Značka Christian Lacroix, která vznikla v roce 1987, rychle získala status ikony haute couture osmdesátých let. Balonové sukně, vyšívaná saka a pestrobarevné róby definovaly jeho éru a inspirovaly návrháře jako John Galliano. Přesto se značka během 90. let ocitla v pozadí, zatímco čelila měnícím se módním trendům. Poslední couture přehlídka se konala na podzim 2009, po níž se Lacroix stáhl do ústraní a věnoval se návrhům kostýmů pro operu.
Přes svou omezenou dostupnost však značka nikdy neztratila svůj vliv. V posledních letech se archivní modely Lacroix staly hitem na červených kobercích. Rihanna, Jennifer Lawrence, Kirsten Dunst či Adut Akech přinesly Lacroix zpět do centra pozornosti. Vintage róby, zdobené detaily a dramatický šarm jsou stále symbolem luxusu a originality.

Nový vlastník, nové příležitosti
Pod novým vedením STL by se Lacroix mohl vrátit do povědomí široké veřejnosti. STL, která již úspěšně rozvíjí značky jako CH Carolina Herrera, vnímá v Lacroix potenciál spojení tradice a inovace. Samotný návrhář Christian Lacroix přivítal akvizici pozitivně a vyjádřil obdiv k filozofii společnosti. STL přislíbila pečlivý přístup k dalšímu rozvoji značky, i když podrobnosti o budoucím směřování zůstávají zatím nejasné.

Za oživením zájmu o Lacroix stojí celebrity a jejich stylisté. Například Rihanna zazářila na Brit Awards v ikonických minišatech z couture kolekce podzim 2002, zatímco Adut Akech na Met Gala 2022 oblékla tyrkysovo-zelenou róbu z podzimu 2003. Stylisté oceňují nejen historickou hodnotu těchto kousků, ale také jejich nadčasový design, který kombinuje okázalost s elegancí.

„Lacroix couture je mimořádně vzácné a obtížně dostupné,“ prozradil Jefferson Ihenacho, zakladatel One of a Kind Archive, který získal pro Fashion Awards ikonický motýlí korzet z kolekce jaro 1996. Archivní modely zůstanou v soukromých sbírkách nebo přímo u původních klientů, což zvyšuje jejich exkluzivitu.
Oživení značky je podpořeno rostoucím zájmem celebrit i strategickým vedením STL. Přesto zůstavá otázkou, zda se Lacroix podaří stát znovu lídrem v oblasti haute couture. S blížícími se událostmi, jako je oscarová sezóna či další módní týdny, má značka šanci získat zpět zasloužené místo ve světě módy. Jak říká legendární hláška z britského sitcomu Absolutely Fabulous: „Je to Lacroix, drahoušku!“ Tato slova možná budou opět rezonovat napříč celým módním světem.