Ženy české módy: Andrea Eichingerová

Abigail Nováková v sérii článků představuje české módní tvůrkyně a jejich značky, které stojí za to znát. V exkluzivním interview se designérka Andrea Eichingerová dělí o to, co ji nejvíce inspiruje a pro koho tvoří.
Abigail Nováková
——
1. srpna 2024

Foto: archiv aname

Svou značku anamé popisuje zakladatelka jako nejlepší kamarádku. Jejím cílem bylo vytvořit módu, která nabídne svým nositelkám příležitost objevit a reflektovat svou ženskou krásu a sílu, a to skrze sofistikovaný, všestranný a nadčasový ready-to-wear vyrobený z kvalitních látek. „Každá žena je krásná, pro každou existuje ideální barva a lichotivý střih", říká majitelka a kreativní duše značky, Andrea Eichingerová. 
Její pevnou pozici na lokálním trhu potvrzuje to, že anamé nosí modelky, herečky a vrcholové manažerky. 

Jak byste vy sama vystihla svou tvorbu? 

Asi to nejlépe vysvětlím, pokud ji popíšu, jako by byla mým třetím dítětem. Roste a vyvíjí se. Každý den vidíte, jak se učí nové věci a posouvá se. Snažíte se ji vychovat (vytvořit), jak nejlépe umíte. Milujete ji a chráníte. A zároveň samozřejmě děláte chyby, ze kterých se společně učíte, ale také víte, že se musí v životě otřepat a vyšlapat si svou vlastní cestu. Za nic bych to ale nevyměnila.

Jaká je vaše kolekce?

Nadčasová, minimalistická, plná textur a rafinovaných detailů, které vyzdvihne především jedinečnost a sex-appeal každé ženy. Bude mixem střihů a materiálů, které můžete vzít přes den do práce či do města a večer z nich vhodnými doplňky vytvořit look na večírek. Právě takové kousky mě baví navrhovat nejvíce. 

Jaký význam přikládáte etickému designu?

Pro mě bylo vždy důležité dělat věci „správně“. Neslevovat z kvality výrobků a služeb, i za cenu toho, že to je ekonomicky i logisticky náročnější, pro mě bylo vždy na prvním místě.

Jak hledáte rovnováhu mezi aktuálním trendem a nadčasovostí?

Já dělám v životě vše hlavně pocitově, takže pokud se mnou nějaký trend rezonuje, ráda se nechám inspirovat, ale stejně se vždy soustředím na svou vizi, na to, jak chci, aby se v mých návrzích cítily klientky, a na nadčasovost a variabilitu.   

Kdyby měla být vaše kolekce hudebním playlistem, které tři písničky by ji nejvíce vystihovaly?

Lewis Capaldi – Someone you loved

Billie Elish – What Was I Made For?

Callum Scott – Dancing on my own

V čem a kde se cítíte nejlépe, když pracujete? 

V hedvábných šatech anamé, mohérovém „chunky“ svetru, o samotě v mém minimalistickém domě s velkými okny, s kávou v ruce.     

Koho chcete obléknout a proč?

Anamé navrhuji pro obyčejně neobyčejné ženy. Prostě ženy jako vy a já. Chci pomáhat ženám cítit se krásně a sebevědomě, nehledě na to, zda se chystají na nějakou speciální událost, či „jen“ do práce nebo na pochůzky do města. Proto si i tolik zakládám na kvalitních materiálech a propracovaných střizích, které právě tento pocit pomáhají v ženách umocnit, a navíc odolají času.

Tři místa, kde se zaručeně dobře najíte nebo si dáte dobrou kávu?

Když chci něco rychlého, čeká mě polední schůzka, tak Bistro Špejle. Na podzim se bude otevírat Špejle II. blíže našemu showroomu, tak budu asi častěji!
A pokud mám náhodou volný večer (haha), pak si ráda vychutnám poklidný drink v Bugsy’s Baru. Tamní příjemnou atmosféru miluji, je to taková má srdcovka, které jsem věrná už přes 20 let!

Co se vám vybaví, když se řekne léto?

Pro mě léto představuje dlouhé horké večery při západu slunce, vlhký vzduch, ve kterém je cítit mořská sůl. Sladké třešně a šaty tak lehké a voňavé, jako by se sušily na slunci.

Objednejte si předplatné Harper’s Bazaar

Časopis Harper’s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu