Olsenky pijí vodu za deset tisíc korun. A vy si myslíte, že Evian je luxus?

Zatímco většina z nás si připadá sofistikovaně s lahví Evianu nebo San Pellegrina, Mary-Kate a Ashley Olsen posunuly koncept „vody s přidanou hodnotou“ na zcela nový level. Na přehlídce jejich značky The Row se hostům servírovala Litewater – fountain of youth, voda za více než 10 000 korun. A ne, není to vtip.
Josef Šlaich
——
14. října 2025

V době, kdy se analyzuje úplně všechno – od složení latte až po druh soli na hranolkách –, se i voda stala status symbolem. To, co pijeme, už dávno není otázka žízně, ale identity. Dříve to byla značka auta nebo poslední model kabelky z přehlídky, teď to je obsah vaší znovuplnitelné lahve. A v éře tiktoku a clean girl aesthetics se pitná voda proměnila v nový luxusní doplněk.

Jednu kohoutkovou, prosím

Olsenovy sestry vždycky chápaly, že luxus není o nápisech, ale především o kontextu. Na jejich poslední přehlídce v Paříži, kde jsou telefony zakázané a servírují se hrušky s voskovými stopkami na keramických podnosech, upoutaly pozornost právě malé lahvičky vody. Podle influencerky Chlo York City šlo o značku Litewater, která se na Amazonu prodává s označením nejčistší voda na světě.

Osm lahví stojí v přepočtu zhruba 10 000 Kč a výrobce slibuje anti-aging účinky díky nižšímu obsahu deuteria, díky čemuž má voda údajně omlazovat buňky a udržovat tělo vitální. Deuterium je stabilní izotop vodíku s jedním protonem a jedním neutronem, který se v přírodě vyskytuje ve stopovém množství a při vyšší koncentraci tvoří takzvanou těžkou vodu. Voda s jeho sníženým podílem se prodává hlavně kvůli údajnému vlivu na „omlazování“ buněk. Zní to jako sci-fi z wellness katalogu, ale z vědeckého hlediska jde o pseudovědu. Žádný důkaz, že by vás taková voda opravdu omladila, zatím neexistuje.

@chloyorkcity

Are the Olsen twins really drinking the $400 water they served at The Row ss26?

♬ original sound - 🗽 Chloe 🗽

Zda Mary-Kate a Ashley Olsen tuhle mimořádně drahou vodu skutečně pijí každý den, není jisté. O to tu vlastně ani nejde. Pravda je, že dvojčata prostřednictvím své značky The Row neprodávají jen precizně zpracované luxusní oblečení, ale i životní styl a aspirativní svět, který se rozpíná od zákazu fotografování během přehlídky přes volbu občerstvení až po podávanou vodu. Není tedy překvapivé, že na své přehlídce servírovaly právě tyto lahve, dokonale to zapadá do jejich pojetí světa a konceptu luxusu, který prosazují od samého začátku. 

Zda se tím chceme řídit, je osobní volba, kterou má smysl poměřit vlastními očekáváními, životním stylem a odolností vůči pokušení. Není třeba se nad tím pohoršovat. Jen doufám, že jsme se ještě nedostali do bodu, kdy dáme tisíc korun za zcela obyčejnou vodu v hezké lahvi. A možná je právě teď na místě připomenout, že v mnoha regionech světa lidé nemají jistý ani základní přístup k nezávadné pitné vodě.

Josef Šlaich

Expert na beauty, estetickou medicínu a hodinařinu, který se se čtenářkami Harper’s Bazaar dělí o své znalosti v rámci své rubriky Beauty Insider.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu