Louis Vuitton uvede na podzim kolekci líčení
Svět luxusní módy a krásy zažívá historický okamžik. Louis Vuitton oficiálně představuje svou první kolekci dekorativní kosmetiky, La Beauté Louis Vuitton, a do jejích čelních řad povolal jednu z nejuznávanějších osobností v oboru, Dame Pat McGrath. Ta se v zákulisí módních přehlídek pohybuje už přes dvacet let, spolupracovala se jmény jako Armani, Dolce & Gabbana či Gucci a nyní přináší své know-how přímo do domu s legendárním monogramem. Nová kolekce vznikala čtyři roky, souběžně se správou vlastní značky Pat McGrath Labs. Zkušená make-up artistka v ní zúročila vše, co se naučila během mnoha let práce pro prestižní značky. Věnuje přitom mimořádnou pozornost precizním texturám, bohaté pigmentaci a senzorickým prožitkům, aby kolekce plně odpovídala nárokům luxusní estetiky charakteristické pro Louis Vuitton.
Louis Vuitton není v oblasti krásy úplným nováčkem – parfémová divize pod vedením Jacqua Cavallier-Belletruda je ve světě vůní pojmem. Dekorativní kosmetika však až dosud v portfoliu chyběla. Pro novou kolekci se Pat McGrath inspirovala i archivními kosmetickými kufříky, historickými pudřenkami či štětci pocházejícími z raného 20. století, což se odráží v detailním zpracování i estetickém pojetí jednotlivých produktů. Základem nové řady jsou především rtěnky – vzniklo jich údajně přes pětapadesát odstínů – a k nim navazující tónované balzámy. Nechybí ani oční stíny, rozdělené do několika paletek, přičemž každá obsahuje čtyři odstíny. Typicky se odkazují na barvy a textury, které se objevují v Ghesquièrových módních kolekcích. Luxusní akcent dodávají zmíněné kožené doplňky v podobě miniaturních kufříků či pouzder na rtěnky, jež ctí historické řemeslo a tradici značky. Cílem je, aby si zákazníci mohli užít stejnou míru exkluzivity a péče, jakou zažívají při nákupu ikonických kufrů a kabelek.
La Beauté Louis Vuitton se světu oficiálně představí na podzim 2025 ve 115 vybraných obchodech po celém světě.

Může být péče o zuby konečně cool?
Beauty produkty mají své nepopiratelné kouzlo. Jen si vezměte zářivě červenou rtěnku, jedinečný parfém, nadýchaný pěnový cleanser nebo hedvábnou našlehanou texturu krému na obličej. Ale jak je na tom zubní pasta a ústní voda? U nich se léta hledí jen na funkčnost, estetika šla stranou. Udělat z každodenní rutiny luxusní rituál se rozhodla značka Aurezzi (prodává InfoKrása), za níž stojí charismatický zakladatel a zubní lékař Noel Abdayem. Podařilo se mu bravurně zkombinovat švýcarskou preciznost s 24karátovým zlatem a pečujícími složkami pro skutečně komplexní péči o zuby a dech. Vlajkovou lodí je 24karátový zubní kartáček s více než 5000 štětinami. Koncept doplňuje pasta obsahující 24karátové zlaté částečky a hydroxyapatit, ústní voda s unikátním antibakteriálním složením a pozlacený stojánek. Na čištění zubů se tak budete těšit a výsledků si všimnete na první pohled vy i váš zubař.

SOS maska na unavenou pleť
Masku si dávám ráno několikrát týdně, zatímco odpovídám na e-maily a vychutnávám si čaj. A tahle hydrogelová maska od německého doktora Augustina Badera (prodává Ingredients) se mi zalíbila natolik, že ji teď používám pravidelně. Už při prvním použití mě mile překvapilo, že perfektně drží na obličeji, neklouže a umožní mi pokračovat v práci, aniž bych se musel bát, že sjede. Největší bonus ovšem cítím v tom, jak bojuje proti únavě a zarudnutí, které mě na jaře trápí kvůli pylům a alergiím. Připisuji to hlavně patentovanému komplexu TFC8, jenž pleti dodává potřebnou hydrataci a díky omlazujícím peptidům mě zbavuje pocitu napjaté či podrážděné pokožky. Pro extra chladivý pocit ji skladuji v lednici hned vedle zelených cold press džusů z Goodloku.

Prázdniny v Římě
Ať už se procházíte od Piazza Navona k Fontáně di Trevi, nebo popíjíte espresso v zapadlé kavárně s výhledem na rušné ulice, Řím vás vždycky obejme směsí tradice a ohromující energie. Tento věčný paradox monumentální historie a současných výstřelků v sobě dokonale zachycují i nové vůně Born in Roma Extradose od Valentino Beauty. V roce 2025 nás čekají dvě odvážné iterace originálních parfémů, inspirované duchem Říma a jeho mnohostranným odkazem – Donna a Uomo. Obě vyjadřují sebevědomí generace, jež se nebojí jít na doraz a hledat výjimečnost ve své neředěné, autentické podobě. Tak jako římská scenérie dokáže obejmout různorodé styly a kontrasty, i Born in Roma Extradose vypráví příběh extravagance, která nepřestává být přirozená.
Donna rozpoutává vzpomínky na vlahý večer uprostřed antických kulis, kdy se obloha barví do růžova a rozpálené kameny zvolna chladnou. V popředí ucítíte akord kasie, který rozeznívá smysly a zve k nevázané radosti, aby se vzápětí propojil s vysoce koncentrovanou notou rumu. Ta přináší nečekanou hloubku a živočišný šarm, zatímco sladce intenzivní vanilka slouží jako jemně hřejivý základ, který z vůně dělá opojný elixír ženskosti. Uomo mezitím zůstává spjat s mystikou Říma, s jeho noční tepající atmosférou. Vetiver a levandulové srdce zde získávají koncentrovanou podobu, kterou doprovází kořeněný nádech. Vůně je dravá a nezkrotná, jako kdybyste kráčeli po dlážděných ulicích, nasávali vůni pečiva a slyšeli ozvěny vášnivého hovoru. Oba parfémy se pyšní koncentrovanou formulací, která se pevně vpije do pokožky a drží si svou podstatu dlouhé hodiny.

Slunce v kapkách
Dlouho jsem se snažil najít lehký tekutý bronzer, který nelepí, nedělá fleky a nezačne se lesknout po deseti minutách od nanesení. Všechny mé požadavky splňuje novinka Sun Tone Bronzing Drops od Westman Atelier (prodává Ingredients). Když jsem je zkoušel poprvé, hned mě nadchlo, že vůbec neobsahují třpytky a přitom pokožce dodají krásně zdravý, jemně opálený vzhled. Nejlepší je, že se dají snadno vrstvit, takže si výslednou intenzitu barvy můžete lehce regulovat. Oceňuji pečující složení s karotkovým olejem a prebiotiky. Za pár dní jsem měl pocit, že moje pleť je po aplikaci nejen opálenější, ale i hydratovanější a zklidněná. Navíc produkt perfektně drží na pleti, ať už ho nanesu přímo na krém, nebo přes lehký make-up, a žádné žmolkování se nekoná. Něco mi říká, že se barevné tubičky od Gucci Westman na poličkách v koupelně neztratí. Rozhodně si je letos přibalte na dovolenou!

Ruce vzhůru
Zpočátku jsem ho bral jen jako další krém na ruce do zásoby, ale Drunk Elephant (prodává Sephora) Therabu Buttered Reparative Hand Cream mě příjemně překvapil už při první aplikaci. Má hebkou, máslovou konzistenci, která se sice zdá hutná, ale vůbec nemastí a rychle se vstřebává. Díky pečujícím ingrediencím jako marulové máslo, ceramidy či squalan se mi ruce okamžitě zklidnily a zvláčnily, a co je možná ještě lepší, po několika týdnech používání pozoruji, že se mi vyrovnal tón pokožky. Voní po pravé vanilce, takže nepůsobí chemicky a navazuje na filozofii značky, která odmítá syntetické parfemace. A přestože jde o jednu z cenově přístupnějších novinek od Drunk Elephant, svou kvalitou se vyrovná mnohem dražším variantám.

Armaniho múza
Od května přichází značka Giorgio Armani s novou tekutou tvářenkou Luminous Silk Cheek Tint Shine, která na pleti vytváří takřka akvarelový efekt plný zářivosti a perleťového lesku. Lehce se roztírá a splyne s podkladem, takže můžete svou oblíbenou barvu vrstvit od jemného nádechu až po výrazné, uhlazené krytí s 12hodinovou výdrží. Její tajemství spočívá v unikátní akvarelové technologii a speciálních perleťových mikročástečkách. Právě ty mají schopnost měnit se podle dopadajícího světla, jako by tančily na pleti. Tvářenka se dodává ve čtyřech odstínech, od opálené růžové (Sunlit Sienna) až po jemný broskvový tón (Starlit Peach), přičemž každý z nich pleť rozzáří a vyzdvihne tak půvab vašich lícních kostí. Herečka a ambasadorka Sadie Sink si oblíbila odstín 42S Sunlit Sienna pro jeho decentně letní vibe, který dokáže navodit pocit sluncem políbené pleti i v nejzamračenějších dnech.

Pilná včelka
Ležel jsem na masážním lehátku v pražském L´Institut Guerlain na Starém Městě, obklopen tlumeným světlem a elegantní výzdobou, zatímco zkušené ruce terapeutky pečlivě masírovaly mou pokožku pomocí voňavých produktů z medové řady. V tu chvíli mi došlo, jak úzce se v této značce proplétá historie, luxus a zázračná síla přírody. Všude kolem mě se jemně zrcadlil motiv včel, které se pro Guerlain staly nejen inspirací, ale i symbolem řady Abeille Royale. A právě ze včelích úlů pochází jedna z nejcennějších surovin – výtažky medu a mateří kašičky, které díky pokročilé BlackBee Repair Technology značce umožnily vyvinout její ikonické sérum Abeille Royale Youth Watery Oil Serum.
Inovovaná verze pro rok 2025 kombinuje tři druhy medu od černých včel, vybraných pro jejich odolnost i unikátní složení, posílené o směs glykolů, adenosinu a derivát vitamínu C. Díky tomu dodává pleti intenzivní hydrataci, hebkost a zlepšuje její pružnost, aniž by byla mastná nebo se pomalu vstřebávala. Vtáhne vás svými typickými zlatými perličkami. Při roztírání se rozplynou, uvolní propolis a řadu dalších prospěšných látek a okamžitě oživí pleť. Sérum navíc staví na filozofii Guerlain chránit včely a podporovat výzkum jejich ekosystému, takže s každou kapkou nejen pečujete o svou pokožku, ale také symbolicky přispíváte k ochraně tajuplného světa včel. Když jsem po ošetření vyšel ven do rušných ulic Prahy na další schůzku, cítil jsem se jako znovuzrozený a paradoxně o krok blíž přírodě.

Druhý cleanser na obzoru
Kalifornská značka Youth to the People (prodává Sephora) vzbudila před lety pozornost svým kadeřávkovým Superfood Cleanserem. Teď spoluzakladatel Joe Cloyes přichází s podobně ambiciózním projektem, který má potenciál stát se přinejmenším stejným hitem jako původní bestseller. Nový Exfoliating + Brightening Superfruit Cleanser v sobě spojuje to nejlepší z přírody (kořen zázvoru, vitamín C, enzymy z papáji a mučenky) s vědecky podloženou směsí kyselin (salicylová, glykolová, mléčná a fytová). Výsledek? Hybridní čisticí péče, jež má nahradit i samostatný exfoliační krok. Cloyes jej popisuje jako „téměř třífázový produkt“, který navíc díky svým ingrediencím pomáhá pleť rozjasnit a projasnit. Doporučuje jej ke střídavému použití tři až čtyři večery v týdnu, podle individuální tolerance. Náročný fanoušek Youth to the People tak dostává do rukou další kousek do skládanky, který ve spojení s originálním Superfood Cleanserem slibuje docílit rozjasněné, zdravě vyhlížející pleti.

Vzpomínka na Carolyn s AI
New York je město, které intenzitou vjemů dokáže pohltit. Směsice lidských příběhů, architektury sahající do oblak i vůní téměř na každém rohu se nedá přehlédnout. Právě sem se opakovaně vrací návrhář Narciso Rodriguez, aby čerpal inspiraci pro své slavné řady parfémů. Jeho vůbec nejznámější kolekcí je for her, původně vzniklá v roce 2003 jako pocta blízké přítelkyni Carolyn Bessette-Kennedy. Chtěl v ní uchovat alespoň zlomek jejího charismatu a elegance, a tak se zrodil charakteristický základ postavený na pižmu. Na jaře 2025 se dočkáme další kapitoly v podobě for her EdP Intense. Parfumářka Sonia Constant, která s Rodriquezem vytvořila už šestnáct různých verzí for her, popisuje hlavní složku, pižmo, jako druhou kůži. Díky tomu se vonná esence přirozeně propojí s lidskou pokožkou a zůstává s nositelkou či nositelem v dlouhodobém souznění. V původní parfumerii se pižmo získávalo ze žláz kabara pižmového, což bylo dlouhodobě neudržitelné. Od 19. století se proto vyrábějí syntetické náhrady a dnes se do vývoje zapojuje dokonce i umělá inteligence.
Pro for her EdP Intense Sonia Constant využila Scent-Track technologii, aby zachytila, jak se vůně mění zhruba po čtyřech hodinách nošení, a díky tomu rozvinula správné poměry jednotlivých složek.
Constant šla ještě dál, když se rozhodla zapojit umělou inteligenci do vyvážení nových pižmových molekul Mocalone a Sylkolide. Systém se ukázal jako užitečný partner pro prvotní nástřel receptury, čímž značně urychlil experimentální fázi. Přesto zůstává vrcholná kreativita v lidských rukou. „AI sama necítí,“ říká Constant, „jen propočítává data. Lidský čichový vjem a emoce, jež parfém umí probudit, zůstanou vždy nedílně spjaté s člověkem.“
Původní záměr Narcisa Rodrigueze byl uchovat esenci milované přítelkyně v jednom flakonu. S odstupem času jej fascinují možnosti, kam až lze zajít. Ačkoli se technologie mění, lidské vjemy a vzpomínky zůstávají jádrem parfému.

Klíč k zářivé pleti
„Mým tajemstvím pro dokonalý vzhled pleti je začít se zdravou a zářivou pokožkou, takže pak nemusím skoro nic zakrývat. Svěží pleť je na prvním místě. The Cell Rejuvenating Illuminator je jako univerzální klíč k maximální péči o pleť a díky jeho zářivému finiši, podobnému filtrům na sociálních sítích, vypadá skvostně i na nahé pokožce,“ říká Victoria Beckham o svém svatém grálu, rozjasňujícím krému, který naformulovala společně s německým profesorem Augustinem Baderem. Patentovaná technologie TFC8 prolíná ty nejpokročilejší poznatky ve smart-aging medicíně s přívětivou texturou, jež funguje jako skvělá předehra pro make-up. Tři harmonické odstíny reagují na různé potřeby pleti: některé spíše podtrhnou její svěžest, jiné ji opticky projasní nebo obohatí o výraznější třpyt se špetkou barvy.
