Beauty Insider #34: Jenna Ortega vás naučí nosit lesklé rty, LV debutuje s Pat McGrath a český Perfect Styling přichází s prvním produktem

Vítejte v poprázdninové realitě, kdy jsme se dočkali debutu make-upu Louis Vuitton, redefinice lesklých rtů v podání Dior a prvního českého stylingového must-have pro vlasy. Tomu říkám dobrý ročník!
Josef Šlaich
——
2. září 2025

Louis Vuitton uvádí make-up kolekci s Pat McGrath

Nová sezóna začíná skutečně velkolepě. Když Louis Vuitton vstupuje na beauty scénu, pak si můžete být jistí, že to bude výjimečné a s velkou dávkou expertízy. Legendární make-up artistka Pat McGrath se ujímá nově vytvořené role kreativní ředitelky kosmetiky. Už více než 20 let určuje beauty looky přehlídek tohoto domu a posledních pět let pracovala v zákulisí na vývoji nové linie La Beauté.

Středobodem kolekce je rtěnka. Nabídka čítá 55 odstínů, což je jemná narážka na římské číslice LV. Výběr doplňuje deset balzámů na rty s lehkým leskem a osm palet očních stínů, každá složená ze tří neutrálních tónů a jedné výrazné akcentní barvy, což je typické pro McGrath a její přístup k líčení. „Jde o to vyvolat emoce,“ vysvětluje. Její nadšení je cítit v každém detailu. Pro McGrath je tento projekt víc než jen další milník. Stála sice u zrodu kosmetických linií značek Armani, Dolce & Gabbana a Gucci, ale La Beauté je pro ni jedinečná.

La Beauté Louis Vuitton

„Byla jsem vždy posedlá těmi nejmenšími detaily – dokonalou texturou, správným množstvím pigmentů, pocitem při aplikaci,“ říká. „Miluji přemýšlet o formulích jinak. A přesně to jsme tady dovedli k dokonalosti.“ V rámci vývoje měla McGrath možnost ponořit se hluboko do historických archivů Louis Vuitton. Od kosmetických taštiček z roku 1854 přes pudřenky, štětce až po zrcátka z 20. let. Krása byla součástí DNA domu odjakživa, chyběl jen make-up. Až dosud.

Obzvlášť výjimečné je, že každý produkt je koncipován jako dědictví a je znovu doplnitelný. Rtěnky jsou zasazené do kožených pouzder, doplněných o minikufříky a pečlivě zpracované obaly. Kožené neceséry obsahují ručně vyrobené štětce i matující ubrousky. Rtěnka má vlastní vůni, kterou naformuloval mistr parfumér Jacques Cavallier Belletrud, stojící za celou kolekcí butikových parfémů Louis Vuitton. Vytvořil jemnou vonnou signaturu z mimózy, růže a jasmínu. „Vytvořit vůni pro rty je otázkou rovnováhy. Musí mít intimní, smyslný dotek, nikoli hlasité gesto,“ vysvětluje. McGrath doplňuje: „Tohle je teprve začátek. Tvoříme něco nadčasového, co přináší luxus do každodenního života. Těšte se na další novinky.“

(Kolekce La Beauté Louis Vuitton je k dostání od 29. srpna ve vybraných buticích Louis Vuitton a na Louisvuitton.com.)

Světová premiéra

Parfémový průmysl letos na podzim pokládá jednu zásadní otázku: dá se budoucnost hledat v hedvábně sladkých gurmánských tónech, nebo v syrové kůži a dřevité hloubce? Pokud patříte k týmu kožené, odpověď už existuje. Samum, novinka značky Anomalia, debutuje ve světové premiéře v pražském Ingredients a do zbytku světa dorazí až příští rok. Tahle vůně se neptá, jestli jste připraveni. Šafrán a skořice v úvodu přinášejí jiskru, sladká pralinka ji obrušuje do lákavého kontrastu. V srdci se rozehrává dialog růže, vonokvětky a kadidla, jejichž intenzitu podtrhuje kůže se vším, co k ní patří. Temnota, elegance, vzpurnost. Na pozadí se rozlévá cedrové dřevo, pačuli, papyrus a mech. Samum si vybere ten, kdo nechce splynout s davem. 

Samum Anomalia Ingredients

Perfektní styling Made in CZ

Na českém trhu se v posledních letech objevila celá řada prémiových lokálních skincare značek a doplňků stravy. Oblast haircare zatím nicméně zůstala tak trochu v ústraní. Chyběl brand, který by spojil profesionální know-how, lokální výrobu a skutečný smysl pro detail. První krok k nápravě přichází s Perfect Styling, značkou kadeřníků Sandry a Jiřího Prágra, kteří po více než deseti letech zkušeností v salonech uvedli svůj debutový produkt Powder Matt Paste. Unisexová pasta kombinuje lehkost pudru s flexibilní fixací a vytváří přirozeně matný efekt bez zatížení. Funguje tak univerzálně na ženách i mužích, delších i kratších účesech. Vůni vybírali přímo se svými klienty v salonu. „Chtěli jsme vytvořit produkt, který bude fungovat v rukou profesionálů i běžných klientů. Produkt, který udrží účes přesně tak, jak chcete – a přitom ochrání vlasy,“ říká Sandra, spoluzakladatelka značky Perfect Styling. Sympatické je, že se značka hlásí k filozofii „never mass-produced“, takže se vyrábí ručně v Česku a v malých sériích. A co víc? Zakladatelé v zákulisí pracují na dalším produktu. Nemůžu se dočkat! 

Perfect Styling

Dozvuky léta

Mandlový olej do sprchy od L’Occitane se stal jedním z těch produktů, které se z koupelny nikdy nevytratí. Patří mezi stálice, po nichž saháme s potěšením znovu a znovu. A právě proto je zpráva o nové mandlové mlze na vlasy a tělo radostnou novinkou pro všechny fanoušky. Voňavé multifunkční misty dnes jednoznačně rezonují beauty scénou a tato verze zahalí smysly jemnou, gurmánskou vůní čerstvých mandlí, která dokáže navodit atmosféru prodlouženého léta. Její lehká, nelepivá textura se hodí jak na pokožku, tak na vlasy a funguje jako ideální doplněk k vaší oblíbené mandlové rutině.

L’Occitane vlasový a tělový mist mandle

Šajny šajny šajny

„Celkový dojem musí působit luxusně,“ říká Peter Philips, kreativní a image ředitel Dior make-up, když vysvětluje, co dnes znamená trend lesklých rtů v podání nové rtěnky Dior Rouge On Stage (k dostání od září). Žádný třpyt. Žádný zrcadlový lesk. Po návratu lip glossů na scénu přichází jejich sofistikovanější kapitola. Philips mluví o „lichotivých texturách, intenzivních závojích světla a elegantních odstínech“, tedy nude, růžové dřevo, cihlová červená nebo jemná hnědá. Stačí lehký dotek lesku, který odráží světlo a opticky dodává objem.

Pro dosažení efektu doporučuje používat každý den balzám nebo olej, občas peeling. Při aplikaci méně kontury, více světla. Barvu táhnout lehce přes přirozenou linii rtů, aby právě tam zachytila světlo a vytvořila liftingový efekt bez tužky. Jeho trikem jsou i stíny – dvě až tři kontrastní barvy nanesené vedle sebe a jemně rozblendované, tmavší vně, světlejší uvnitř. Výsledek? Napětí, hloubka a hedvábná plasticita. Philips dodává, že sebelepší hra se rty vyžaduje soustředění a platí pravidlo buď oči, nebo ústa. Obojí dohromady potřebuje kompletně sladěný make-up. A finální rada? „Jsem klasik. Rty a nehty ve stejném tónu. Dnes téměř zapomenuté gesto, právě proto tak výjimečné.“

Dior Rouge On Stage

Dohladka s Philips Lumea

Patnáct let je v kosmetickém průmyslu celá věčnost. A přesto se zdá, že Philips Lumea nikdy nebyla aktuálnější než dnes, kdy se komfort a svoboda stávají stejně důležitými hodnotami jako estetika. IPL technologie, která kdysi působila futuristicky, je dnes běžnou součástí koupelen milionů žen i mužů. Nová generace Lumea IPL 9900 posouvá hranice ještě dál. Nabízí redukci chloupků až o 92 % po třech ošetřeních a přidává funkci SkinAI, jež pomocí umělé inteligence analyzuje pleť a vede uživatele k precizním výsledkům.

Dermatoložka Barbora Grillová připomíná, že technologie je klinicky testovaná a vhodná i pro citlivou pokožku, což dává celé kategorii nový kredit. Philips svou kampaň staví na skutečných příbězích a zdůrazňuje, že hladká pokožka není jen výsadou žen. Sportovci i muži v běžném životě dnes využívají Lumeu stejně často. Ať už kvůli výkonu, estetice, nebo pohodlí. A pokud platí, že luxus je v roce 2025 definován časem a nezávislostí, pak je Lumea jejich dokonalým symbolem.

Philips Lumea IPL 9900

K sobě blíž

Parfémová voda, sprchový gel, tělové mléko, vlasová mlha nebo krém na ruce – způsobů, jak si užít vůni Fleur de Peau, je nespočet. Teď se k nim přidává i toaletní voda, nejčistší interpretace ikonické kompozice Diptyque (k dostání v butiku ve Vězeňské 6, Praha 1) inspirované bájí o Psyché a Erosovi. Bílé pižmo se tu propojuje s růžovým pepřem a jiskřivou mandarinkou, které na pokožce rozehrávají křehké, intimní aroma. Celou řadu navíc doplňuje znovuplnitelný tuhý parfém. Aplikujte ho prsty na pulsní body a užijte si tuhle čistou pižmovou vůni jen sami pro sebe. 

xoxo Paris

Paris Hilton se vrací na beauty scénu v plné síle. Tentokrát ne jako DJka nebo hvězda reality show. Místo toho si do svého CV může připsat novou kolonku coby globální ambasadorka vlasové značky Paul Mitchell. Nová kampaň, na jejímž stylingu se podílela kadeřnice Sienree Du, vzdává hold hairstylistům a jejich práci. Na fotkách se tak slavná dědička hotelového impéria chlubí různými účesy od hollywoodských vln přes sportovní vysoký culík až po grafický bob. Sama Paris dodává, že jde o oslavu sebevědomí, zábavy a zároveň podporu dobré věci, protože spolupráce zahrnuje příspěvek na pomoc obětem požárů v LA. 

Calvin Klein chce pozornost (nejen) Gen Z

Znáte ten pocit, když na vás z regálu mrkne pastelová lahvička tělové mlhy a vám je jasné, že právě tohle je vstupenka do beauty světa nové generace? Přesně na to teď sází Calvin Klein. Značka, která definovala 90. léta kampaněmi s Kate Moss a Christy Turlington, se vrací k mládí. Tentokrát ne skrze kultovní Obsession nebo CK One, ale rovnou se čtyřmi novými mlhami na tělo a vlasy. Formule obohacená o glycerin odkazuje na současný boom tělové péče a lahvičky v monochromatických tónech oranžové, růžové, modré a zelené připomínají pas boxerek CK. „Chtěli jsme vytvořit něco jednoduchého a přístupného, stejně jako naše spodní prádlo,“ prohlásil Javier Zotes Ciancas, senior viceprezident divize vůní Calvin Klein. Po úspěchu Sol de Janeiro nebo Phlur je jasné, že tělové mlhy nejsou jen sezónním hitem. Tato kategorie formuje celé nákupní chování generace Z. Calvin Klein teď jen přidává svou vlastní verzi. Minimalistickou, chic a připravenou stát se další posedlostí. Přidáte se?

Studio 54 znovu ožívá

Valentino Beauty se 10. září vrátí do New Yorku, aby na jedinou noc otevřelo legendární Studio 54 a připomnělo jeho éru nespoutané radosti, svobody a individuality. Důvodem je uvedení limitované Rendez-Vous Ivory Collection 2025, která obléká vůně Born in Roma Donna a Uomo do slonovinově bílých flakonů se zlatým akcentem. Donna propojuje pomerančový květ, marshmallow akord a madagaskarskou vanilku, zatímco Uomo staví na bergamotu, lavandinu a kouřově-dřevitém tónu krbu. Součástí kolekce je i nová podoba rtěnky Spike Valentino Ivory ve třech odstínech – od hřejivé toffee pink přes terrazzo red až po třpytivý rose-gold topper. Kampaň zachycená Carlijn Jacobs s topmodelkou Adut Akech vzdává hold elektrizující atmosféře proslulého extravagantního klubu, kde si svého času užívali nočního života světové celebrity, včetně Andyho Warhola, Elizabeth Taylor a Michaela Jacksona.

Valentino Beauty Rendez-Vous Ivory Collection 2025

One/Size míří do ČR!

„Koukej, One/Size bude konečně v Česku!“ vykřikla moje kamarádka Eva během našeho oběda a mávala mi netrpělivě telefonem před obličejem. Přesně takhle začínají beauty momenty, na které se čeká roky. Patrick Starrr, make-up umělec, influencer a ikona youtubové generace, přivádí svou značku One/Size do českých parfumerií Sephora. Označte si do kalendáře leden 2026. Bestseller Until Dawn Setting Spray, který vydrží i noční taneční maraton, pudr Turn Up the Base milovaný vizážisty a proslulá paletka Visionary – nic z toho už nebude nutné objednávat ze zahraničí.

Pozvánka do cukrárny

Na každou vůni od Oliviera Crespa se vždycky těším. Baví mě jeho přístup k ingrediencím i příběhy, které tento francouzský parfémář vypráví, zejména pak v rámci své vlastní značky Akro (prodává MySkino), jež založil se svou dcerou Anaïs. Hlavním tématem jsou závislosti. Po vůních evokujících citronové dortíčky, čokoládu, sex, THC, tetování, pití čaje a nekonečné prázdniny přichází niche brand s další kreací doslova nabitou emocemi. Parfémový extrakt Crush je pozvánkou do francouzské cukrárny, kde se servírují růžové makronky. Křupavá skořápka těchto sladkých pochoutek v sobě ukrývá lahodnou vůni růžových okvětních lístků, a to spolu s ganáží z růžové vody připravené omámit chuťové pohárky svou jemnou chutí a vůní. Ačkoliv nejsem fanouškem sladkých gurmánských vůní, tahle závislost mě nadchla a věřím, že se jen tak neomrzí. A jak by také mohla, vždyť Cresp si vysloužil přezdívku král gurmánů právem.

Akro Crush MySkino

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu