Beauty insider #11

Rtěnka Hermès jako dotek hedvábného šátku, krok navíc k pružné pleti Sydney Sweeney nebo ostře definované rysy pod taktovkou slovenské značky Envy Therapy – to a mnohem víc hýbe aktuální beauty scénou.
Josef Šlaich
——
18. března 2025

Foto: Getty Images

Teleportovaná kamélie

Gabrielle Chanel odjakživa vnímala kamélii jako symbol nadčasové elegance. A právě tato odolná květina se stala hlavní inspirací pro novou kolekci líčení Camélia Futura, na níž značka Chanel spolupracovala s make-up artistkou jménem Cécile Paravina, jež tvoří jednu třetinu kreativního týmu Cometes Collective. „Na vzhledu kamélie je něco velmi jemného a něžného, což je obzvlášť překvapivé, když uvážíte, že jde ve skutečnosti o velmi odolnou rostlinu, která se dokáže přizpůsobit a vykvést i v extrémních podmínkách. Tahle dualita je základem kolekce, která propojuje jemné, romantické rysy s chladnějšími, futurističtějšími a moderními prvky,“ vysvětluje make-up artistka.

Středobodem kolekce je exkluzivní trio tvářenek Camélia Futura s motivem ručně šitých kamélií, které hladce přechází od něžné růžové až k meruňkovému tónu. Pleť rozjasní Fluide Enlumineur v jemném růžovém tónu se zelenou iridescencí, zatímco čtveřice stínů Les 4 Ombres Utopia, ozdobená reliéfem kamélií, nabízí bohatě perleťové odstíny pro téměř kosmický efekt. Čtyři odstíny tužek Stylo Ombre Et Contour, ať už s matnými, či perleťovými pigmenty, posouvají líčení očí k odvážnějšímu, futuristickému pojetí. Na rty jsou zde dva odstíny Rouge Coco Flash, jež mají přesah od broskvové se zlatou perletí po růžovou s fialovo-modrými odlesky, a dvě verze Rouge Allure Laque – klasická růžově broskvová a odvážná růžová s kovovým třpytem. Závěrečnou tečkou se stávají dva nové odstíny ikonického laku na nehty Le Vernis ve třpytivé šedo-fialové a poloprůsvitné růžové s perleťovými částicemi, jež propojují jemné romantické tóny s odvážným futurismem a dokonale vystihují kontrast mezi křehkým vzhledem kamélie a její nezdolnou silou.

Chanel Camélia Futura

Jako dotek hedvábného šátku

Pět let poté, co značka Hermès vstoupila do světa líčení se svou kolekcí rtěnek Rouge Hermès inspirovanou kožedělným dědictvím, se tvůrci tentokrát ohlížejí po dalším ikonickém odkazu módního domu: hedvábných šátcích. Kreativní ředitel beauty oddělení Gregoris Pyrpylis navrhl průsvitnou, ale přesto výraznou formulaci, jež se inspirovala lehkostí šifonu, poddajností hedvábného twillu a zářivostí lamé. Součástí složení jsou mj. olej ze semen katránu etiopského, výtažek ze sezamu a bílého morušovníku, což dohromady přispívá k hydrataci, vyhlazení a antioxidační ochraně rtů.

Rtěnka Rouge Brillant Silky (k dostání na webu značky) se snadno vrství, takže podle nálady či příležitosti můžete volit od pouhého náznaku barvy až po sytější barevný efekt. Ikonické odstíny Rouge Hermès jako Rouge Casaque nebo Rouge H se v této nové řadě představují ve své hedvábné podobě, zatímco žhavou novinkou je Brun d’Ambre, jemný béžový odstín s hřejivým nádechem, který přirozeně rozjasní pleť. Díky speciálnímu zkosenému tvaru rtěnky a prodlouženému, štíhlému pouzdru se produkt snadno aplikuje i bez konturovací tužky, navíc balení ozdobená kovovým odleskem lze kdykoli znovu doplnit. Samotné pouzdro přichází v lehce pozměněném odstínu Rouge H a připomíná tak sté výročí tohoto odstínu. Podle Pyrpylise rtěnka skvěle zapadá do futuristických beauty looků, jaké značka předvedla na přehlídce Hermès F/W 2025, a naznačuje tak, že Hermès Beauty hodlá i nadále překvapovat neotřelými novinkami. 

Hermès Beauty Rouge Brillant Silky lipstick

Skvrny nemají šanci

Zatímco se beauty svět dosud soustředil hlavně na intenzivní péči o obličej, v poslední době se konečně začíná stejný důraz klást i na kvalitu a zdraví pokožky celého těla. Právě v tomto duchu přichází Biologique Recherche (k dostání v partnerských salonech) s inovací Cible PIGM 400, rozjasňujícícím ošetřením cíleným na oblasti, kde bývají tmavé skvrny často způsobené třením nebo odstraňováním chloupků. Nejčastěji se jedná o podpaží, lokty, kolena či stehna. Lehká, nemastná textura s aktivními složkami a příjemným roll-on aplikátorem pomáhá navrátit pokožce sjednocený tón, přičemž ji současně zklidňuje a osvěžuje. Klinické studie navíc prokázaly viditelné projasnění již po 56 dnech používání, což jasně dokládá, že novinky určené pro tělo mohou obsahovat stejně pokrokové receptury jako jejich pleťové protějšky.

Biologique Recherche Cible PIGM 400

Hola hola, Huda volá

Zakladatelka značky Huda Beauty (prodává Sephora) a jedna z nejvlivnějších osobností kosmetického průmyslu se po letech budování svého impéria vrhá do nového projektu Huda Hotline. Podcast slibuje zcela otevřený, nevyfiltrovaný pohled nejen na módní trendy, ale především na osobní zkušenosti a výzvy, které jí přinesla cesta od beauty blogerky až k uznávané byznysmence s globálním přesahem. Kattan popisuje svůj záměr jako návrat k původnímu kouzlu digitálních influencerů, kteří stavěli na ryzí autenticitě a přímé konverzaci se svou komunitou. „Chci se podělit o všechno – úspěchy, chyby i lekce, jež jsem nasbírala po cestě,“ vzkazuje. Letmé náznaky už prozrazují, že bude řeč o posouvání vlastních hranic, svobodné diskusi o standardech krásy i o tom, jak důležitou roli v jejím příběhu sehrála soudržnost fanoušků.

Huda Beauty Huda Hotline Sephora

Excentrická

Představte si, že vkročíte do venkovského domu, kde se v rohu obývacího pokoje odehrává improvizovaný salon. Hraje se tu starý jazz, podávané martini je tak suché, že by mohlo křupat, a společnost je uhrančivá jako z filmového plátna. Na poličkách v hostinském domku pak najdete řadu oprýskaných flakonků s okrovými esencemi, uschlými květy a náznakem podivně sladkého tajemství. Nová vůně Brown Flowers brooklynského parfémového domu D.S. & DURGA (prodává Ingredients) přichází s fascinující kompozicí akébie, květu divoké mrkve a sušeného cedrátu, která působí stejně dobrodružně jako návštěva tajuplného krámku v nejzapadlejší čtvrti Chinatownu. V srdci se rozvíjí hnědá orchidej, jasmín a květ kávovníku, připomínající směsici exotických přísad na zaprášeném stole, kde se mísí touha po objevování s dekadentní radostí z neznámého. Základ podtrhuje káva, kořenité tóny a  pižmo, onen záhadný prvek z Evropy, který na kůži vytváří kouřový, přitom hřejivě intimní dojem. Je to vůně pro ty, kdo se nebojí hnědého sametu, leopardích kostýmů a lehkého šílenství. Pro amatérské modernisty, kteří chtějí vyčnívat, ale přesto působit nesmírně šik. Necháte se zlákat touhle výraznou a k zbláznění dobrou excentricitou?

Brown Flowers D.S. & DURGA Ingredients

Ostře definované rysy

Domácí kosmetické přístroje zažívají celosvětový boom a spotřebitelé stále více hledají inovativní řešení, která jim umožní dosáhnout profesionálních výsledků bez nutnosti navštívit salon. Slovenská značka Envy Therapy (k dostání na envytherapy.com) dokazuje, že středoevropský trh v tomto ohledu rozhodně nezaostává. Po úspěchu LED masky nyní přichází s novinkou Envy Therapy Sculpt & Contour ION Stick, přístrojem určeným k domácí mezoterapii bez jehel. Díky kombinaci kladných a záporných iontů, vibrací a nahřívání na 42 °C pomáhá efektivně vpravovat aktivní látky z krémů či sér do hlubších vrstev pokožky, redukuje otoky, stimuluje mikrocirkulaci a zpevňuje kontury obličeje. Součástí hi-tech ošetření je i červené a modré světlo, které odpovídá různým režimům, takže lze snadno volit mezi intenzivní masáží či jemnějším ošetřením vhodným pro citlivou pleť. Ergonomický tvar a bezdrátové provedení zaručují pohodlné použití zcela bez omezení. Ať už chcete během pouhých deseti minut osvěžit unavené rysy po náročném dni, nebo ještě více znásobit účinky oblíbeného pleťového séra jako Hailey Bieber.

Envy Therapy Sculpt & Contour ION Stick

Bounce bounce

Herečka a módní ikona Sydney Sweeney odhaluje tajemství své pružné pokožky. Sérum korejské značky Laneige Bouncy & Firm Serum (prodává Sephora) staví na konceptu „collagen banking“, tedy systematické podpoře a stimulaci kolagenu v pleti, aby si uchovala mladistvý vzhled i při náročném životním stylu. Tato novinka, jež doplňuje oblíbenou řadu Bouncy & Firm (noční masku, oční péči a další hydratační hvězdy), vsází na čtveřici klíčových složek: extrakt z pivoněk, peptidovou vodu, R.E.D. flavonoid a niacinamid. Společně zajišťují důkladnou hydrataci, pomáhají posilovat kožní bariéru a zároveň stimulují produkci kolagenu, což je přesně to, co potřebujete, aby se pleť dokázala vrátit zpět do hry po každém náročném dni.

Laneige Bouncy & Firm Serum Sephora

Zdravé opálení

Nic jako zdravé opálení neexistuje. Pokud tedy nepočítáme sběratelskou edici bronzeru z jarních kolekcí či tubičku luxusního samoopalovacího gelu. Právě s tímto přístupem přichází značka Dior, která rozšiřuje řadu Solar, poctu slunné Francii a zároveň průvodce k sluncem políbené pokožce bez rizika. Zahrnuje zkrášlující olej, uklidňující balzám po opalování a inovativní samoopalovací produkty pro tvář i tělo. Největší pozornost si získává Self-Tanning Gel for the Body s duálním účinkem. Zaprvé postupně vytváří přirozený, rovnoměrný odstín díky 100% přírodnímu DHA, zadruhé se stará o zářivý finiš díky komplexu Tan Beautifier. Vzdušná textura se navíc pyšní AHA kyselinou mléčnou, jež nepřetržitě odstraňuje odumřelé kožní buňky a podtrhuje dlouhotrvající efekt. Kouzlo Azurového pobřeží je najednou doslova na dosah ruky. 

Dior Solar Self-Tanning Gel for the Body

Mléčná očista

V roce 2016 uvedla značka Glossier kultovní Milky Jelly Cleanser, který vznikl na základě přání čtenářů blogu Into The Gloss. Následně v roce 2023 rozšířila značka koncept o tuhé mýdlo Milky Jelly Cleansing Bar, vhodné na obličej i tělo. Na jaře 2025 přichází Milky Jelly Cleansing Balm, jemný, ale účinný odličovací balzám, který se během čištění při kontaktu s vodou promění z gelu v olej, poté v mléčnou emulzi, a bez námahy odstraní make-up, silnou vrstvu SPF i nečistoty z ovzduší. Ve výsledku tak dostanete promyšlený hybrid mezi klasickým odličovacím olejem, balzámem a jemným mycím gelem, což je ideální hlavně pro ty z nás, co chtějí mít rutinu co nejvíc  minimalistickou. 

Glossier Milky Jelly Cleansing Balm

Sladké sny

Nespavost a nízká kvalita spánku se staly celosvětovým problémem a přes všechny možné triky se situace moc nelepší. Podle odborníků trpí nějakou poruchou spánku přes 50 procent Čechů, přičemž ženy jsou ohroženější než muži. Bez kvalitního spánku nečekejte dobrou náladu, vybalancované hormony ani správně fungující kůži. A právě tady přichází na řadu na první pohled drobné, ale zásadní detaily. Hedvábné povlaky na polštáře, jemné gumičky nebo masky na spaní, které brání nadměrnému tření a předcházejí lámání vlasů i otiskům či předčasným vráskám na obličeji. Slip, průkopník na poli hedvábných doplňků, proto uvádí kolekci Wildflower z nejjemnějšího morušového hedvábí. Ta je cíleně navržena tak, aby posunula běžný noční rituál k dokonalosti a pomohla vám z každé minuty spánku vytěžit maximum pro zdravou a zářivou pleť.

Slip Wildflower collection

Zrcadlo, zrcadlo...

Zatímco donedávna hrála v kabelkách spíše vedlejší roli, malá kapesní zrcátka letos zažívají nečekaný návrat na výsluní. Potvrzují to nejen novinky od značek jako Rhode (Hailey Bieber kompaktní zrcátko do kabelky představila spolu s lip linery), Refy či Dries Van Noten, ale i data z Googlu a TikToku. Podle platformy Spate vzrostl zájem o compact mirrors o více než 70 % oproti loňsku, přičemž na TikToku sbírají týdně na 333 tisíc zhlédnutí a měsíčně mají 33 tisíc vyhledávání na Googlu. Ačkoli rozhodně nejsou žádnou novinkou, výrazný branding z nich dělá nečekaný malý objekt touhy.

Toaletní papír v tuzemsku

Už si je nemusíte dovážet z Itálie. Produkty Toiletpaper Beauty (prodává Bomton Beauty) konečně dorazily i k nám! Zbrusu nová kolekce kosmetiky, za níž stojí italská společnost La Bottega (lídr na trhu hotelových doplňků) a dvojice Maurizio Cattelan a Pierpaolo Ferrari z proslulého magazínu Toiletpaper, přináší výbušnou směs hravých barev a neotřelých vůní. Výrazné obaly i odvážná grafika reflektují charakteristický humor tvůrců, díky čemuž se každý váš všední rituál změní v nekonvenční zážitek. Mým favoritem je kromě kosmetických taštiček a svíček také osvěžovač tkanin s vůní fíku a levandule. Připravte se na pořádnou dávku italské extravagance. Tentokrát ovšem bez nutnosti kupovat si letenky do Milána.

Toiletpaper Beauty Bomton Beauty

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu