Tvůrce Mike White avizuje, že tentokrát půjde o nejdelší a „nejbláznivější“ příběh, který nás zavede do Thajska a ukáže, jak snadno se může luxusní dovolená proměnit v nebezpečnou hru v džungli mezilidských vztahů.
Ačkoli je každá série Bílého lotosu do jisté míry samostatným příběhem, třetí řada – vzniklá tři roky po té první – propojuje víc motivů, než by se čekalo. V centru všeho je však opět leitmotiv, který se táhne napříč jednotlivými sériemi: návrat k prvotním lidským instinktům, jež vyplouvají na povrch ve chvíli, kdy přestávají platit civilizační pravidla a nastupuje čistá touha přežít – nebo alespoň strach z toho, že se ocitneme bez „masky“, jíž si chráníme svou pověst.
Dějištěm je tentokrát Thajsko, kde hned v úvodní scéně dojde k přestřelce. Spolu s reálným nebezpečím se u postav objevují i obavy z odhalení jejich skutečných charakterů. Ostatně dovolená je často chvílí, kdy náhle odhazujeme každodenní sociální role a necháváme se unést spontánností – jakkoli může být riskantní.
Návrat k divočině
Myšlenka prvotní, nespoutané lidské podstaty získává v třetí sérii Bílého lotosu konkrétní rozměr. Thajsko se hned v úvodu hemží opicemi – symboly, které už v první řadě zmiňoval Mark Mossbacher (hrál Steve Zahn). Tentokrát jsou ale opice fyzicky přítomné, což zdůrazňuje fakt, že moderní člověk je vlastně jen domestikovaný primát. A právě v okamžiku, kdy se civilizační jistoty začnou hroutit, vypluje na povrch naše „zvířecí“ já, poháněné touhou přežít a instinkty, jež léta tlumíme.

Skrytá hniloba pod luxusní fasádou
Z první sezóny víme, že Bílý lotos se nebojí proniknout do temných zákoutí pozlátka luxusní dovolené. Místa, jež mají sloužit k odpočinku a relaxaci, se stávají tlakovým hrncem plným přetvářky a nenávisti. Prosluněné pláže Thajska a syté tropické barvy umocňují neklid, který mezi seriálovými postavami postupně vzrůstá.
Divoká verze Mikea Whitea
Tvůrce Mike White vkládá do třetí řady ještě větší dávku nezkrotných pudů a touhy po moci. Téma smrti zde rezonuje silněji než kdy dřív a rozkládá jakékoliv zbytky západních kulturních norem, které postavy v předchozích sériích ještě držely pohromadě. Abychom si tuto řadu Bílého lotosu naplno užili, nesmíme zapomenout na notoricky známý mechanismus seriálu: s každou epizodou se odkrývá další vrstva nánosu přetvářky a hrdinové – včetně dysfunkční rodiny (které vévodí Patrick Schwarzenegger), roztodivného páru (jehož polovičkou je Aimee Lou Wood ze Sex Education) či trojice falešných kamarádek (Michelle Monaghan, Leslie Bibb a Carrie Coon) – padají hlouběji do tenat vlastních intrik.
