou nikdy nebudu. Lámalo by mi to každý den srdce, v práci bych nezvládla každý den čelit smrti. Cítila jsem, že se musím vydat „bezpečnějším“ směrem, tak jsem se stala ortopedkou.
K ortopedii jsem inklinovala přirozeně, neboť jsem odmala milovala sporty. Hodně času jsem trávila v laboratoři výzkumem a poznatky jsem přenesla do estetické dermatologie. Oběma směrům – ortopedii i dermatologii – jsem se věnovala paralelně. Nejdřív byl můj hlavní záběr ortopedie, ale když jsem vyvinula svůj první protizánětlivý lék MC1, postupně se to překlopilo.
Upřímně, moje lékařská praxe mi vždy zabírala veškerý čas a nikdy jsem nezvládala ještě navíc sledovat trh s kosmetikou. V ambulanci jsem reagovala na specifické požadavky pacientů a musela jsem se ujistit, že řešení a produkty, které navrhnu, budou odpovídat mým osobním nárokům.
Ano. Trápila mě extrémně suchá pleť a pigmentové skvrny. Nic z dostupných produktů na trhu na to nezabíralo. Zeptala jsem se na recepturu své babičky a ta mi dala několik tipů a návodů, jak krém namíchat. Zapojila jsem do výzkumu svůj tým v laboratoři a emulze, kterou jsme vytvořili, změnila mou pleť doslova ze dne na den. Stejný krém jsem aplikovala svým pacientům. Postupně mě začali žádat o další produkty a řešení a portfolio se začalo rozrůstat.
Hned v úvodu jsem se rozhodla obrátit se na Net-a-Porter, protože jsem potřebovala spolehlivého distributora. Mnoho lidí mě odrazovalo s tím, že taková platforma mě nikdy nepřijme. Musela jsem vést svou kliniku, takže na otázky logistiky mi nezbývalo mnoho času. Po dlouhých jednáních nás ovšem Net-a-Porter na svůj seznam zařadil a pravidla hry se okamžitě změnila. Portfolio Dr. Barbara Sturm bylo najednou dostupné celému světu. Byl to velký moment, který všechno akceleroval.
Úplně prvním byl režisér Oliver Stone. Jednou z prvních hvězd, která s námi začala spolupracovat, byla Cher. A dnes už mám všechny hvězdy v mobilu. Od Oscarů v roce 2018 spolupracujeme v oblasti skincare servisu a připravujeme hvězdy na červený koberec. V úplných začátcích jsme neměli své spa ani obchod, takže největší problém bylo najít adekvátní zázemí a sestavit tým. Jedním z prvních klientů z červeného koberce byl Johnny Depp. Probíhalo to velmi vtipně. Hrál pro nás na kytaru, než mu na tváři zaschla maska. Publikoval to na svém Instagramu a spustila se lavina...
Medicína byla mé poslání a dnes jsem kromě lékařky i podnikatelka. Srdcem jsem ale stále hlavně lékařkou. Když za mnou někdo přijde a řekne mi o svých problémech, okamžitě mám nutkání to řešit a nabídnout ty nejlepší ingredience. Když za mnou přišla herečka Angela Bassett s větou „tvé produkty mi změnily život“, pochopila jsem, že jediný upgrade, který jí ještě můžu nabídnout, je vytvořit emulzi přímo pro tón její pleti. Výzkum jsem zaměřila na pleť bohatou na melanin a vytvořili jsme řadu produktů,
která je upravena pro tento typ kůže. Angela s námi v průběhu celého vývoje spolupracovala.
Stále propaguji životní styl předcházející zánětům. Dopřejte si osmihodinový spánek. Vyhýbejte se stresu. Zdravě se stravujte. Já sama jsem vegetariánkou od svých šestnácti let.
Každý den si aplikuji kapky proti slunečním paprskům a vyhýbám se polednímu slunci, ovšem nemůžeme zase slunce démonizovat. Potřebujeme jej pro fungování imunitního systému a zdravý stav kostí. Z L. A. ale pravidelně utíkám do Evropy a hodně času trávím v Londýně.
O estetiku obchodů se postaral můj bratr, který je architekt. Přesně ví, co se mi líbí, a většinou jsem nadšená už při jeho prvních návrzích. Každý z našich butiků respektuje kontext, historii a genia loci daného místa a čtvrti, kde vznikal. Můj hlavní plán je nyní otevřít druhý butik v New Yorku a s týmem zrovna připravujeme letní pop-up v ikonickém přístavu v Saint Tropez.
Moje máma.