Eau de Magnolia: Nejlepší parfémy s magnolií

Květina symbolizující čistotu a urozenost patří mezi velmi oblíbené ingredience (nejen) v niche parfumerii. Pro milovníky svěžích vůní se nejlépe páruje s citrusy, růží, jasmínem a bergamotem a pro fanoušky hlubších vůní vynikne s ambrou, oudem nebo pepřem.
Oli Egler
——
27. října 2025

Foto: Profimedia

Aroma magnolie je čisté, krémově bílé a přitom plné skryté síly – jako tekuté hedvábí, které na kůži pohladí svěžím vánkem. Magnolie není jen květinou. Je symbolem, příběhem i ingrediencí, kterou parfuméři po celém světě považují za esenci ženskosti, čistoty a vznešenosti.

Původ jména a cesta kolem světa

Majestátní magnoliový strom, původem z Asie a Severní Ameriky, má jemné růžové, bílé nebo krémově zbarvené květy ve tvaru tulipánu nebo hvězdy. Květ dosahuje až třiceti centimetrů v průměru, a přesto působí křehce a étericky. Samotný název pochází od jména francouzského botanika Pierra Magnola, který tento strom klasifikoval již roku 1703 latinským názvem Magnolia grandiflora, tedy „velkokvětá magnolie“. 

V Číně byla magnolie po staletí symbolem čistoty a urozenosti, často se objevovala v čajových rituálech i tradiční medicíně. Evropu uchvátila až v 17. století, kdy ji přivezli mořeplavci a botanici z Asie. Od té doby její přítomnost zjemňuje zahrady, skleníky i flakony nejvybranějších parfémů.

Umění zachytit nepolapitelnou vůni

Vůně magnolie je delikátní a proměnlivá. Získat z květu čistý esenciální olej je možné pouze destilací, ale výtěžnost je tak nízká, že se jedná o jednu z nejdražších ingrediencí na světě. Proto dnes parfuméři vytvářejí magnoliové akordy i sami – precizní směsi přírodních i syntetických složek, které napodobují charakter květu v celé jeho komplexnosti.
Výsledkem je jemně krémová, květinová vůně s dotekem citrusů a dřeva. Magnolie se chová jako most mezi svěžestí jara a teplem ženské pokožky – sofistikovaná, ale nikdy okázalá.
Magnolie se nejčastěji objevuje v luxusních niche parfémech, kde může zazářit sama nebo v doprovodu tónů, které podtrhují její rafinovanost – citrusy, bílé květy, jemné pižmo či pikantní růžový pepř. V kombinaci s ovocnými nebo kořenitými notami vytváří vůni, která je ženská i unisex, moderní i nadčasová.

Rozmanitost druhů a charakterů

Každý druh magnolie má svůj vlastní příběh i vonný podpis.

Magnolia grandiflora – svěží, krémová, evokující letní rána v jižních zahradách.

Magnolia champaca – hlubší, exotická a téměř smyslně kořenitá, často oblíbená v orientálních parfémech.

Magnolia liliiflora – jemná, pudrová a lehce ovocná, ideální pro moderní vůně s nádechem minimalismu.


Mezi nejznámější parfémy s magnolií patří například Eau de Magnolia z dílny Frédérica Mallea, která je je poctou svěžesti a přirozené eleganci. Malle zde spojuje magnolii s jiskřivými tóny bergamotu a citronu, zatímco v základu se objevují vetiver a pačuli, které dodávají kompozici hloubku a odvahu. Podobné spojení vytvořil i parfumér Quentin Bisch pro Kenzo. Jeho Ciel Magnolia v sobě také snoubí bergamot a citron, které se postupně rozvíjejí do jemného květinového srdce a zakončují v měkkých tónech pižma a vanilky.
Slavný je také L’Instant de Guerlain, vytvořený v Maison Guerlain, který sází na slunečný, jantarový charakter magnolie, ve spolupráci s jasmínem, ylang-ylangem a dominantní sladkostí medu a vanilky, s vyváženým hlubším tónem santalového dřeva.

Louise Turner pro Chloé navrhla Atelier des Fleurs Magnolia, kde se propojují šťavnaté akcenty hrušky a broskve s rafinovaným srdcem magnolie, zatímco bílé dřevo a ambra dodávají vůni hřejivost a hloubku. A nakonec Mathilde Laurent, nos domu Cartier, představila Pur Magnolia v její nejčistší podobě: coby jemně rozkvetlou svěží květinu, jejíž tóny vynikají pouze na minimalistickém pozadí lehkých citrusů.
Za zmínku stojí také Wulong Cha X od Nishane, BATAILLE od Nicolase Beaulieu pro Bastille,  Blue Tea od The Merchant of Venice nebo Magnolia od Santa Maria Novella. Tuto květinu však naleznete i v mnoha luxusních vůních slavných domu – Mojave Ghost a Inflorescence od Byredo, Flora Gorgeous od Gucci, Miracle od Lancôme nebo J'adore Parfum d'Eau od Dior. Na lokálním trhu ji Martin Švach implementoval do parfému MÚZA pro KINTSUGI Perfumes a v parfému SOOO FRESH ji najdeme i u lokálního brandu Manufaktura. 

Oli Egler

Tři věci, které ji nikdy nepřestanou fascinovat, jsou módní historie, kultovní filmy a to, jak někdo může přežít jediný den na bezkofeinové kávě.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu