Beauty Insider #18: Drake má vlastní parfém, Louis Vuitton nechal promluvit konvalinky

Od hedvábných pudrů Gucci Westman přes revoluční konvalinku Louis Vuitton až po polibek à la française od Violette_Fr: beauty svět právě objevuje kouzlo nenápadnosti, intimity a tichého luxusu.
Josef Šlaich
——
6. května 2025

Pudrová revoluce Gucci Westman

Pudry měly dlouhá léta na beauty scéně nepěknou pověst. Obvykle se jim vyhýbají všichni, kdo touží po svěží, autenticky vypadající pleti, protože jen málokdy působí nenápadně a přirozeně. Gucci Westman, jedna z nejrespektovanějších světových vizážistek, však tento mýtus úspěšně boří. Její značka Westman Atelier (prodává Ingredients) teď uvádí Powder Duos, paletky dvou odstínů, které k sobě jemně ladí, vzájemně se doplňují a vytvářejí na tváři efekt druhé kůže.

„Používání dvou různých tónů na tvářích je jako práce s přirozeným světlem a stínem. Jemný kontrast mezi tmavším a světlejším odstínem zvýrazňuje kontury obličeje a vdechuje pokožce život,“ radí Gucci Westman. Každá paletka nabízí dvě pečlivě sladěné barvy, jejichž texturu popisuje jako hedvábnou a téměř nepostřehnutelnou na pleti. Pudry jsou navíc obohacené o rostlinný skvalan, speciální efektní pigmenty a vulkanický kámen. Ty společně efektivně absorbují přebytečný maz a zajišťují matný, ale přesto zářivý finiš.

Gucci Westman ve své tvorbě neustále zdůrazňuje přirozenost a eleganci bez zbytečných komplikací. I novinka Powder Duos dokonale vystihuje její filozofii, že líčení by nemělo maskovat, nýbrž pouze jemně zdůrazňovat individualitu. „Je to pudrový produkt pro lidi, kteří pudry vlastně nemají rádi,“ shrnuje oblíbená vizážistka hvězd jako Nicole Kidman, Jennifer Aniston, Anne Hathaway a Reese Witherspoon. K dostání je celkem šest odstínů, přičemž vedle rozhodně nešlápnete s kultovním Petal a Biscuit.

Westman Atelier Powder Duos

Tichá síla

Zatímco se svět parfémů často předhání v hlasitosti, značka Louis Vuitton se rozhodla vsadit na tichý půvab konvalinky, květiny, jež byla až dosud považována za němou královnu parfumerie. Díky revoluční metodě extrakce, vyvinuté exkluzivně ve francouzském Grasse, parfémář Jacques Cavallier Belletrud poprvé umožnil této subtilní rostlině rozeznít se naplno. Konvalinka se v nové vůni eLVes Louis Vuitton snoubí s bohatostí bulharské růže a růže stolisté, jejichž okvětní plátky extrahované inovativní CO₂ technologií vytvářejí jemnou hru mezi hedvábnou hebkostí a ostrou rafinovaností. Akord černého rybízu, broskve a kokosového mléka dodává celkové kompozici radostnou svěžest, zatímco skořice a zázvor jí propůjčují dynamiku a hřejivou intenzitu.

Parfumérský mistr Jacques Cavallier Belletrud popisuje novou kreaci jako „vůni nesoucí emoce a pozitivní poselství a každému umožňuje psát svůj vlastní příběh“. Vysoce čistý ambroxan podtrhuje ambiciózní kompozici a vnáší do ní moderní smyslnost a hloubku, umocněnou pačuli v elegantním závěru. Parfém eLVes (k dostání od 17. května v buticích Louis Vuitton a na louisvuitton.com) je jako manifest odvážného umění,  co nechává mluvit i zdánlivě tiché hlasy přírody.

Louis Vuitton eLVes perfume

Polibek à la française

Balzámy Bisou od Violette_Fr se díky autentickému francouzskému „just-kissed“ efektu proměnily v beauty senzaci sociálních sítí. Oblíbená kolekce se právě teď rozrostla o odstín Mon Chéri, který barvou čokoládou obalených višní evokuje pařížskou nonšalanci a smyslnost. „Mon Chéri je elegantní, nadčasový, a přitom výrazný – přesně vystihuje filozofii naší značky, která překračuje hranice věku a stylu,“ říká zakladatelka Violette Serrat.

Violette_Fr Bisou Mon Chéri

Francouzské léto

Než módní dům Celine 6. července v Paříži odhalí netrpělivě očekávanou novou kolekci Michaela Ridera, zkracujeme si čekání objevováním nejnovější vůně značky Un Été Français (k dostání v buticích Celine). Olfaktorická reminiscence bezstarostných letních dní strávených na jihu Francie evokuje sluncem prohřátou pokožku, jemnou slanost mořského vzduchu a dlouhá odpoledne zahalená lehkostí mládí. Hlavní tóny neroli, sametové vanilky a středomořské kručinky, něžného keře s delikátně kokosovým aromatem, vytvářejí dojem toho nejluxusnějšího opalovacího krému, jaký si vůbec dokážete představit.

Celine Un Été Français

Síla sesterství 

Skutečná ženská síla spočívá v umění radovat se z úspěchu druhých, pomáhat si a společně růst. Přesně na této myšlence staví nová kampaň značky Kneipp, která připomíná, že podpora a laskavost mezi ženami přináší víc než soupeření a závist. „Abychom mohly rozdávat pozitivní energii, musíme ji samy nejprve načerpat.“ Třeba během krátkého, ale intenzivního sprchového rituálu. Sprchové gely inspirované aromaterapií a chromoterapií aktivují hned čtyři smysly najednou. Vůně esenciálních olejů probouzí čich, kapky vody příjemně dopadají na pokožku, zvuk vody pomáhá uklidnit mysl a barvy, jako svěží oranžová nebo relaxační modrá, harmonizují náladu.

Harper's Bazaar tip: Vyzkoušejte ráno střídání teplé a studené vody pro osvěžení a lepší cirkulaci krve nebo večer příjemně teplou sprchu pro dokonalé uvolnění.

V zajetí slunce

Pokud vás trápí pigmentové skvrny, jistě jste již zkusili různé způsoby, jak se jich zbavit. Od laserových procedur až po chemické peelingy. Pravda je ale taková, že i nejmodernější metody odstranění tmavých skvrn přijdou vniveč, pokud pleť neochráníte před dalším působením ultrafialového záření. Inovativní řešení přináší La Roche-Posay s novinkou Anthelios UVMUNE 400 Fluid SPF 50+. Poskytuje extrémně vysokou ochranu díky převratné technologii Mexoryl 400 a  zároveň aktivně působí proti pigmentacím. Patentovaná látka Melasyl efektivně tlumí tvorbu melaninu, čímž redukuje již existující skvrny a předchází vzniku nových. Pokožka je při pravidelném používání sjednocená, svěží a chráněná před škodlivými dlouhovlnnými paprsky UVA, které pronikají hluboko do buněk a způsobují jejich poškození a stárnutí.

La Roche-Posay Anthelios UVMUNE 400 Fluid SPF 50+

Na dobré vlně

Legendární Hoola bronzer si vybavuji z dob, kdy ještě mobilní telefony nebyly prodloužením naší ruky a Instagram existoval leda tak v představách sci-fi nadšenců. Dnes, po téměř pětadvaceti letech, Benefit (prodává Sephora) přináší jeho sofistikovanějšího sourozence v podobě bronzing balzámu Hoola Wave. Jeho krémová textura při kontaktu s pletí zázračně mění konzistenci v sametový pudr. Nanášení připomíná dotek mořské pěny. Lehký, osvěžující a překvapivě bezchybně sjednocující. Po prvním tahu štětcem budete vypadat, jako kdybyste poslední týdny strávili na Capri a čas se odpočítával jen od jednoho západu slunce ke druhému.

Benefit Hoola Wave Sephora

Hotline summer

Když Drake zpíval o pozdních nočních telefonátech v hitu Hotline Bling, možná ještě netušil, že podobně návykový může být i jeho nový parfém. Kanadský rapper totiž právě debutoval v parfumérském světě s vůní Summer Mink ze své značky Better World Fragrance House. Společně s renomovaným parfumérem Michaelem Carbym ze švýcarské společnosti Givaudan vytvořili parfém, který spojuje svěží letní atmosféru s hřejivostí kožešiny. Dvě zdánlivě protichůdné nálady jsou stejně překvapivé jako Drakeův hudební styl. V úvodu se rozezní osvěžující tóny italských citrusů, šalvěje a petitgrainu připomínající letní rána na tropické pláži, zatímco srdce kompozice vibruje intenzivním duetem růžového oleje a jasmínu sambac, navozujícím dojem luxusní kožešiny přehozené přes ramena. Celkový rytmus vůně zakončují hluboké tóny vetiveru, pižma a ambroxanu. 

Drake Better World Fragrance House Summer Mink

Just add plant milk

Dokonalé ráno může mít různé podoby. Někdy je to šálek čerstvě připraveného cappuccina, jindy zase dlouhá sprcha s vůní, která evokuje oblíbenou kavárnu. Přesně na této myšlence staví nečekaná spolupráce mezi beauty gigantem Dove a Chamberlain Coffee (k dostání pouze v USA), značkou populární influencerky Emmy Chamberlain. Výsledkem je kolekce tělových mycích sprchových gelů na bázi rostlinného mléka, obohacených vůněmi inspirovanými kavárenskými specialitami a gurmánskými dezerty. Nabízí kombinace jako ovesné mléko s lesním ovocem, kokosové mléko s cukrovým liči, kurkumové mléko s citronem nebo mandlové mléko se zeleným jablkem. Jaká bude vaše objednávka?

Dove Emma Chamberlain

Architektura vůní

Francouzská značka Diptyque znovu posouvá hranice domácí parfumerie a představuje elegantní tyčinkové difuzéry v modernizovaném designu. Propracovaný skleněný flakon odráží ikonický ovál známý z legendárních svíček a přichází rovnou ve třech objemech – subtilní varianta 100 ml decentně provoní intimní kouty, zatímco 200ml verze snadno obohatí vůní jakoukoliv místnost běžné velikosti. Největší, dvoulitrový formát se s grácií ujme role hlavního objektu ve velkých otevřených prostorách. Lahvičky lze navíc opakovaně plnit, což umožňuje měnit vůni podle nálady nebo ročního období a zároveň představuje šetrný přístup k životnímu prostředí. Kromě zavedených favoritů, jako jsou Figuier, Baies, Roses či Fleur d'Oranger, rozšířila kolekci hřejivá, smyslně orientální kompozice Ambre. Vítanou novinkou je také praktický uzávěr z čirého skla umožňující kdykoli elegantně pozastavit šíření vůně a uvolnit ji až ve chvíli, kdy po ní znovu zatoužíte.

Diptyque

Dotek květin

Na to, abyste získali pozornost beauty insiderů na sociálních sítích, nestačí mít jen kvalitní produkt. Musíte mít snadno zapamatovatelný design. Dobře to ví značka Guerlain, která do své proslulé kolekce Aqua Allegoria právě přidala tři nové krémy na ruce v elegantních tubách, připomínajících malé včelí plástve. Stejně jako slavné vajíčko od Chanelu či oblázky od Diora, také tyto tubičky s vůněmi Rosa Verde, Mandarine Basilic nebo Rosa Rossa zaujmou na první pohled a dokonale padnou do kabelky Jacquemus či Prada. Když z nich během dne nenápadně vytáhnete hedvábně jemný, parfémovaný krém, okolí si jej okamžitě bude chtít půjčit, očichat nebo vyfotit. A tajemství krásných rukou? Jednoduché. Pravidelná aplikace krému několikrát denně. Výsledky vás mile překvapí. Ruku na to!

Guerlain Aqua Allegoria hand cream

Co je šeptem

Existují vůně, které neřeknou jediné slovo, a přesto dokáží vyprávět příběhy silněji než hlasitá prohlášení. Dánská značka Dee April (prodává Ingredients), za níž stojí designérka a parfémová vizionářka Dorte Agergaard, přichází s tichou, nenápadnou revolucí ve světě niche parfumerie. Parfémy ukryté v minimalistických flakonech bez loga i názvu nabízejí prostor pro osobní interpretaci. Stávají se dialogem mezi tím, kdo je nosí, a světem kolem něj. Ústřední vůně Parfum je harmonickou symfonií, ve které se svěží bergamot mísí s tlumenými zelenými tóny konopí, aby se vzápětí ponořily do pudrového objetí kosatce a fialky. V závěru kompozice se rozlévá hřejivá vlna vetiveru, tabáku a santalu, jež na kůži zůstává jako tichá ozvěna. Parfum I a Parfum II se nesou v podobném duchu, nenápadně intenzivní, důvěrně osobní, postupně odhalující vrstvy své komplexnosti jako příběhy vyprávěné šeptem. 

Dee April Ingredients

Beauty flash news

Hailey Bieber hledá kupce pro Rhode: Modelka Hailey Bieber zvažuje prodej své kosmetické značky Rhode, kterou založila v roce 2022. Podle důvěrných zdrojů pověřila investiční banky JPMorgan Chase a Moelis, aby našly kupce. Hodnota značky by mohla přesáhnout jednu miliardu dolarů.

Konec značky REN Clean Skincare: Unilever po 25 letech zavírá kultovní britskou značku clean beauty kosmetiky kvůli dlouhodobým problémům na trhu. Produkty zmizí z obchodů do konce září 2025.

Estée Lauder propouští: Mateřská společnost značek MAC, Clinique či The Ordinary škrtá celosvětově až 7 000 pracovních míst. Přestože úspory dosáhly již 500 milionů dolarů, prodeje nadále klesají a očekávané oživení trhu se zatím nekoná.

Puig překonává očekávání: Španělský beauty gigant Puig, který stojí za vůněmi Rabanne, Carolina Herrera a Jean Paul Gaultier, oznámil za první čtvrtletí nárůst prodejů o 8 procent na 1,21 miliardy eur, navzdory obavám trhu ze zpomalujícího růstu kosmetického průmyslu a riziku nových amerických cel.

Holly Thaggard odchází ze Supergoop: Zakladatelka oblíbené SPF značky Supergoop, Holly Thaggard, oznámila svůj odchod ze společnosti. Thaggard značku založila v roce 2005 a v roce 2021 prodala většinový podíl investičnímu fondu Blackstone.

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu