Nejdříve byly všechny stavební moduly vytištěny v závodě téměř 800 kilometrů daleko. Složení a vyztužení komponentů trvalo sedm dní, poté se modulární část přemístila na místo určení. Jediné šestihodinové okno mezi odjezdem posledního večerního vlaku a příjezdem prvního ranního spoje stačilo na naprosto přesnou montáž celé konstrukce. Díky výjimečně nízké frekvenci vlaků v této venkovské oblasti nebylo nutné omezovat běžný provoz.
Revoluce v pracovních silách i nákladech
Ryo Kawamoto z inovačního oddělení JR West pro New York Times zdůraznil, že zásadní výhodou 3D tisku je dramatické zmenšení počtu dělníků a zkrácení stavebního harmonogramu. Kdyby se postupovalo standardní stavební cestou, vyžádala by si realizace přes dvacet pracovníků po více než osmdesát dní. Díky modulárnímu přístupu postačilo menší, vysoce specializované jádro týmu, což firmě ušetří čím dál dražší lidské i materiálové zdroje.
Inspirace pro venkovské tratě
JR West už nevyvrací, že podobné projekty chce opakovat i na jiných méně vytížených stanicích. V odlehlých krajích Japonska, kde poptávka po dopravě není masová a provozní rozpočet přísný, 3D tisk nabízí lákavou kombinaci rychlosti, lehké údržby a minimálního dopadu na každodenní provoz. Obdobné pilotní projekty by mohly zachránit i služby na tratích, jež se dnes potýkají s úbytkem cestujících i personálu.
Věčná japonská láska k železnici
Železnice jsou v Japonsku víc než dopravní prostředek, jsou národní hrdostí. Síť šinkansenů od svého debutu v roce 1964 proměnila obraz země za olympiády v Tokiu a ukázala, že rychlá, spolehlivá a přesná doprava je možná i v hornaté krajině. Dnes traťový systém měří přes 3 000 kilometrů, propojuje tři hlavní ostrovy a drží rekordy v přesnosti na úrovni jedné minuty průměrného zpoždění ročně. Projekt v Aridě není jen poprázdninovou kuriozitou, ale součástí širšího japonského experimentu s udržitelnou železnicí. V zemi, kde se investice do železnice staly symbolem technologického pokroku a ekonomické stability, 3D tisk dokáže nabídnout řešení, jak udržet provoz i na okrajových trasách. Pokud se koncept osvědčí, může se stát vzorem i pro ostatní státy čelící podobným výzvám.