TIME MANAGEMENT: MARTINA VÁVROVÁ

Think big! Tohle heslo vystihuje přístup Martiny Vávrové k práci. Už patnáct let pracuje pro pražský hotel Four Seasons, z toho dvanáct let v čele PR a komunikace, a poslední tři a půl roku navíc i jako obchodní ředitelka.
Nora Grundová
——
22. února 2023

Foto: Hana Knížová

Jen pár dní poté, co hotel Four Seasons uspořádal velkolepou oslavu svého dvacetiletého působení na českém trhu, která zahrnovala vývoj vlastní interiérové vůně, vinyl se skladbou Eternal Beauty of Vltava od českého skladatele a klavíristy Tomáše Kača, koncert České filharmonie a galavečer pro více než čtyři stovky hostů v Rudolfinu, se Martina svých kolegů na poradě zeptala: Co uděláme příště? Byla to řečnická otázka jen z poloviny. Ve skutečnosti překypuje nápady a neustále přemýšlí, jak hotel ještě lépe zviditelnit a prezentovat. 

Základ zážitku tvoří lidé Scházíme se spolu v hotelovém lobby, kde zrovna tým dekoratérů chystá slavnostní výzdobu pro akci pořadanou ve spolupráci se značkou Dior, a tak se na pohovce opírám o vyšívaný polštář Dior Home a dívám se do police, kde je vystavená fotografická kniha téže značky. „Tohle je poslední projekt letošního roku, ale už vím, s čím přijdeme ten další. Nejspíš se mě chcete ptát na worklife balance, ale nevím, jestli vám dokážu odpovědět. 

Moje práce je mým životním stylem. Práce pro Four Seasons dokáže lehce pohltit. Nemluvím teď jen o sobě, ale o každém členu týmu, o každém zaměstnanci. To oni tvoří tu správnou esenci hotelového zážitku. A když práce každého z nich baví, kouzlo pocítí i hosté. Krásné prostředí a prvotřídní služby jsou pochopitelně důležité, ale to, co dělá hotel výjimečným, jsou lidé. Nezáleží na zlatých lustrech, ale na tom, jak se k vám lidé chovají,“ říká Martina Vávrová.

Zpátky domů 

Když do Four Seasons nastoupila, jejímu synovi bylo devět měsíců. Aby nástup do nové práce zvládla, najala si chůvu na plný úvazek. „Podpořil mě manžel, věděl, že jde o nabídku, která mě bude bavit. Bez jeho podpory bych se asi nevrhla do takové výzvy,“ míní. Začátky v nové práci v kombinaci s péčí o miminko ubíraly Martině hlavně hodiny z nočního spánku. Po třech letech v pražském hotelu dostala nabídku na kariérní posun a začala se starat i o komunikaci budapešťské pobočky Four Seasons. „Znamenalo to, že jsem musela vždy tak jednou za měsíc na pár dní až týden odcestovat. Ale po dvou letech mi došlo, že tohle už je moc. V tu chvíli se ukázaly moje priority. Práce mě sice moc baví, ale rodina je základ. Chtěla jsem být hlavně s rodinou, a tak jsem zahraniční misi ukončila a věnovala se výhradně pražskému hotelu,“ říká. 

Jakkoli se může zdát, že setrvat patnáct let na jedné židli může sklouznout k jistému stereotypu, Martina dokázala růst a vyvíjet se, i když měla na vizitce vytištěnou stále stejnou pozici. „Pořád jsem se musela učit nové věci, pořád se něco měnilo a přicházely nové výzvy. Každý rok, když připravuji marketingový a komunikační plán, vymýšlím něco nového. Když nevidím inovaci a kreativitu a netvořím něco nového, tak to nejsem já. Moje představy a nápady bývají hodně ambiciózní, prostě think big,a společně s mým týmem nápadům dáme nějaký rámec a zrealizujeme je. Nejde mi o to něco si dokazovat, spíš mě baví překračovat hranice a jít dál. To mě nabíjí,“ popisuje.

Oranžové za očima 

Ve své práci je zvyklá plánovat, často i hodně dopředu, ale zároveň nemá problém se přizpůsobit a rychle reagovat, když je potřeba. Vytvořila si i denní rytmus, se kterým má pocit, že čas využívá co nejefektivněji. Brzy vstává, aby ještě před příchodem do kanceláře stihla ideálně ranní hodinu pilates. „Ráno si vyřídím maily, které přijdou v noci třeba z jiných částí světa, podívám se, jakou máme obsazenost, jak si vedeme v rámci nějakých měsíčních cílů, kolik přišlo nových rezervací. Na dopoledne si většinou organizuji schůzky, odpoledne bývám v kanceláři a věnuji se týmu. Ctím víkendy a nepodceňuji svůj vlastní odpočinek. Ráda cestuji, protože právě při takovém relaxu mohou přicházet ty nejlepší nápady. Cestování je jako nový motor. A zároveň umím lenošit. Mezi moje oblíbené chvíle patří nicnedělání na chalupě, když zavřu oči a přes okno na mě svítí slunce. Můj syn se vždycky směje, že si dělám své oblíbené oranžové za očima. Tak to mám ráda,“ uzavírá.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu