Šetrné odlíčení: Bioderma x Victoria Beckham
Legendární micelární voda Sensibio H2O značky Bioderma slaví 30. narozeniny ve velkém stylu. U této příležitosti spojila síly se svou dlouholetou fanynkou a módní ikonou Victorií Beckham, která navrhla její exkluzivní limitovanou edici. „Používám ji každý den. Je to produkt, kterému skutečně věřím. Právě proto jsme společně se značkou Bioderma vytvořili limitovanou edici s mým monogramem,“ dodává úspěšná návrhářka. Oblíbená voda, jejíž jedno balení se prodá každou vteřinu, šetrně čistí a zklidňuje i tu nejcitlivější pleť. S originálním designem inspirovaným stylem VB se tak péče o pleť stává ještě elegantnějším rituálem. Limitka je k dostání ve vybraných lékárnách.

Malé radosti
Poslední dobou se často přistihnu, jak si prohlížím kabelky lidí kolem sebe. Fascinuje mě, jak se během posledních let proměnila definice módního doplňku. Rok 2025 v tomhle ohledu patří odvážné kreativitě. Vidíme kožené přívěsky připomínající malé sochy, barevné Labubu charms, ale i designové tags známých módních domů, co svými miniaturními detaily prozrazují náš vkus a osobnost. Teď do tohoto trendu bravurně vstoupil Dior a spojil příjemné s užitečným. Sběratelská limitovaná edice multifunkčního balzámu Le Baume v elegantním gumovém pouzdře s ikonickým motivem Toile de Jouy je nově opatřená praktickým kovovým klipem. Díky tomu se tenhle hydratační krém na obličej, ruce, rty a tělo s tygří trávou okamžitě proměňuje ve fashion statement. Připněte si ho na kabelku nebo rovnou na oblečení, užívejte si pohledy okolí a hlavně to, jak šikovně kombinuje luxus a praktičnost. A tak pokaždé, když po něm sáhnete, připomene vám, že i ten nejběžnější okamžik, jako je hydratace pokožky, se může proměnit v nezapomenutelný zážitek – přesně jak si to kdysi Monsieur Dior představoval.

Kate Winslet věří kolagenu Oslo Skin Lab
Kate Winslet se nikdy nebála jít proti proudu hollywoodských pravidel, ať už šlo o nekompromisní komentáře na téma přehnaných beauty standardů, nebo její vlastní péči o pleť. Není proto divu, že jako nová ambasadorka kolagenového prášku The Solution od značky Oslo Skin Lab otevřeně přiznává, jak moc byla vůči podobným doplňkům stravy skeptická. „Vždycky jsem trochu pochybovala o účincích kolagenu, ale od chvíle, kdy jsem začala užívat The Solution, mě doslova ohromily výsledky. Lidé říkají věci jako: ‚Vypadáš odpočatě a tvoje pleť září,‘ přitom ve skutečnosti jsem momentálně vyčerpaná a pracuju na třech projektech najednou. Dokonce i kamarádka nedávno při plavání komentovala, že vypadám opravdu zpevněně, a zajímalo ji, jak cvičím. Musela jsem se smát, protože jsem sotva zvládla za poslední měsíce jít na procházku,“ říká s úsměvem Kate.
Její přístup k péči o krásu zůstává stejně nenucený a přirozený jako ona sama: „Nikdy se nehodnotím kriticky, to už mám dávno za sebou. Dnes se snažím starat hlavně zevnitř a být k sobě laskavá; negativita podle mě vede k ošklivým myšlenkám i pocitům. Lidé, kteří jsou laskaví, soucitní a zvědaví, jsou podle mě ti nejkrásnější,“ dodává s typickým britským humorem.

Citlivá záležitost
Tak dlouho jsem pátral po sprchovém gelu, který by moji citlivou pokožku po umytí zanechal bez nepříjemného svědění, zarudnutí nebo nutkavé potřeby se okamžitě namazat tělovým mlékem, až jsem na něj konečně narazil přímo v lékárně. Eucerin pH5 Sprchový gel & olej díky svému vyváženému složení s dexpanthenolem a přírodními oleji okamžitě zklidňuje, hydratuje a posiluje ochrannou bariéru kůže. S tímto produktem odpadla každodenní rutina panického nanášení tělového krému po sprchování – pokožka už konečně netáhne, nesvědí a zůstává příjemně vláčná celý den.

Běžet s dobou
O tom, že Češi dokážou doběhnout světové trendy, a někdy je dokonce předběhnout, už dávno není pochyb. Beauty scéna se totiž stále častěji propojuje s nečekanými oblastmi života a tahle spolupráce je toho perfektním příkladem. Český parfumérský dům Kintsugi překvapil spojením s běžeckým klubem Yakshy Love Them Running, aby společně vytvořili parfém Tempo, určený (nejen) těm, kteří mají městský běh v krvi. Energická směs vavřínu, šalvěje a fíku vám dodá nejen sílu doběhnout do cíle, ale také návykovou auru, s níž můžete rovnou zamířit na kávu nebo brunch. Natáhněte na sebe mikinu UVU Club, na nohy nazujte tenisky ON – potkáme se před Goodlokem.

Good hair day
Ať už vám vydržela posedlost dokonale rovnými glass hair sotva týden, beach waves se nikdy nepovedly tak, jak jste si představovali, nebo vám klasická foukaná zrovna dnes nevyšla, existuje jedna beauty jistota. Pořádný skřipec do vlasů zachrání situaci vždy. Česká značka Goia Studio (prodává goiastudio.com), založená přímo v srdci Prahy, vyrábí vlasové skřipce, které nejen skvěle vypadají, ale díky materiálu z acetátu celulózy jsou zároveň ekologické, hypoalergenní a šetrné k vlasům. Nadčasový design pozvedne každý outfit od pracovního meetingu přes rychlé pochůzky ve městě až po luxusní večerní event.

Zase ty exosomy
Pokud jste o nich ještě neslyšeli, představte si je jako miniaturní kurýry DHL, kteří precizně dopravují informace mezi buňkami a zajišťují, že pokožka dostane přesně to, co potřebuje ke své regeneraci. Tyto drobné buněčné váčky, přenášející růstové faktory a signální molekuly, jsou momentálně považovány za jeden z nejúčinnějších způsobů, jak dodat pleti nový život a eliminovat zánětlivé procesy v těle – proto po nich šílí beauty editorky, dermatologové i celebrity po celém světě. Můj nejnovější objev? Japonská pěna Awa Essence od Beauty Esthe Pro Labo (prodává byfemme.cz), která díky obsahu neuvěřitelných 430 milionů exosomů posouvá péči o pleť na dosud nepoznanou úroveň. Revoluční složení pěny zahrnuje kromě placentárních exosomů také silný antioxidant astaxanthin a jedenáct aminokyselin, čímž přepisuje doposud zažitá pravidla regenerace pokožky obličeje a hlavy. Jinými slovy, tohle je koktejl, po kterém vaše pleť dostane přesně tu message, na kterou tak dlouho čekala.

Nude definice
Letošní rok je bohatý na konturky, co dělají jedním tahem tak božské rty, že si možná na injekci s výplní ani nevzpomenete. Legendární make-up artistka Gucci Westman rozšiřuje svou značku Westman Atelier o řadu nových konturovacích tužek na rty Lip Shape Lip Liners (k dostání od června v Ingredients). Konturky přicházejí v osmi odstínech inspirovaných přirozenými tóny rtů a díky mikronizovaným pigmentům s jemnou voskovou texturou slibují dokonalé orámování bez rozmazávání a s dlouhotrvající výdrží. Westman svou novinkou reaguje na rostoucí trend plných, jemně přetažených rtů, které se po vzoru modelek z devadesátých let znovu staly hitem. Její rada zní jasně: vyberte odstín blízký barvě vašich rtů, jemně je orámujte a pak konturu lehce rozmažte prstem či štětcem, abyste dosáhli co nejpřirozenějšího výsledku. Konturky se podle beauty editorů už nyní řadí mezi to nejlepší, co můžete aktuálně na trhu najít.

Pánská volenka
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak voní aktuálně nejsledovanější muž Hollywoodu a partner Kylie Jenner, Timothée Chalamet? Odpověď možná přináší Chanel se svým novým univerzálním balzámem v limitované edici k pánské vůni Bleu de Chanel. Voní tak neodolatelně, že by mohl stát za vznikem téhle překvapivé romance. Parfémovaný balzám vyniká bohatou texturou s hydratačním extraktem z japonských zelených citrusů a můžete ho použít na ruce, vlasy nebo vousy. Výsledkem je svěží dřevitá vůně, která evokuje přesně tu cool energii, co možná okouzlila i Kylie.

Maso bylo jen začátek: Nicola Formichetti míří do MAC Cosmetics
Když značka MAC Cosmetics oznámila, že jejím novým globálním kreativním ředitelem bude Nicola Formichetti, beauty svět zpozorněl. Není se čemu divit, Formichetti totiž není jen módní vizionář, ale hlavně člověk, který stvořil jeden z nejdiskutovanějších outfitů všech dob – legendární meat dress Lady Gaga pro MTV Video Music Awards v roce 2010. Po úspěšných štacích v módních domech Diesel či Mugler teď Formichetti nastupuje do MAC, kde hodlá dále posouvat hranice make-upu, kultury i společenských standardů. „MAC vždy podporoval lidi a komunity, které posouvají kulturu vpřed,“ komentoval své jmenování sám Formichetti. Jestli dokázal obléct popovou ikonu do syrového hovězího, pak MAC čeká hodně nečekaných a provokativních překvapení.

Cool lips
Přestože beauty trendy přicházejí a odcházejí, jeden zůstává neměnný. Lesklé, šťavnaté rty pořád kralují. Dermatologové nabízejí řešení v podobě výplní s kyselinou hyaluronovou, kosmetické značky oleje na rty pro maxi lesklou pusu. Glossier tuhle myšlenku posouvá dál a představuje Lip Glaze (k dostání na glossier.com), novou generaci lip oilů, která spojuje komfort olejové textury se svěžím chladivým efektem. Oleje z meruňkových a malinových semínek společně s tekutým bambuckým máslem dodávají rtům dokonalou hydrataci, zatímco patentovaná složka Chilled Glaze zajišťuje příjemný osvěžující pocit. V nabídce je šest odstínů, od transparentních až po sytější barvy, ideálních na vrstvení nebo samostatné nošení. Který je náš favorit? Ujíždíme na průhledném Icy a lila odstínu Frosty.

Beauty flash news
Charlotte Tilbury vs. Huda Beauty: Konec beauty války o nejsilnější fixační sprej! V kosmetickém průmyslu neplatí jen rčení, že „krása je v očích toho, kdo se dívá“ – občas záleží také na tom, kdo se dívá nejpozorněji. Americká regulace reklamy (NAD) nyní vyhověla stížnosti značky Charlotte Tilbury na konkurenční Huda Beauty, která se na sociálních sítích pochlubila tvrzením influencerky, že její Easy Bake Setting Spray je „nejsilnějším fixačním sprejem všech dob“ a lepší než Airbrush Flawless Setting Spray od Charlotte Tilbury. Po rychlém zásahu NAD Huda Beauty tyto výroky dobrovolně stáhla. Kosmetická bitva na TikToku tak skončila smírem – alespoň prozatím.
Church & Dwight kupuje trendy dezinfekce Touchland: Gigant Church & Dwight, pod který spadají značky jako Batiste nebo Nair, kupuje za 700 milionů dolarů oblíbený brand dezinfekcí Touchland. Značka si získala popularitu mezi generacemi Gen-Z a Gen Alpha díky stylovým balením a vůním jako peppermint mocha nebo vanilkový květ. Celková cena akvizice se může díky bonusům za prodeje vyšplhat až na 880 milionů dolarů.
Shiseido hlásí propad, Drunk Elephant ztrácí popularitu: Shiseido ve svých výsledcích za první čtvrtletí oznámilo pokles tržeb o 8,5 procenta, který byl způsoben především oslabením trhu v USA, Evropě a Číně. Nejvíce postiženou značkou byla Drunk Elephant, jejíž tržby se propadly o 65 procent. Bývalý bestseller skupiny měl problémy už v roce 2024, kdy se kvůli nedostatku zásob propadly prodeje o 25 procent. Podle analytiků za poklesem stojí i změna cílové skupiny – značka svou virální popularitou mezi Gen-Z a Gen Alpha odradila původní zákazníky z řad mileniálů a generace X.
Značka Cosmoss Kate Moss má potíže:
Beauty značka Cosmoss, kterou v roce 2022 založila supermodelka a ikona devadesátých let Kate Moss, se pravděpodobně potýká s problémy. Její produkty se nyní na internetu objevují s až 75% slevou a oficiální web již přestal přijímat objednávky. Značka Cosmoss, zahrnující například parfém Sacred Mist a obličejový olej Golden Nectar, zatím zůstává dostupná u vybraných prodejců po celém světě. Mateřská společnost Cosmoss Group Ltd navíc dosud nezveřejnila povinné finanční výsledky, což spekulace o nejisté budoucnosti brandu ještě posiluje.