Jeden z nejvýraznějších momentů erotického thrilleru Babygirl, v hlavní roli s Nicole Kidman, překvapivě není žádná ze sexuálních scén. Není to ani scéna s mlékem, která už nyní vzbudila nemalou pozornost. Je to okamžik, kdy Samuel, objekt sexuální posedlosti Romy (hrané právě Nicole Kidman), ztvárněný 28letým Harrisem Dickinsonem, tančí nahoře bez na nezapomenutelný hit George Michaela Father Figure.
Scéna je výrazná z mnoha důvodů – nejen díky Dickinsonovu nenucenému pohybu, který připomíná taneční kreace Barryho Keoghana ve finále filmu Saltburn, ale i díky tomu, jak odhaluje tajemství jeho sex-appealu: řetěz kolem krku. Když Dickinson tancuje a pohupuje se, kamera se soustředí jen na jeho horní polovinu těla, přičemž záměrně přibližuje tetování a jediný viditelný prvek outfitu – řetěz. Tento výkon je určen nejen pro oči diváků, ale hlavně pro Romy, která sedí na židli a pozoruje ho, jako by byla na soukromém představení tanečníků z filmu Magic Mike. Ukazuje Samuelovu sebejistotu – a právě tím si získává Romy, která touží po něčem, co její život postrádá.
Móda jako zrcadlo moci
Celý film používá módu k podtržení extrémního rozdílu v moci mezi Romy a Samuelem. Zatímco Romy neustále dbá na svůj vzhled pomocí průsvitných blůzek s mašlí, šatů bez ramínek, úzkých minisukní, podpatků a botoxu, Samuel o svůj vzhled očividně nejeví zájem – a ani si nemůže dovolit luxusní oblečení.
Jako stážista nosí levný a špatně padnoucí oblek, batoh a příliš velký vojenský kabát. Jeho nedbalý přístup k oblékání je ještě zjevnější, když na kancelářské párty odhodí kravatu – jen aby ji Romy později našla. Když Samuela poprvé vidíme mimo kancelář, jeho zchátralý vzhled působí až šokujícím dojmem. Přiběhne pozdě do levného hotelového pokoje, který rezervoval pro setkání s Romy, ale místo toho vypadá, jako by se připravoval na celovečerní sledování fotbalu s basou piv. Má na sobě teplákovou soupravu, bílé tílko a zlatý řetěz – nápadný kontrast k pečlivě promyšlenému vzhledu Romy. Samuel svým outfitem vyzařuje nenucenou sebejistotu ve své vlastní sexualitě. A tu Romy postrádá. V tom spočívá celé kouzlo – protože právě Samuel, se svým lhostejným přístupem k oblékání, má v této situaci skutečnou moc.
Řetěz jako symbol dominance
Řetězy na mužích byly vždy spojovány s jistou drsnou a přímočarou sexuální sebedůvěrou, od vikingů až po rapové hvězdy. Přece jen, nosit šperk jako muž, s jeho přirozenými ženskými konotacemi, vyžaduje určitou úroveň jistoty. Dalšími filmovými hrdiny, kteří nosili řetězy a okouzlili diváky, byli Leonardo DiCaprio v Romeo + Julie, John Travolta v Horečce sobotní noci a Ryan Gosling v Bláznivá, zatracená láska. Každý z těchto hrdinů měl nepopiratelný sex-appeal, jedinečnou kombinaci sebedůvěry, citlivosti a síly. Samuelův zlatý řetěz je však pravý opak. Ztělesňuje syrovou sexuální energii a podtrhuje jeho přirozenou autoritu.

Význam tohoto šperku a to, jak Samuel vnímá sám sebe, je zdůrazněno tím, že ho nosí téměř ve všech scénách mimo kancelář. Ať už je to v levných nebo drahých hotelích, na rave párty s Romy, nebo v jejím bazénu během vrcholné scény filmu. Samuelův řetěz je jedním z mála vodítek k jeho skutečné osobnosti. Tento zdánlivě jednoduchý módní prvek se stává symbolem jeho sebejistoty a klíčovým prvkem ve vztahu s Romy. Samuelova přirozená autorita se zrcadlí právě v tomto nenápadném, a přitom neodolatelném detailu.
Film Babygirl bude mít premiéru v českých kinech již 23. ledna 2025.